Gå til innhold

Hvordan møtte du de næreste vennene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på :)

Jeg har to besteveninner. Ene er to år yngre enn meg, og henne har jeg faktisk kjent så lenge hun har levd. Søstera som er to år eldre er også en av mine beste veninner, de var nærmeste naboene mine gjennom hele oppveksten og vi har alltid vært mye sammen. Moren deres kaller meg for tredje datteren hennes (hun har to) og er "reservebestemor" for datteren min.

Andre besteveninnen min (vi er et trekløver) var nærmeste naboen til bestemoren min. Vi har også "alltid" vært venner, men på en 17. mai for ca. 15 år siden bestemte vi oss for at nå var vi bestevenner. Så vi har faktisk jubileum ;)

Det var tre. Vil nevne en fjerde også, som er en ganske ny veninne, men som raskt ble en av mine beste. Vi gikk på sykepleien sammen, men med 90 i klassen traff vi ikke hverandre skikkelig før siste året da vi var i praksis på et lite sted sammen. Bodde på studenthjemmet og ble ofte sittende og prate på gangen mellom rommene. Vi kaller det kjærlighetshistorien vår ;) Det er fire år siden nå. Hun er den av veninnene mine som har mest lik livssituasjon som meg også; nygifte, ett barn og ett til på vei :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett gjennom skoler og andre venner :)

Skrevet

Jeg har vel i gen bestevenn lengre, men de beste vennene mine traff jeg på barneskole/ungdomsskole. Så har jeg samlet et knippe senere; en er søsteren til en venn, kjæresten til en venn av mannen og noen tidligere kollegaer.

Skrevet

En av mine beste venninner traff jeg gjennom et Bim treff her på forumet :)

Både vi, barna og fedrene ble en god match :D

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Min bestevenninne traff jeg da vi var omkring 4-5 år gamle. Flyttet til et nytt boligfelt begge to, og har holdt sammen i over 30 år.

Ellers har jeg også noen gode venninner fra videregående, og vi er en gjeng på 9 damer som fortsatt treffes omkring en gang i mnd. Har også en veldig god venninne fra min første barselgruppe, våre døtrer er også ofte sammen. Må tilslutt nevne en jeg traff da vi bodde i samme studentby og den ene naboen min.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Min aller beste venninne møtte jeg på bim fir seks år siden:-)

Skrevet

Ene bestevenninnen min som jeg har hatt lengst og mest kontakt med, traff jeg på videregående :)

Mens ei som jeg har lite kontakt med pga typen hennes traff jeg på en uteplass. Hun jeg har fått nå sist traff jeg via broren min :) (er dama hans hehe)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

På videregående. Nå er jeg så kjip at jeg bare har 2 gode venner, men begge har jeg gått i klasse med.

Skrevet

Flere av de møtte jeg i studietida på Studentersamfundet, ei som foreldre til et annet barn i barnehagen til dattera, to er jeg i slekt med og fire i syklubben vi startet etter å ha laget en tråd på BIM for noen år siden.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ble kjent med dem på studiene og gjennom jobb, de fleste. En var gift med en kollega av meg da vi ble kjent. Har tre "gamle" bestevenninner fra skoledagene, men jeg hører ikke fra dem så ofte lenger.

Skrevet

Gjennom nettet faktisk, er ikke bare mannfolk man kan finne der :P

Har flyttet mange timer unna hjemplassen min, så da har jeg mistet veldig mange venner dessverre.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Vi er en gjeng da.. Så jeg sidestiller vel alle, men to er vel noe over kanskje ja.

møtte alle de på Podium et tidligere utested og frisørsalong + cafe. jeg jobbet i cafeen med hun ene og vi ble gode venninner, hennes søster og også i gjengen og møtte jo henne gjennom min kollega.

Hun beste møtte jeg også der hun jobbet i salongen. Hun andre beste venninnen møtte jeg gjennom en felles kamerat på cafe.

Har også noen nære fra barndommen, men vi sees ikke så ofte vi er ulike steder i livet, men når vi sees er det topp!

Hun ene var naboen min som liten mamma og hennes mamma var gravide samtidig.

hun andre møtte jeg på barneskolen og vi har vørt igjennom tykt og tynt.

Hun tredje møtte jeg på ungdomsskolen vi hadde lik stil og totalt ulikt utseende, men masse til felles :)

Så ja det var vel de som er nærmest.

Skrevet

Jeg vil si jeg har to beste venner og ei skikkelig god venninne.

Hu ene har jeg kjent siden barneskolen, men ble ikke "bestisser" før på ungdoms skolen.

Hun andre møtte jeg da jeg (og hun) fikk mitt første barn.

Vi møttes i barselgruppen som egentlig bare besto av meg og henne.

Har veldig godt kontakt og vi vet vel så og si alt om hverandre. Prater om alt og jentene våre har ett godt og verdifullt vennskap.

Min gode venn ble jeg kjen med da jeg var lærling og hun var sommer vikar på skolen. Åpen og ærlig og still opp med en gang om det skal være noe, jeg elsker henne nesten:p

Skrevet

Har to bestevenninner.

Bestevenninne 1 møtte jeg via en vikarjobb da jeg var 25.

Bestevenninne 2 møtte jeg via et kurs da jeg var 25.

Har flere veldig gode, nære venninner, som jeg har truffet via andre venner, via skole og via jobb.

Skrevet

Jeg traff nesten samtlige av mine venner før fylte 18 år. Har bare ei venninne av "nyere dato". Hun bor i samme blokk som meg.

Skrevet

På videregående og i studietiden.

Skrevet

Holdt lenge med en jeg ble kjent med i 5. klasse. Vi har vært som bukse og genser i alle år, men så fikk jeg barn og vi hadde plutselig veldig lite å snakke om. Anser henne ikke som nær venn lenger.

De aller nærmeste vennene mine er de jeg har vokst opp sammen med. Mine søskenbarn. To er født samme år som meg, to stk er to år eldre enn meg. Disse er de som alltid er tilstede. Til tross for at ingen av de er blitt forelder enda, og vi lever helt forskjellige liv, så har vi masse å snakke om hver gang vi møtes og ellers også.

Skrevet

Gjennom jobb og gjennom at vi hadde barn i samme bhg. Og kusina mi som jeg har kjent hele livet.

Skrevet

Ei har jeg hatt hele livet, ellers har jeg vel ingen fra barne- og u. skole. Men fra vgs og høyere utdanning.

Skrevet

To fra barneskolen, to fra vgs, en fra skolekorpset og nyere bekjentskap fra barselgruppe + går i forening med de fra studiene. Har mange, flotte venninner, og fire av dem kan jeg fortelle alt til å ringe med en gang om det er noe. Jeg er heldig:-) i tillegg går mannen min veldig godt overens med mange av mennene!

Skrevet

Har hatt flere nære og gode venner opp gjennom årene. Noen av de kjente jeg helt fra vi var små barn, naboer, barne og ungdomskole. Et par av de har jeg ennå mens noen har jeg mistet kontakten med.

Mine to aller nærmeste og beste venninner som jeg har nå har jeg faktisk blitt kjent med i voksen alder. Den ene da jeg studerte i en annen by (vi er fra samme sted og begge har flyttet tilbake hit), var 22 år da jeg ble kjent med henne. Og hun andre også gjennom studier, var 26 år da jeg ble kjent med henne. To fantastiske mennesker som er en stor del av livet mitt og so jeg ikkje skjønner hvordan jeg har klart meg uten :)

Ellers så har jeg ei god venninne jeg ble kjent med på en fest med felles venner da vi var ca 15 år. Og ei venninne jeg har vokst opp sammen med, men som jeg ikke hadde kontakt med på ti år og som jeg nå har mye kontakt med.

Ja, så har jeg ei skjønn venninne som jeg ble kjent med på glattkjøring av alle ting :P

Skrevet

Jeg har ingen venninner fra skoletiden som bor her lenger - men vi har fortsatt kontakt og har det veldig kjekt når vi treffes!

Min bestevenninne traff jeg på barselgruppe for fire år siden. Tok vel ett halvt års tid før vi begynte å treffes utenom treffene og fant ut at vi hadde veldig god kjemi. :)

Ellers har vi endel venner og bekjente som jeg føler er ganske nære, men som vi ikke treffer så ofte som vi kunne ønske. Men det er vi innforstått med alle sammen da vi alle har små barn, jobber, fritidsaktiviteter osv :) men vi koser oss sammen med hele familiene når det passer at vi treffes!

Skrevet

Min første bestevenninne vokste jeg opp sammen med, og vi er fortsatt bestevenninner til tross for at vi er bosatt i hver vår by. Har blitt fortalt av våre mødre at vi møttes for første gang på butikken. Jeg var liten og prematur, hun var en skikkelig god og rund baby. Vi var 2 og 3 mnd gamle.

Min andre bestevenninne møtte jeg under studiene (vi er fortsatt studenter).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...