Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Hvor ofte har dere vært syke (Og hva slags syk) i voksen alder? Blir dere automatisk syke om barna/mannen/katten blir syke?
Mandalas Skrevet 27. oktober 2012 #2 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg blir syk en-tre ganger i året. Oftest med forkjølelse som setter seg i halsen, dvs mister stemmen etc. Ifjor hadde jeg noe som må ha vært influensa, så dårlig har jeg omtrent aldri vært før tror jeg. Så vanligvis er det ganske milde forkjølelser med feber. Barna er så og si aldri syke, så jeg blir ikke smittet av dem og ikke de av meg heller.
Raych Skrevet 27. oktober 2012 #3 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg er sjelden syk. Kan ikke huske sist jeg var syk en gang. Barna er heller ikke mye syke. Eldstejenta på 8 har hatt feber en gang i sitt liv, og kastet opp en gang. Mellomstejenta på 5 har vært et såkalt feberbarn, med feber og hoste hver 3-4 uke fra hun var 3-4 uker gammel og til hun fjernet mandlene da hun var 3.5 år. Etter det har hun vært syk en gang. Hun har hatt omgangssyke en 3-4 ganger. Minstejenta på 1.5 år har enda ikke vært syk, verken med feber eller noe annet. Mannen er også sjelden syk. Jeg blir så og si aldri syk hvis en av barna er syke.
humlesurr Skrevet 27. oktober 2012 #4 Skrevet 27. oktober 2012 Har vært borte fra jobb to hele og en halv dag pga egen sykdom de siste fire årene. Blir kanskje forkjølet en gang i året. Tre år siden jeg fikk omgangssyken sist, før det tror jeg det var ti år siden. Så jeg blir ikke automatisk smittet, nei. Katten, kan sykdom hos katt smitte til mennesker??
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #5 Skrevet 27. oktober 2012 Katten, kan sykdom hos katt smitte til mennesker?? Neida, prøvde bare å være morsom/inkludere alle (Med mindre du regner med ormer og slikt da, grøss)
humlesurr Skrevet 27. oktober 2012 #6 Skrevet 27. oktober 2012 Katten, kan sykdom hos katt smitte til mennesker?? Neida, prøvde bare å være morsom/inkludere alle (Med mindre du regner med ormer og slikt da, grøss) Haha, ok. Kjente jeg begynte å klø
Lisjtuppa Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 For ca 3 år siden, da jeg fikk bihulebetennelse. Har etter det hatt begynnede forkjølelser, men tatt paracet og oversett det;)
Gjest ronja røverdatter Skrevet 27. oktober 2012 #8 Skrevet 27. oktober 2012 Bortsett fra litt forkjølelse og sånne ting som er plagsomme, men ikke så ille at jeg beregner meg selv som syk, kan jeg ikke huske sist jeg var syk. Jo forresten, det var når jeg begynte å jobbe i barnehage på småbarnsavdeling. Den høsten var jeg vel mer syk enn jeg har vært resten av min arbeidskarrière, inkl. graviditeter, hehe. Men da tror jeg at jeg fikk den dosen jeg trengte av bakterier og virus for en stund. Effektiv vaksine det der.
Tigerpote Skrevet 27. oktober 2012 #9 Skrevet 27. oktober 2012 Da jeg røyket fikk fikk jeg kraftige forkjølelser/bronkitt/halsbetennelser opptil flere ganger i året. Jeg kan blir smittet av største her også, jeg har hatt mine runder med omgangssyke og forkjølelse, men iallefall sistnevnte kommer i mye mildere varianter etter at jeg stumpet røyken!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 27. oktober 2012 #10 Skrevet 27. oktober 2012 Er syk ca 5-6 ganger i året. Er som oftest influensa, forkjølelse og omgangssyken det går i.
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. oktober 2012 #11 Skrevet 27. oktober 2012 jeg har vært lite syk, men de siste årene (barnehagebarn) har jeg vel hatt noen flere luftveisinfeksjoner enn jeg pleide å ha før jeg fikk barn. I fjor vinter var det ekstra mye, men da var også jenta mi ekstra mye syk og hun (vi) innlagt på sykehus flere par ganger og da hadde jeg bronkitt-bihuler-influensa-bronkitt-bihuler-forkjølelse-mycoplasma-forkjølse. Var sammenhengende syk fra november til april cirka. Ellers er jeg lite syk, sjelden omgangssyke, aldri magesjau på ferie etc.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #12 Skrevet 28. oktober 2012 Er syk ca 5-6 ganger i året. Er som oftest influensa, forkjølelse og omgangssyken det går i. Er ikke det en del?
Vogndilla Skrevet 28. oktober 2012 #13 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) 4-5 ganger i året tenker jeg, forkjølelse som regel i stor eller liten grad. Noen ganger ender det med bihulebetennelse andre ganger er det mest vond hals/bryst og stygg hoste. Husker ikke sist jeg hadde magevirus/omgangssyke -heldigvis! Ungene er sjeldent syke, mannen å. Vi har et sunt kosthold, jeg er i normalt mye aktivitet. Ikke overvektig og har normalt god helse. Så skjønner ikke hvorfor imunforsvaret mitt er så dårlig. Jobber i bhg da, så snapper vel opp en del bakterier der. Kjipt Endret 28. oktober 2012 av EnBlå&ToRosa
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 28. oktober 2012 #14 Skrevet 28. oktober 2012 Er syk ca 5-6 ganger i året. Er som oftest influensa, forkjølelse og omgangssyken det går i. Er ikke det en del? Jo, jeg synes det er en del i forhold til hva familien/venner er. Og når jeg er syk så er jeg veldig syk, 40 i feber, og blir liggende i 3-4 dager:s Har nok ett veldig dårlig immunforsvar.
LuksusLiv Skrevet 28. oktober 2012 #15 Skrevet 28. oktober 2012 Er syk ca hvert andre år eller hvert tredje. Har et godt immunforsvar, er aldri forkjølet, har aldri hatt influensa i hele mitt liv, aldri halsbetennelse, ørebetennelse osv. Hender jeg blir smittet av omgangssyke, men det er heldigvis ikke ofte.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #16 Skrevet 28. oktober 2012 De siste 4 årene har jeg kun vært syk når jeg har vært gravid (svangerskapskvalme, svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning). Utenom det kan jeg faktisk ikke huske sist gang jeg var skikkelig syk utenom graviditeten. Når jeg først blir syk, da blir jeg skikkelig syk og ender ofte opp på sykehus. Har hatt både svineinfluensa når den herja som verst (var innlagt i 5 dager), lungebetennelse, kyssesyken og Stevens-Johnson syndrome på en gang (var innlagt i 3 uker og ble hastesendt til et universitetssykehus fordi jeg var så dårlig), og en gang ble jeg innlagt i 9 dager på grunn at et virus jeg hadde fått etter vi hadde vært på ferie. Alle andre kan være syke, spysjuka, feber, influensa, men er ingenting som biter på meg. Jeg kan godt stelle med både mann og barn når de er dårlige, uten at jeg blir smittet Men som sagt, når jeg blir syk gjør jeg det ordentlig
Plutselig_gravid Skrevet 28. oktober 2012 #17 Skrevet 28. oktober 2012 Før jeg fikk barn var jeg nesten aldri syk. Kanskje 2-3 ganger på 10 år og knapt nok det. Var heller aldri syk som barn. Nå har jeg 2 bhg barn og en skolegutt og jeg jobber selv i barnehage. I gjennomsnitt er jeg vel syk ca 3 ganger i året (og da varer det gjerne en oppmot en uke, dvs sykmelding). Jeg synes det er mye. Den mellomste har astma så hun kan være mye syk i vinterhalvåret hvis vi ikke følger helt med og dermed undermedisinerer. PS, Da jeg var gravid var jeg syk hele tiden. Jeg fikk alt som gikk og ble rammet ekstra hardt av både det ene og det andre.
Cat_Woman Skrevet 28. oktober 2012 #18 Skrevet 28. oktober 2012 Blir stadig forkjølet, typisk slapp, tett i nesen, vondt i hodet og halsen, hoster og snørrer. 2-3 ganger i året kanskje, varer ca 1 uke hver gang. Også har jeg hatt blindtarmbetennelse.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #19 Skrevet 28. oktober 2012 Har vel stort sett bare vært syk pga influensa eller spysyke. Hender ofte at jeg føler meg litt uggen og i dårlig form, men skikkelig syk med feber og sånn døden nær følelse er heldigvis bare 1-2 ganger i året Er ikke så ofte at jeg/vi blir smittet av ungene. Mannen er heller ikke noe mer syk enn meg. Merker også at det, som hos de fleste kanskje, er på vinteren eller evnt rett før sommeren at vi er mest syk, så nå gruer jeg meg
PintSizedDictator Skrevet 29. oktober 2012 #20 Skrevet 29. oktober 2012 Føler jeg konstant har ett eller annet. Enten det er bihulene, UVI, forkjølele eller rett og slett bare vondt i magen. (Har en sykdom som foråsaker dette.) Jeg takler det relativt bra og -må- ikke være hjemme fra jobb, med mindre magesmertene er veldig kraftige. Er så vant til å ikke være 100 % frisk nå at jeg ikke tenker over det. Bortsett fra nå når jeg sitter hjemme med vondt bekken og virkelig har tid til å kjenne på alle vondtene >< Mann og barn er så og si aldri syk, bortsett fra mini som er plaget med øyebetennelse.
Von Hertelhofen Skrevet 29. oktober 2012 #21 Skrevet 29. oktober 2012 Er syk 1 - 2 ganger i året. Får influensa hvert forbaska år! Men omgangssyken har jeg ikke hatt på 20 år.
fruktkake Skrevet 29. oktober 2012 #22 Skrevet 29. oktober 2012 Er veldig sjelden syk. Samboer er ofte forkjøla osv (flere ganger i året), men av en eller annen merkelig grunn blir jeg aldri smittet, selv om vi har like mye fysisk kontakt:P Jeg har kanskje vært syk en gang i løpet av de siste tre årene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå