Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Hatt trøbbel med ryggen lenge.. Finner ikke noe galt. Men nå i det siste har jeg begynt å dovne av øverst i ryggen. Den føles numment, å det prikker litt. Vart flere mnd. Startet på ene siden, nå er det på begge sidene. Men det som gjorde meg mest bekymret var at benet mitt plutselig "sovnet" mens jeg sto rett opp og ned her en dag. Har bare skjedd en gang heldigvis. Men ekkel følelse. Jeg har en jobb hvor jeg går veldig mye, å sitter å assisterer i ugunstige stillinger over lengre perioder. Har legetime til fredag. Men lurer på om noen har opplevd det slik før? Kan det være en nerve i klem, å er det farlig?
Lyckelin Skrevet 27. oktober 2012 #2 Skrevet 27. oktober 2012 det med at beine dovner bort det har jeg opplevd... var på MR tirsdag som var og venter spent på svar... har gått sånn i 8 år dum som jeg er... men kan komme med tilbakemelding når jeg ser om de har funnet ut av det
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #3 Skrevet 27. oktober 2012 Har du vært hos manuell terapeut, kiropraktor e.l? Har hatt problemer med rytmisk mange år, hvorav plager bla har vært stråling ned i rompa, bein og oppover i skulderen, prikking i rygg når jeg ligger osv. Har en fantastisk manuell terapeut som fikser meg opp men det viktigste er faktisk å trene, men du bør få hjelp til hvordan/hva du skal trene.
♥Nemi♥ Skrevet 27. oktober 2012 #4 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har lignende følelser, bare i korsryggen. Alt dovner av der i fra, og ned. Særlig under mens. De fant ut at årsaken til dette hos meg, er fordi jeg har en gammel rygg. Ryggskivene mine er mørke, og begynner å skrumpe sammen. Så her fikk jeg beskjed om at det ikke var farlig:-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #5 Skrevet 27. oktober 2012 Har du vært hos manuell terapeut, kiropraktor e.l? Har hatt problemer med rytmisk mange år, hvorav plager bla har vært stråling ned i rompa, bein og oppover i skulderen, prikking i rygg når jeg ligger osv. Har en fantastisk manuell terapeut som fikser meg opp men det viktigste er faktisk å trene, men du bør få hjelp til hvordan/hva du skal trene. Dritt autocorrect.. Rytmisk = ryggen
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #6 Skrevet 27. oktober 2012 Takk så mye for svar! Ble litt bekymret her... Har vært hos fysioterapeut og kiropraktor flere perioder, men bare fysioterapeut etter at nummenheten begynte. Han skjønte ikke hva det kunne være. Men ingenting av det hjelper, å det er dyrt. Prøver å trene, samt strekke ut.
♥Nemi♥ Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 Rygg er jo noe man fort får slitasje i, så det er kjekt å ta MR, og en ortoped til å se på den. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #8 Skrevet 28. oktober 2012 Takk så mye for svar Har sjekket det opp før, siden nakkeproblemene startet tidlig i tenårene. Har tatt røntgenbilde en gang for ca. 5 år siden. Er det MR? Da fant de bare en prolaps høyt oppe i ryggen, som ikke skulle gi noen smerter. Men nå har nummenheten komme i tillegg, så får sjekke det opp på nytt. Dovner av uansett hva jeg gjør, også med engang jeg står opp. Er så stiv i ryggen at det føles som jeg har en metallplate over hele ryggen... :-/ Takk igjen for svarene deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå