Gå til innhold

Skal til Thailand på lørdag.. og


Mavat

Anbefalte innlegg

... er smånervøs! Jeg er trøtt, slapp og har hodepine. Er litt småuggen, men ikke direkte kvalm at jeg må spy!

 

Jeg skal til første legetime imorgen.. og lurer på hva ha vil si. Akkurat nå orker jeg nesten ikke tanken på å pakke kofferten!

 

Snakket med jordmor for noen uker siden. Og hun sa at dersom jeg var i fin form var det ingen grunn til å ikke dra. Men hvor går grensen for å være i god form?! Er oppkast grensen? Det er vel naturlig å sove mye og være slapp under en graviditet?

 

Tror dere at det kan bli godt for meg å komme meg litt bort? Nå er det liksom bare jobb og sofaen som gjelder..

 

Skal reise med et reisefølge som gleder seg veldig. Dette er bursdagsgaven hennes, og jeg vil nødig spolere den!

 

Blææææ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du nesten bare må kjenne etter selv hva du orker. Føler du at du orker en såpass lang flytur, og å være der nede, så er det jo topp. Men, jeg vet av egen erfaring at det ikke er noe bedre å være på tur enn hjemme når man er dårlig ihvertfall..

 

Krysser fingrene for at du blir bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat hvor langt er du på vei da? Selv hadde jeg aldri dratt på en så lang tur, men så er jeg veldig dårlig, kvalm med oppkast osv. Hvis du føler deg bare uggen og trøtt så kan det jo gå bare fint bare du passer på å hvile deg så ofte du kan osv :) Men kommer kanskje litt an på hvor langt du er på vei også, om det er stor sjans for at du plutselig blir dårlig tenker jeg på? Skjønner at du tenker på reisefølget men du må jo tenke på deg selv også oppi dette, snakk med legen også så kjenner du på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+4 idag, 8+2 når jeg reiser. Jeg har snakka med legen.. han sa det ikke var noen grunn til å ikke dra, bare at jeg måtte kjenne litt selv. Spie smått og ofte, og hvile meg. Og selvfølgelig ta forhåndsregler når det gjelder mat osv.! Er ikke så kvalm at jeg kaster opp. Men uggen, slapp og trøtt er jeg. Snakket med flere på jobben som har vært gravide, og flere tror det kan bli godt for meg å komme litt bort.. slappe av. Reisefølget er av den rolige typen, så det blir ingen stressende ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da drar du :D Blir nok kjempegodt å skifte litt miljø og tenke på noe annet, er du i form så hvorfor ikke tenker jeg :) Vet reisefølget at du er gravid da? Heldig som ikke er noe kvalm og såpass langt på vei, nyt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååja.. form og form :P Jada, reisefølget vet om det :) Er vel ikke heeelt fri fra denne kvalmen, men det er vel ikke jeg som skal rope høyest når det gjelder den! Nå må jeg ut og kjøpe koffert.. og DET er et tiltak det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du kommer til å klare å kose deg der nede! :) Jeg ble syk når jeg var i syden i sommer (føltes nesten ut som å være gravid, selvom jeg ikke var det :P Hehe. Men var kvalm, uggen, slapp osv), og det var ikke noe morsomt, uansett hvor med ro man tar det :( Bare det å ligge ved bassenget og på stranda var ett tiltak.

 

MEN, kan jo hende du føler deg MYE bedre innen du drar!!! :) Krysser fingrene for deg! Er jo en HERLIG ferie!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skjønner, får håpe det ikke blir noe verre da i det minste. Sukk høres utrolig ut å reise til thailand da :) Håper du får tilå dra og at det blir en fin tur for dere alle :)

 

Men er enig med Makuhines at å være kvalm eller i dårlig form i varmen ikke er noe særlig, jeg blir bare skikkelig daff og dårlig av det og ved sist svangerskap var jeg syyyykt varm hele tiden til og med her i norge, men var verst ved slutten av svangerskapet da.

 

Godt hun du skal reise med er klar for en rolig tur da, da har man jo sjansen til å slappe av og kjenne an på formen etterhvert :) Hvor lenge skal dere være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg tenke meg at det er kjipt.. å være kvalm der! Jeg sliter med tungthode/hodepine.. Så jeg må passe på å drikke godt!! masse å tenke på gitt!

 

Vi skal være der til 19.november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...