Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Skjønner ingenting. Jenta mi har fått utslett over hele kroppen, som ligner veldig på vannkopper. Men hun hadde vannkopper for 5 år siden, så da må det vel være noe annet. Men hva? Hun er slapp, men ikke feber.
Krisa71 Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 Datteren min hadde vannkopper som 2 åring, fikk da bare 3-4 blemmer, mens søsteren fikk det over hele kroppen, (de hadde det samtidig). Så fikk hun det igjen, ifølge legen vi oppsøkte da hun var 7 og fikk utslett over hele kroppen, og han sa da at de kunne få det 2 ganger dersom det var svakt første gang. Så fikk hun utslett igjen for 2 år siden som 13 åring, lignet ikke på vannkopper og så helt merkelig ut så vi dro til lege. Han kunne ikke si hva det var så vi fikk beskjed om å komme tilbake hvis hun ble verre. Dagen etter var vi på plass igjen da utslettet hadde utviklet seg til blemmer og hun var veldig dårlig. Legen hentet en lege til for å se på henne, det var da samme lege som hadde sagt hun hadde hatt vannkopper både som 2 og 7 åring. Han sa vannkopper med en gang da han så henne, da sa jeg at da må hun være en medisinsk sensasjon for da er dette 3. gang hun har det. Han sa hun var feildiagnostisert de andre gangene, og ble veldig rar da jeg sa at det var han som hadde sagt det de andre gangene. De tok prøver av blemmene og det viste seg at det var vannkopper den 3.gangen hvertfall, så hva hun har hatt de andre gangene vet vi ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 Jenta mi var heller ikke så hardt rammet når hun fikk det første gang (hvis det var det det var da), nå har hun mye mer utslett, men det klør ikke særlig mye. Trodde vannkopper klødde noe helt forferdelig! HI
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #4 Skrevet 28. oktober 2012 Kan også være den 4. barnesykdommen
Krisa71 Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 Når datteren min fikk det siste gangen hvor det ble bekreftet med prøve, så klødde hun ingenting. Jeg synes det var merkelig for husker hvordan jeg selv klødde med til blods.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Det er mulig å få vannkopper flere ganger, men det er utrolig sjeldent. Min datter var bare 9 uker da hun fikk vannkopper og jeg har hørt at sjansen for å få det igjen er størst om man får det mildt første gangen og når man får det før fylte 1 år. Spurte legen om dette og han sa at det var så få som ikke var immune etter første runde med vannkopper at de regner det ikke i prosent engang. Så sjansen for at datteren min skulle få det igjen var så forsvinnende liten at jeg kunne ta det som en selvfølge at hun ikke fikk det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå