Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 hadde en større blødning for 4 uker siden og fikk da beskjed av lege og jordmor om å ikke ha sex. den ene sa pga. støt og den andre pga. sæden kan påvirke livmorhalsen. vært hos gyn etter dette, lang og lukket livmorhals, men anbefalte ikke sex....så vært uten i over 1 mnd nå, legen sa ingenting om når man kunne ha sex igjen...og tørr liksom ikke ringe å spørre: når kan jegha sex igjen? fant ikke årsaken til blødning,men alt ser fint ut med baby. noen som har noe erfaring på område`? eller opplevd noe lignende? og evt hvor lenge ventet dere med sex etter blødning?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Prøv dere frem litt forsiktig og ikke ha "voldsom" sex, så går det sikkert fint
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 hm...vet ikke om vi tørr, redd for at sammentrekkninger (orgasme) kan starte fødselen? er i uke 16 ca
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 Hei Her hadde jeg stor blødning i uke 8, fikk "sex forbud" pga det, med beskjed om å vente minst 3 uker, så prøve oss forsiktig frem etter det..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 okei, vi fikk liksom ikke noe svar på om når vi kunne prøve igjen...tenkte kanskje vente til ordinær UL, men det er jo enda 3 uker til...hm.. skal sies at jeg blødde kraftig den første gangen og hatt noen små blødninger etter det, men er hvertfall 2 uker siden det har vært spor av blod! fikk du noe grunn for hvorfor du ikke skulle ha sex? og har det gått bra?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Vent til etter den ordinære ultralyden i uke 18:) Hvis alt ser bra ut da så kan dere jo spørre legen/jordmoren om dere kan ha sex igjen. Imellomtiden kan dere jo gjøre andre ting ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #7 Skrevet 28. oktober 2012 Som sagt, prøv dere forsiktig frem, merker du ubehag eller begynner å blø igjen så er det lurt å vente med sengeablegøyer til etter barnet er født for å være på den sikre siden.. #2
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #8 Skrevet 28. oktober 2012 tror jeg velger å vente til etter ordinær Ul , for å være på den sikre siden men hva mener du med å gjøre andre ting ? hehe tørr jo ikke gjøre noe som kan føre til orgasme for meg...selv om legen ikke akkurat sa det. men tenker det ikke er bra med orgasme heller...hm.. syns hvertfall legen kunne sagt noe om det, at man kan gjøre andre ting, men ikke penetrering..? gått lenge uiten sex, er jo redd for å jeg skal " komme" i en drøm...hehe
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. oktober 2012 #9 Skrevet 28. oktober 2012 okei, vi fikk liksom ikke noe svar på om når vi kunne prøve igjen...tenkte kanskje vente til ordinær UL, men det er jo enda 3 uker til...hm.. skal sies at jeg blødde kraftig den første gangen og hatt noen små blødninger etter det, men er hvertfall 2 uker siden det har vært spor av blod! fikk du noe grunn for hvorfor du ikke skulle ha sex? og har det gått bra? Her trodde de jeg hadde SA, noe det ikke var, oppdaget derimot at vi ventet tvillinger... Men siden de ikke viste hvorfor jeg blødde, så måtte vi vente 3 uker hvertfall, jeg små blødde i nesten 2 uker.. Hadde sex litt over 3 uker etter, fikk litt blod på papiret, og ventet 2 nye uker, da gikk det hele fint. Mistet i fortidelig fødsel, men ikke pga blødninger eller sex, hadde infeksjon på ene fosterhinnen, siden det ikke ble oppdaget, så slet fosterhinnen seg, men som sagt; det hadde INGENTING med blødninger eller sex å gjøre, rent uhell.. Har forøvrig hatt blødninger alle svangerskapene mine, men ikke så kraftig som da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå