Gå til innhold

Flere med barn her som sover lite??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere å gå i full jobb? Jeg kjenner jeg snart går på veggen her og må innimellom bruke en egenmeldingsdag for å hente meg inn igjen. Jenta vår på 2år har aldri hatt godt sovehjerte og våkner femti ganger hver natt like hysterisk til tross for faste rutiner og konsekvente foreldre.. Men nå er jeg snart i kollisjon m veggen her:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste våknet mellom 3-10 ganger hver natt frem til han var døyt to. Da kom den siste tanna, så her viste det seg at det var smerter i forbindelse med tannfrembrudd. Han kan fortsatt våkne to tre ganger i løpet av natta, og han kan våkne 5.00 og ikke sovne igjen (han er tre nå). Men det overlever vi. Værre med lillebror på fem måneder som våkner jevnt og trutt natta igjennom og har våkenperioder. Han starter dagen 5.30.

Lurt av deg å hente deg inn med egenmeldingsdager!

Skrevet

Her har vi faktisk vært sykemeldt Pga søvnmangel i perioder,,, når en er så trett at det eier uforsvarlig å kjøre på jobb. ( en times kjøre vei og trenger bil på jobben) så er det ikke aktuelt å gå på jobb dessverre.

I perioder er vi så trøtte at vi sovner så fort vi setter oss ned.. Og det har blitt en vane at vi legger oss nesten like etter Snuppa vår.. Slik at vi får mest mulig søvn.

Hr du pratet med legen? Vi skal også på sykehuset for å sjekke om datteren vår har stille reflux eller om det kan være noe annet som plager henne.

Skrevet

Nei har ikke pratet m legen på over ett år om dette, da han mente at dette bare var en bagatell og sånn er d å være småbarnsforeldre., men jeg lider virkelig under altfor lite søvn:(:(

Det går utover forholdet vårt også . Konstant hodepine og ikke noe overskudd. Har prøvd å trene i to uker for å se om det hjelper på energien, men neida!!

Skrevet

Trening er visst ikke vits om en ikke sover 5-6 timer om natten... Leste det i ett treningsblad.. Først må en jo få nok søvn.

Jeg anbefaler at du prater med legen, gjerne flere dersom du møter samme holdningen igjen. Vi har vert innom 5 fastleger, og noen spesialister.

Og det er leger der ute som forstår at dette ikke er normalt, og kan komme med råd og hjelp. Men det er få av dem. Vi bor sør for Stavanger, skulle du være i samme område kan jeg anbefale lege til deg.

Har dere prøvt å finne ut hvorfor jenta deres sover dårlig? Er jo ikke bra for henne selv å sove dårlig heller.

Det vi har gjordt så langt er

- prøvt rådene fra helsestasjonen, og vi har en jente som er en drøm å legge, sovner på ett blunk, men trenger en av oss der for trygghet.

- vært hos øre nese hals spesialist for å utelukke problemer.

- vært hos manuel terapeut som er spesialist på babyer, å behandlet låsninger.

- prøvt gaviscon for sure oppstøt ( ingen virkning, usikker på om dosen er riktig)

Forandret kostholdet litt, tatt bort mat som er kjent for å gi sure oppstøt, tomater osv.. Og unngår grøt.

- gi små måltider ofte, og skive som kveldsmat istede for grøten.

- vent 30 minutter etter siste flaske med melk før vi legger henne for kvelden.

- reist hode enden på senga

Og i morgen skal vi på sykehuset å sjekke for reflux, dersom vi ikke finner noe her vil jeg at det utredes for mat allergi.

Jenta vår er 14 mnd, og har aldri sovet mer en 9 timer sammenhengende, og dette gjerne bare 2 ganger siden hun ble født. En god natt hos oss har ca 5 oppvåkninger, en dårlig 10 eller fler.

Etter en dårlig natt sliter hun i barnehagen, og vi sliter på jobb.

Skrevet (endret)

Her har vi faktisk vært sykemeldt Pga søvnmangel i perioder,,, når en er så trett at det eier uforsvarlig å kjøre på jobb. ( en times kjøre vei og trenger bil på jobben) så er det ikke aktuelt å gå på jobb dessverre.

I perioder er vi så trøtte at vi sovner så fort vi setter oss ned.. Og det har blitt en vane at vi legger oss nesten like etter Snuppa vår.. Slik at vi får mest mulig søvn.

Hr du pratet med legen? Vi skal også på sykehuset for å sjekke om datteren vår har stille reflux eller om det kan være noe annet som plager henne.

Hvor gammel er datteren din? Hvor mye våkner hun? Jeg tror også det er noe mer en vanlig som plager minste, men jeg får ikke noe gehør hos lege/hs -det er normalt.. Jeg har tenkt på stille refluks, men lurer nå på om det kan være noe polypper i nesa eller noe?

Og til hi: Jeg ble også sykmeldt med eldste, men det var i kombinasjon med andre ting. Jeg har også mange ganger vært redd når mannen har kjørt til jobb når han er svimmel av søvnmangel (jeg tar buss). Forholdet blomstrer jo ikke akkurat, når man nesten ikke sover. Det vi har gjort er å ha humor på det, feks sier mannen min at han oppdaterer seg jevnlig på nett om hvordan man har sex, sånn at han ikke glemmer det hvis vi skulle ha lyst og ork plutselig :). Og vi tuller med at vi snakkes på e-post når jeg går og legger meg 21.00. Vi har ikke sovet mer enn et par timer i samme seng siden minste ble født i mai.. Men det kommer bedre tider! Jeg husker vi fikk en oppsving da eldste var blitt to. Og da ble jeg gravid, he he...

Endret av Ikkesåallerværst
Skrevet

Vår jente blir 2 nå om en mnd. Har sovet lite fra dag 1. Når hun var baby sov hun noen små halv timer på dagtid og sovnet i tre tiden til natten og våknet kl6! Så var vi inne i en bra periode litt før 1år, så beg barnehagen og da var d på an igjen et halvt års tid. Rett før ferien gikk d mye bedre før d i ferien snudde helt, våkner jevnt og trutt fra kl 23 og våkner sikkert ti ganger pr natt. I d siste har vi løst d v å ta henne inn til oss i tre tiden, da ligger hun iallefall i ro et par timer. Av og til hjelper det m varm lettmelk på flaske og hu sover til over 6!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...