Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Komfyrangst? Når jeg lager mat, står jeg omtrent oppå maten og vokter, jeg er så redd for at det skal utvikle seg slik at brannalarmen skal bråke... Og det er så plagsomt! Jeg vokter, spenner alle ledd i kroppen og tar på vifta på fult med engang, og lar den stå på rundt en time etterpå! Jeg er så redd... Er dette noen form for angst eller er det bare redsler en har?? Er ikke så lenge siden jeg begynte sånn...
Gjest Mrs. Careface Skrevet 27. oktober 2012 #2 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg hadde det sånn før. Har blitt kvitt angsten nå, men hater å lage mat og gjør det sjeldent. SVÆRT sjeldent Men var kjempe redd for røyken før
Gjest Mrs. Careface Skrevet 27. oktober 2012 #4 Skrevet 27. oktober 2012 Skjedde av seg selv. Noen ganger kobler jeg ut hele brannvarsleren
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #5 Skrevet 27. oktober 2012 Hehe, ok Jeg håper selv det går over her og snart, for jeg bli omtrent gal av det Har angst/tvangslidelse og PTSD.. Så mulig det har noe med det.. men merkelig at det nettopp har begynt...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #6 Skrevet 27. oktober 2012 Hvis det nettopp har begynt kan du prøve å kjenne etter om det egentlig er andre ting som bekymrer deg, om det er ting du setter i forbindelse med røyk eller høye lyder/alarmer e.l. som kan ligge bak angsten for matlagingen. Jeg hadde det litt sånn før. Vet egentlig ikke helt hvorfor, kanskje en kombinasjon av prestasjonsangst sammen med at mamma en gang glemte en gryte på ovnen som gjorde at hele leiligheten ble røykskadet - men heldigvis ikke brann. Men da stod en kasserolle på og fosskokte i to timer mens ingen var i huset. Likevel, det gjorde inntrykk å komme hjem til røykskadet leilighet. Jeg ble kurert ved å lage masse mat!! Dro til utlandet og endte plutselig og uplanlagt (og ikke av egen vilje) opp med å måtte lage middag til en hel familie hver eneste dag. Da måtte jeg bare. Nå elsker jeg å lage mat Så for meg så var løsningen bare å gjøre mye av det jeg fryktet. Se om du finner noen sammenhenger som evt kan forklare angsten din, og så kan du jo også få hjelp til å mestre dette. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå