Gå til innhold

Hvordan er det mulig, dårlig samvittighet nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er meldt snø her vi bor i kveld. Og så kaldt som det er nå så blir denne sikkert liggende i morgen. På vei hjem fra langtur i bil i dag kommer jeg plutselig på noe. Jr. som går i 2. klasse har jo ingen utbedres. I tillegg klager han over vondt i hodet og vond hals i dag.

Kan jo ikke sende en småsjuk unge på skolen uten utedress. Da får jeg vel være hjemme med han og dra ut og kjøpe utedress i morgen....

Er det mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vell se hvordan formen hans er i morgen i forhold til om han er for syk til å gå på skolen, men er han frisk nok til å dra på handletur er han nok frisk nok for skole.

Ullundertøy og varme klær elles så holder det nok for en dag. Ta handleturen i morgen etter skole og jobb dere.

Skrevet

Kjære vene!

En 2. klassing kan da fint gå på skolen uten utedress??

Varme klær og en overtrekksbukse evt en regnbukse holder da til du får handlet vinterklær! Han har vel hatt klær til å være ute nå i høst?? Er det kaldere enn det har vært, så justerer du bare mellomlaget:)

Man holder da ikke barna hjemme fra skolen fordi man ikke har handlet vinterdress!!!

Skrevet

Er han for syk til å være på skolen, holder du han selvfølgelig hjemme.

Men da er han også for syk til å dra på handletur!!

En overtrekksbukse holder lenge selv om det er meldt snø!

Skrevet

Hadde han ikke vært småsjuk så hadde jeg ikke vurdert det engang. Blir kronikken storshopping lissom. Kjører til inngangenmav butikken, inn og finne dressen og så ut igjen. Tar ikke mange minuttene. Men det er klart at dersom han er sjukere enn nå, så blir det ikke noen tur i butikken.

Det har ikke vært så veldig kaldt her før nå heller. Derfor jeg har klart og glemme hele greia tenker jeg.

Skrevet

Det høres ut som du er på desperat utikk etter en undskyldning for å bli hjemme fra jobb i morgen. Du får sikkert lånt en dress av noen av guttens venner om du ringer litt rundt.

Se ann formen til gutten. Han klarer seg uten dress en dag og er han for syk til å gå ut børhan få være inne å hvile ikke ute å handle.

Skrevet

ulltøy og regntøy holder lenge. Eller så skynder du deg å kjøpe dress til han og leverer det til han på skolen. å ha han hjemme pga mangel på uteklær er drøyt...

Skrevet

Du holder han selvfølgelig ikke hjemme fordi du ikke har kjøpt utedress!! Og som flere her sier; er han for syk til å være på skolen, drar du han ikke ut på handletur uansett hvor kort den turen er!

Må han være hjemme pga sykdom i morgen, legger du handleturen til ettermiddagen når far er hjemme fra jobb og kan være sammen med barnet.

Skrevet

Seriøst?

Verdens dårligste unnskyldning for å benytte en syk-barn dag.......

Skrevet

Jeg har en 1. klassing og en 3. klassing, og har ikke tenkt på å sende med de noe annet enn overtrekksbukse enda. Det går helt fint å sende han med det om han er i form.

Skrevet

Jøss, virker ikke som om folk leste innlegget ditt riktig. Jeg leser det sånn at ungen ikke er helt i form og du er bekymret for å sende han på skolen i den formen. Att på til så har du glemt å sørge for utedress til han. Kombinasjonen unge som ikke er helt i form og ikke varmt tøy bekymrer deg nå som det er meldt snø.

Skjønner deg godt. Hadde slitt litt selv også med den her problemstillingen.

Hadde du vært ute etter en fridag tror jeg du hadde tatt en egenmelding på deg selv eller en sykt barn dag og sendt ungen på skolen.

Skrevet

Da har vi forskjellig forståelse av innlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...