Gå til innhold

Termin


April-11+ en til?

Anbefalte innlegg

Hadde første blødningsdag i siste mens 16 august, og får da opp 25 mai som termin. Har nå vært hos legen og der fikk jeg termin 22 mai. Er det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest perle-a

Jeg tror også det kommer an på om du har en syklus på 28 dager, om den er jevn osv. Tror mest du kan stole på det legen sier om du har hatt ultralyd fordi de kan se forsterets alder utifra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer nok an på syklusen din :) legen din har nok rett.

Jeg hadde første blødning i siste mens 20.juli - og har termin, som jeg har regna meg til sjøl etter tidlig ul - 6.mai. Men skulle vel hatt i slutten av juni om jeg hadde hatt en syklus på 28 dager :P og forrigegang ble jeg satt tilbake 12 dager. Fantastisk! Så de tre dagene stemmer sikkert, - godt å bli satt litt frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skiller dager uansett hvilken kalkulator en bruker. Første kontroll hos lege bruker også han/hun et "hjul" med datoer for å finne termin, men det er UL i uke 17+19 som teller som termin. Jeg er gravid med prøverør, og vet akkurat befruktningsdag, men allikevel får en forskjellige datoer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle-a

Jeg tillater meg å stille et spørsmål i forhold til de svarene som ble gitt her da, håper det er greit : jeg har hatt tidlig ul, og da mente legen at han kunne regne med fosterts størrelse at det var 4 uker og 4 dager gammelt. Kan det hende han tok feil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var på tidlig UL trodde vi ifølge terminkalkulator på nett og legen at det var 12+4. Men legen mente at fosteret ifg. størrelse kun var 12 uker akkurat. Han begrunnet det med at jeg hadde ustabil menatrasjonssyklus....

 

Men de endrer vist først termin etter ordinær UL i uke 18 fikk jeg vite.

 

Så jeg skal kid en eller annen gang i Mai når den er klar for å komme ut.

Hvem trenger vel termindato? Hmph.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...