Gå til innhold

Inspirert over av chubby-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at snitt-vekten nå har blitt så mye høyere at det som for 15 år siden var normal kroppsvekt nå ansees som slank? Når jeg var ung var det kanskje en eller to som var tjukke, de aller fleste var slankere en de fleste man ser på gata i dag. Love-handles var omtrent ikke-eksisterende, mens de nå henger ut over bukselinningen helt ned på barneskolenivå. Utviklingen er skremmende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever at normale mennesker nå blir oppfattet som lubben eller litt småtjukk.

Det er sant at mange flere, særlig barn, er overvektige, men også mange fler er skremmende tynne. Men jeg synes det er trist at normalvektige, særlig jenter, blir oppfattet som lubne eller tykke.

Skrevet

Jeg opplever at normale mennesker nå blir oppfattet som lubben eller litt småtjukk.

Det er sant at mange flere, særlig barn, er overvektige, men også mange fler er skremmende tynne. Men jeg synes det er trist at normalvektige, særlig jenter, blir oppfattet som lubne eller tykke.

Hvor gammel er du da? Jeg snakker om 15-20 år siden. HI

Skrevet

Hvor gammel er du da? Jeg snakker om 15-20 år siden. HI

Jeg er 37 år

Skrevet

Jeg synes det er større ytterpunkter nå en for 15-20 år siden. Det er mange jenter som er myye tynnere nå,samtidig er det også flere voldsomt overvektige.

Skrevet

Etter min erfaring er det færre som ligger på "normalen", altså normalt slanke. Enten er man supertrent, supertynn (type anorektisk) eller overvektig. Selvsagt stilt litt på spissen, men i hovedsak er det dette jeg ser hver dag hos ungdommer.

Skrevet

Jeg er 38 år og er egentlig enig, da jeg gikk på ungdomsskolen var de fleste slanke som siv. Var vel to litt lubne jenter på klassetrinnet mitt, men ellers var vi alle slanke og tynne.

Det er flere lubne jenter i dag blant ungdommen, men det er også flere anorektisk tynne. Bor rett ved siden av ungdomsskolen og ser både de som går til butikken og kjøper skolebrød i lunsjen og de som sikker ikke spiser mer enn et knekkebrød eller to om dagen.

Hvor har det blitt av de normalvektige?

Litt satt på spissen selvfølgelig, men synes det er merkelig mange som er lubne eller så magre at det er vondt å se på. Virker som det er veldig mange som ikke har et avslappet og normalt forhold til mat, snop og ikke minst bevegelse, mosjon og trening.

Jeg mener seriøst at Hanne (som den andre tråden handlet om) har en helt normal kvinnekropp, hun er ikke overvektig ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...