Gulljnta Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Datteren min skal ta landene på tirsdag, men jeg skal gå to nattevakter midt oppi dette. Operasjonen ble fremskyndet og vi fikk derfor litt kort varsel. Derfor prøvde jeg å ringe sjefen min torsdag og fredag forrige uke uten hell. Jeg sendte også Mail på torsdagen men fikk ikke svar. Sendte derfor også Mail te nestsjefen. Jeg vil jo ikke utsette dette og er alene med begge barna denne uken. Kan legen gi meg sykemelding for å Kunne være med henne eller hva gjør jeg??
Februargullet2013 Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 synes du egentlig skal ha velferds perm da med betalt. dette er jo noe som må gjøres
eliona Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 Kan du ikke søke om permisjon på grunn av operasjonen til ungen? Med betaling selvfølgelig. Jeg fikk det når dattera mi tok mandlene.
Gjest overlord Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Nei, du er ikke syk så du får ikke sykemelding. Det riktige her er å bruke "sykt-barn" dager.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Du kan ikke sykmeldes så lenge det ikke er du som er syk. Du har muligens rett til å bruke syktbarndager. Der kjenner jeg ikke reglene i forhold til planlaktgte ingrep, men det er jo det enkleste hvis det er lov. Hvis ikke det er lov er det mange steder ordninger for vellferdspermisjon med eller uten lønn eller du kan ta ut ferie. Mange arbeidsgivere er velvillige til det i slike sammenhenger. Spørsmålet er vell også om du trenger fri. Nettene må du jo ha noen til å passe dem uansett. Spørsmålet blir jo da pass den tiden du egentlig skulle sovet.
Raych Skrevet 28. oktober 2012 #7 Skrevet 28. oktober 2012 Du må bruke sykt-barn dager. Hvis, eller når, du har brukt opp disse kan du få sykmelding fra lege, hvis det fortsatt er behov for at du er hjemme. Som regel anbefales det at unger er hjemme fra bhg/skole i 14 dager etter fjerning av mandler, så du vil nok kanskje ha behov for en sykmelding etterhvert.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 28. oktober 2012 #8 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg ville definitivt vært tilstede hos barnet mitt om natten etter en slik operasjon. Mange plages med oppkast og sånt, og jeg ville ikke følt meg komfortabel med å ha barnevakt de første nettene.
Gulljnta Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg skal gå natt til den dagen hun skal opereres og det er tidlig på dagen så jeg klarer ikke å være våken flere døgn. Så skal jeg på natt igjen etter hun har operert. Så det er bare snakk om to nettet men er så frusterende når jeg ikke fikk tak i sjefen.. Vil være med henne selv siden pappaen ikke er hjemme så jeg vil ikke overlate dette til noen andre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå