Gå til innhold

ecoli

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har opplevd å ha ecoli? Var utrbudd i bh til guttungeb på fire og det viste seg at han var smittet.. Han har vært hjemme nesten tre uker nå og drittlei.. får så vondt av han, savner vennene sine. Frisk og rask er han også men tester forsatt positivt på ecoli..

Dere som har barn som har hatt dette, hvor lenge var de hjemme fra bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 uker hørtes voldsomt ut..

Her fikk gutten min antibiotika i en uke, så ble han fisk og fin igjen :)

Er det ikke skummelt å ha e.coli-bakterier såpass lenge? Jeg trodde man måtte ta knekken på det ganske fort for å hindre nyresvikt osv?

Skrevet

Vet ikke hvor lenge siden det er din hadde det? Det finns ingen behandling for ecoli, det skal gå vekk av seg selv. å gi antibiotika kan gjøre ting enda verre og brukes ikke lenger da det kan gjøre mer skader enn godt. Dette sier legene i kr.sand hvertfall.

Pjuskete greier altså

Skrevet

Hæ? Min gutt var syk nå for bare noen dager siden. Vi fikk beskjed om at han ville blitt alvorlig syk uten antibiotika.

Skrevet

Høres merkelig ut! Legene var til å med på infomøte i bhg og sa da at antibiotika kan ødelegge de gode ecolibakteriene vi har enn å utrydde de farlige. Syns selvsagt sjøl at det virke utrolig rart at det ikke kan behandles. Må bare gå over av seg selv. Så vi må levere prøver helt til den blir negativ og dermed fem negative prøver på rad før han kan i bhg igjen. Slitsomt!! Må jo være hjemme i en evighet..

Min gutt har ikke vist noen tegn til alvorlig sykdom, kun diare EN dag og så var det over.

Skrevet

Kan hende det er forskjell på E.coli-bakterier da.. Min fikk E.coli i blodet og da blir det jo en blodforgiftning. Han fikk feber og diaré.. Har heller ikke hørt at den typen min sønn fikk var smittsom.. Han går ikke i bhg enda.

Skrevet

Ja det er flere forskjellige. Noen er mer farlig enn andre og da mener jeg i ytterst sjeldent utfall kan gå til nyrene og død. Min sønn har to bakterier hvor den ene er mer farlig enn den andre. Men ingenting å gjøre med det enn å la det gå over av seg selv. Selvsagt passe på at han ikke viser symptomer som blodig diare og feber å slikt. Har daglig kontakt med legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...