Gå til innhold

11-åring med "uhell"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten hver kveld når undertøy skal skiftes, så ser (lukter) jeg at 11-åringen har hatt et lite uhell i trusen. Det er ikke slik at det går gjennom klærne, men trusen er våt og det lukter tiss. Slik har det alltid vært igrunn.. Hun har ikke urinveisinfeksjon eller noe galt mtp det fysiske. Jeg syns jo det er synd om det skulle bli oppdaget av andre ved overnatting el.l. Noen som vet om dette er "vanlig" på denne alderen? Hun bryr seg ikke med å vaske seg heller selv om jeg har snakket ofte om at det er viktig å gjøre når en bytter truse. Det er ikke bare trusen som er skitten..Men det går liksom ikke inn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det vel på tide at man snakker med en lege om dette? Kanskje lettere for jenta også enn å snakke med mamma om det. Det finnes behandling for dette problemet og som du sier er det lurt å ta tak i det og prøve å hjelpe henne før hun blir enda eldre for da blir det enda mer pinlig for henne.

Skrevet

Da er det vel på tide at man snakker med en lege om dette? Kanskje lettere for jenta også enn å snakke med mamma om det. Det finnes behandling for dette problemet og som du sier er det lurt å ta tak i det og prøve å hjelpe henne før hun blir enda eldre for da blir det enda mer pinlig for henne.

Ja, det er sikkert lurt. Hun bytter ikke mer enn hver kveld, men da er det alltid (eller i alle fall som oftest) litt vått. Jeg tenker jo at så store jenter klarer å holde seg helt tørre, selv om noen må begynne å bruke litt innlegg pga utflod. Det kan nok hende at hun burde ha byttet oftere, men det gjør hun ikke. Det er som om hun ikke bryr seg:-/

HI

Skrevet

Syns det virker som hun ikke har tørket seg så grundig etter at hun har tisset på do? At det bare har kommet noen dårper i trusa.

Skrevet

Da får du kjøpe en pakke bind og si at hun må bruke det hvis hun ikke tar seg sammen. Det er nok såpass flaut å bruke at hun tar hintet.

I tillegg så bytter man undertøy om morgenen, slik at man er ren og fresh til å starte dagen. Man går ikke en hel dag med den trusen man har ligget i hele natten. ÆSJ!

Skrevet

Helsesøster vet kanskje råd?

Mine døtre har det som regel for travelt til å gå på do. Det er helt vanlig her i huset med uhell av den grunn.

Det kan også være medisinske grunner til uhell, verdt å sjekke ut?

Du kan jo forsøke å snakke med henne og si at hun må til legen hvis hun ikke blir flinkere til å gå på do, siden du er redd det kan skyldes at hun er syk på noe vis. Trusler kan jo hjelpe ;)

Gjest Morn du
Skrevet

Da får du kjøpe en pakke bind og si at hun må bruke det hvis hun ikke tar seg sammen. Det er nok såpass flaut å bruke at hun tar hintet.

I tillegg så bytter man undertøy om morgenen, slik at man er ren og fresh til å starte dagen. Man går ikke en hel dag med den trusen man har ligget i hele natten. ÆSJ!

Man bruker da ikke bind utenom mensperioder!

Skrevet

Man bruker da ikke bind utenom mensperioder!

Ikke? Jeg gjør da det stadig vekk. SÆrlig hvis jeg ikke har flere truseinnlegg, eller hvis jeg føler at jeg trenger det.

Gjest Morn du
Skrevet

Æsj, ekkelt. Det er en grunn til at tena lady eksisterer :).

Skrevet

Æsj, ekkelt. Det er en grunn til at tena lady eksisterer smile.png.

Hva i alle dager får deg til å tro at det er pga urinlekkasje? Har jeg sagt det, kanskje? Ikke det, nei. Hørt om utflod? At noen kanskje har det innimellom? Er det unormalt, kanskje?

Bedre å bytte innlegg eller bind, enn å måtte bytte truse flere ganger om dagen.

Skrevet

Ja, det mener jeg også. Men jeg er bare stemor og mor har sagt at en fint skifter om kvelden.. Ingen bryr seg om småskvettingen utenom jeg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...