Gå til innhold

50/50, er det bra i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle :) Ønsker innspill fra dere her. Skal prØve og gjØre saken så kort som mulig. Saklige svar Ønskes og med begrunnelser, evt. egne erfaringer :)

Jeg har en sØnn på 6 år. Han har fast bosted hos meg (mor) og 50 % samvær med far (som det heter i papirene) Altså, delingen er 50/50.

Hans far bor fortsatt (!!!) hjemme hos sin far som er skilt tidligere i år, som nå har funnet seg ny dame og fått seg 3 bonusbarn i alderen 9-14 år. De bor i et normalt stort hus.

Min sØnn sover på samme soverom som sin far? (Er det vanlig når en er 6 år?) Alle husets andre soverom er opptatte siden den nye kjærestens barn måtte jo ha soverom.

Her hjemme har han eget soverom og det er stabilt.

Min sØnn er hver helg han har pappa helg hos sin far, hos min pappa, altså hos morfar, på overnatting hele helga eller en dag.. (Noe jeg reagerer på, det er jo på en måte "min" barnevakt) Men når jeg tar det opp med min pappa så sier han at: "Ja, men han ville selv komme hit".

Så over til dere, synes dere det er bra med en 50/50 ordning, når barnefaren ikke klarer og ha sin egen sØnn hjemme, og når boforholdene deres er som de er?

SpØr gjerne om det er noe som er uklart :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Mi jente bor ca 60/40 deling.

Svar på det første spm: Nei, ville ikke at mitt barn skulle dele rom med mor eller far i den alderen der.

Hvorfor bor han hjemme egentligt?

Jeg ville hatt barnet mitt mest hos meg(deg i dette tilfelle) til far hadde funnet seg en plass å bo med to soverom. Det gjore vi. jeg sa hva jeg mente til far og han syns det hørtes lurt ut, nå har han kjøpt seg hus og vi har hun omtrent likt.

Viss gutten din sover så mye borte når han har pappa helg, så ville jeg sagt at han heller kunne vore hos deg i helgene, og om du trengte b.vakt så kunne du spurd far din selv.(altså morfar)

Så ville ikke hatt 50/50 ording i dette tilfelle..

Skrevet

Hei smile.png

Mi jente bor ca 60/40 deling.

Svar på det første spm: Nei, ville ikke at mitt barn skulle dele rom med mor eller far i den alderen der.

Hvorfor bor han hjemme egentligt?

Jeg ville hatt barnet mitt mest hos meg(deg i dette tilfelle) til far hadde funnet seg en plass å bo med to soverom. Det gjore vi. jeg sa hva jeg mente til far og han syns det hørtes lurt ut, nå har han kjøpt seg hus og vi har hun omtrent likt.

Viss gutten din sover så mye borte når han har pappa helg, så ville jeg sagt at han heller kunne vore hos deg i helgene, og om du trengte b.vakt så kunne du spurd far din selv.(altså morfar)

Så ville ikke hatt 50/50 ording i dette tilfelle..

Han bor hjemme for han bor gratis og ikke gidder og gjøre ferdig et hus han holder på og pusse opp (som han har brukt 2 år på og enda ikke halvferdig), eller finne seg en annen plass og bo.. Kjenner jeg blir gal snart. Måtte si til min far at: Dere er ikke noe forsterhjem/avlstningshjem for min sønn når han er hos faren sin. Siden han ikke klarer og ha sin egen sønn så skal ha komme å bo mer her.

Skrevet

Tror du kan be far til barnet om å komme seg ut fra far sin og finne seg en plass å bo, sønnen din trenger ikke ha det slik!

Dei skal ha det stabilt, trygt og godt! Høres ikke mye stabilt ut sånn som det er nå.

Ville gått til mekling en gang til og forklart saken, da anbefaler nok hun/han som er mekler at sønnen skal bo hos deg til han finner en plass å bo..

Gjest Antarctica
Skrevet

I dere situasjon syns jeg 50/50 er den aller dårligste løsningen. Og jeg syns du godt kan forlange at dere ikke begynner med 50/50 igjen før huset står klart så han slipper å bo 50% av tida i en storfamilie med farfar, plastfarmor og stesøsken. Det er sikkert morsomt og hyggelig deler av tida å være mange, men når de setter ham bort alle helgene, betyr det jo at han egentlig er litt i veien, og det vil du vel ikke at han skal føle?

Skrevet

Jeg syns ikke det høres ut som det beste i denne situasjonen nei. Men er 50/50 bra for barn i det hele tatt? I think not....

Skrevet

Nå er jeg generelt skeptisk til 50/50, men noen barn takler jo dette greit mens andre føler seg rotløse. Jeg synes nok at din ex burde finne seg et eget sted å bo. Det er sikker mye liv og røre med en slik storfamilie, men hvis gutten selv ønsker å dra til morfar i helgene, så er kanskje det et tegn på at han ønsker mer ro?

At han og far deler soverom ser jeg ikke på som et problem. Jeg og datteren min bor i en toroms og deler soverom. Det går fint. Hun leker mest i stua der jeg er uansett. Etterhvert som hun blir større vil nok behovet melde seg for å være med venninner uten at mamma henger rundt. Da får vi prøve å finne noe større som jeg har råd til.

Skrevet

Nei, det er sjelden bra med 50/50 når barna er så små. Spesielt om forholdene ikke er helt stabile hos den ene part.

Skrevet

Nå er jeg generelt skeptisk til 50/50, men noen barn takler jo dette greit mens andre føler seg rotløse. Jeg synes nok at din ex burde finne seg et eget sted å bo. Det er sikker mye liv og røre med en slik storfamilie, men hvis gutten selv ønsker å dra til morfar i helgene, så er kanskje det et tegn på at han ønsker mer ro?

At han og far deler soverom ser jeg ikke på som et problem. Jeg og datteren min bor i en toroms og deler soverom. Det går fint. Hun leker mest i stua der jeg er uansett. Etterhvert som hun blir større vil nok behovet melde seg for å være med venninner uten at mamma henger rundt. Da får vi prøve å finne noe større som jeg har råd til.

Men hvor gammel er datteren din da?

Nå deler de jo ikke rom fordi han ikke ha råd til noe annet bedre, Det er for latskapens skyld.

Skrevet

Jeg tror ikke sønnen din vil ta skade av å dele rom med pappaen sin. Det viktigste er at han har det bra når han er hos pappaen sin. Men skjønner at du vil ha sønnen din mest mulig!

Skrevet

Jeg tror ikke sønnen din vil ta skade av å dele rom med pappaen sin. Det viktigste er at han har det bra når han er hos pappaen sin. Men skjønner at du vil ha sønnen din mest mulig!

Det er ikke snakk om at jeg vill ha sønnen min mest mulig! Vi har hatt 50/50 i 3 år, jeg har "venta" på at han skal flytte for seg selv for å få et normalt famileforhold sammen med sønnen sin. Jeg ønsker ikke å ha han mer for at han deler rom med faren sin, men det er fordi det er mange folk, uro og at sønnen min foretrekker og dra til sin morfar, fremfor og være sammen med sin egen pappa.

Når han er her så er det ikke spørsmål om å få dra til morfar, så det viser jo bare at det er mye uro, og at faren ikke er hjemme med sin egen sønn nettopp fordi hans far igjen har funnet seg ny dame med så mange barn. Min sønn blir nedprioritert i forhold til nydama sine barn.

Farfar, nydama og hennes 3 barn reiste til syden, noe som min sønn synes var litt urettferdig, siden har bor jo der han å. Og jeg kjenner den følelsen av og være den enste som ikke får være liksom.

Jeg mener hele situasjonen er ustabil, og mange ganger urettferdig. Så er overhode ikke snakk om at han deler rom med pappaen sin at jeg revurderer 50/50 ordning, det er bare en dråpe i havet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...