Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Er jo en jobb jeg har lyst på, men er redd for å gå fra det trygge jeg er vant med nå til det ukjente. Vet jo ikke hvordan folka jeg skal jobbe med er, hvordan sjefen er, om jeg virkelig kommer til å like arb.oppgavene (selv om jeg tror det i skrivende stund). Kjenner det vrenger seg i magen når jeg tenker på den nye jobben. Er redd jeg ikke kommer til å trives.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 Vil jo ikke ha noen pessimistisk holdning og er ikke ment slik. Men kjenner bare at jeg gruer meg veldig, og får helt vondt i magen. Er redd jeg ikke kommer til å mestre den nye jobben. Kommer vel heller av at jeg er usikker på meg selv i denne sammenhengen. HI
Gjest SHOC Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 Bedre å være litt spent og ydmyk enn kjepphøy jeg-kan-alt-mye-bedre-enn-alle-andre type. Du får bare gjøre så godt du kan, ingen kan forvente mer. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Er jo en jobb jeg har lyst på, men er redd for å gå fra det trygge jeg er vant med nå til det ukjente. Vet jo ikke hvordan folka jeg skal jobbe med er, hvordan sjefen er, om jeg virkelig kommer til å like arb.oppgavene (selv om jeg tror det i skrivende stund). Kjenner det vrenger seg i magen når jeg tenker på den nye jobben. Er redd jeg ikke kommer til å trives. Dette burde du vel ha tenkt på når du søkte ny jobb??
HeleneBeate Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Ta utfordringene på strak arm, det du ikke kan, det lærer du. Ha et åpent sinn og husk; det er lov til å ha litt sommerfugler i magen!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #7 Skrevet 28. oktober 2012 Takk for svar Til #5: Jeg søkte denne jobben fordi det er arb.oppgaver jeg tror jeg vil trives med, men jeg har aldri prøvd meg innen dette før. Så har null erfaring og er veldig nervøs pga dette. Jeg får bare prøve å tenke positivt og innse at det tar tid å lære seg nye ting, utfordringen denne gang blir jo større enn når jeg har skiftet jobb tidligere for dette er noe jeg virkelig ikke kan, men er sikker på at jeg kan trives innen. HI
SolsidenOppNed Skrevet 28. oktober 2012 #8 Skrevet 28. oktober 2012 Det ordner seg, det er jeg sikker på! :-) Bare bra å være litt nervøs, og når du kommer til noe helt nytt er det jo spenende og du kommer inn i det. Du hadde ikke fått jobben om de ikke trodde du kan klare det bra, du har jo gitt et godt inntrykk da. :-) De vet jo hvilken erfaring du kommer med. Lykke til, dette går bra!
pifi med tre nurk Skrevet 28. oktober 2012 #9 Skrevet 28. oktober 2012 Synes heller det var noen svar her som var negative. Ikke rart du kjenner på den spente følelsen nå. Det er ikke unormalt når man går fra en trygg tilværelse til noe nytt. Jeg begynte i ny jobb for tre uker siden, innenfor noe av det samme som jeg gjorde før, og fikk betydelig kortere reisevei samt at jeg var enn klar for å komme meg bort fra sjefen ..allikevel var det sånn at jeg hadde en klump i magen og grudde meg til første dag. Jeg har ikke allverdens selvtillit, og blir ofte usikkert i nye settinger med nye folk. Men etter de første dagene ble jeg varm i trøya og stortrives! Så det kommer til å gå kjempebra, det er jeg sikker på. De har valgt akkurat deg og de vet bakgrunnen din. Gi deg selv tid til å være ny, og ikke fortvil om det føles mye i begynnelse. Du kommer fort nok inn i det! Spør om hjelp hvis du lurer på noe, da virker du også engasjert! Lykke til!
Jeena Skrevet 28. oktober 2012 #10 Skrevet 28. oktober 2012 Gratulerer med ny jobb Det er en helt naturlig følelse du har der. Det ER faktisk en stor omveltning i livet å bytte jobb, etter kanskje lang tid i kjente og trygge omgivelser. Bare vær forberedt på at det kan ta noen uker før du vet om du trives eller ikke, det vet du kanskje ikke før du har blitt" varm i trøya". Dette er ihvertfall min erfaring. Jeg bytta jobb etter flere år i samme firma, og var på grensen til deppa den første mnd. Trivdes med jobb og folk, men alt var så fremmed på en måte.. etterhvert trivdes jeg bedre og bedre, og nå trives jeg bedre enn jeg noen gang har gjort i en jobb Lykke til
Virginia. Skrevet 28. oktober 2012 #11 Skrevet 28. oktober 2012 Helt naturlig å føle det slik! Det går helt sikkert bra .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå