*Mamma09* Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Når det kommer til permisjonstiden? Er det sånn at man får mer utbetalt i alt om man tar 80% permisjon og 100% lønn fremfor 100% permisjon og 80% lønn? Jeg jobber i et vikariat nå, så har ikke jobb etter permisjonen uansett. Må skaffe meg jobb iløpet av permisjonstiden. Vet dermed ikke når jeg begynner å jobbe.
<3 2G <3 Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Ja, så jeg må nok ta 80% perm og håpe på at det ordner seg, blir for mye minus med 100% perm. Meeeen, må prøve å finregne før vi er sikre.
*Mamma09* Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2012 Hmm.. Ok, trodde dette gikk opp i opp jeg :/ da får vi snakke om hva som lønner seg her i heimen da :/
forevermamma Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 Når det kommer til permisjonstiden? Er det sånn at man får mer utbetalt i alt om man tar 80% permisjon og 100% lønn fremfor 100% permisjon og 80% lønn? Jeg jobber i et vikariat nå, så har ikke jobb etter permisjonen uansett. Må skaffe meg jobb iløpet av permisjonstiden. Vet dermed ikke når jeg begynner å jobbe. Det kommer vel litt an på hva man tjener også... men ja, i hovedsak så får man mer utbetalt om man tar 47 uker med 100% lønn. Se en liten utregning her: http://www.dinside.no/863894/slik-faar-du-mer-foreldrepenger Så er det om å gjøre å spare/ fordele da, så man kan gå i ulønnet permisjon de siste 10 ukene
Nikamo Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Hmm.. Ok, trodde dette gikk opp i opp jeg :/ da får vi snakke om hva som lønner seg her i heimen da :/ Hadde det bare vært du som skulle hatt permisjon, så hadde det gått opp i opp. Men dersom pappa'n skal ta ut sine 12 uker, så mister jo han 20% inntekt i de ukene... Det visstnok mange gjør, er å velge 100% lønn og færre uker, for så å spare de 20% med lønn hver mnd til ulønnet perm på slutten. Dette for at far skal få mest mulig utbetalt i sine uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå