Gå til innhold

Hvor ofte bruker dere kjole/skjørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det teit å gå i på hverdager om høsten/vinteren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Hverdagskjoler med tykke strømper og støvletter er jo kjempetøft og feminint.

Jeg gikk mye i kjole da jeg var tynnere, men de siste 3-4 årene har jeg vært 10-15 kg overvektig med en typisk eplefasong og føler meg som en ballong med føtter i kjole.

Skrevet

Det er vel nesten kun på 17.mai, evnt julaften :P

Har skjedd en sjeeelden gang at jeg har tatt på noe sånt når jeg skal på byen, men det har minket drastisk både med kjolebruk og byturer gitt ;)

min<3: Er det en spesiell grunn til at du bruker det hver dag? Vet at noen som er med i ett eller annet jeg ikke husker navnet på, alltid går med skjørt eller kjoler, så måtte bare spørre.. Uvant for meg at noen bruker det bare fordi de vil, sånn sett.. hehe

Skrevet (endret)

Jeg bruker kjole ofte, jeg. Følge meg mer «kledt» i kjole enn bukser, av en eller annen grunn.

Endret av Cmyk
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Ja det er greit, men ikke med tynne gjennomsiktige strømpebukser under. Bruker det hver gang jeg er ute:)

Skrevet

2-3 ganger i året kanskje? Kunne egentlig tenke meg å bruke det mer, men da må jeg skifte litt klesstil generelt, og så langt har jeg okke kommet enda ;)

Skrevet

Nei.

Jeg bruker det hele hele året. Med strømpebukse på kalde dager og uten på varme.

Skrevet

Det er vel nesten kun på 17.mai, evnt julaften :P

Har skjedd en sjeeelden gang at jeg har tatt på noe sånt når jeg skal på byen, men det har minket drastisk både med kjolebruk og byturer gitt ;)

min<3: Er det en spesiell grunn til at du bruker det hver dag? Vet at noen som er med i ett eller annet jeg ikke husker navnet på, alltid går med skjørt eller kjoler, så måtte bare spørre.. Uvant for meg at noen bruker det bare fordi de vil, sånn sett.. hehe

Fordi jeg syntes det er fint. :-) Bruker selvfølgelig freshere kjoler når jeg skal pynte meg. Finnet aldri bukser jeg liker helt og syntes det er kjedelig å lete. Bruker mye genserkjoler for å forklare det enkelt med en kul tights og oftest converse til daglig. Er ikke med i en sekt eller no hvis du trodde det :-P

Skrevet

Før brukte jeg det 4-5 dager i uka, hadde en haug med hverdagskjoler og -skjørt. Så, i likhet med en annen lenger opp i tråde, la jeg på meg såpass at det er få kjoler og skjørt som sitter godt. Har ennå en kjole jeg bruker ofte, samt et gravidskjørt som jeg bruker. Sukk. Den som hadde vært tynn igjen....

Synes det er rart at folk tror man er med i en sekt for å gå i skjørt hver dag :D Ha ha :D

Skrevet

Hver dag - fordi jeg syns det er fint, og fordi jeg syns det er behagelig. Kjoler er så mangt, fra hverdags til fest, korte og lange, rocka til romantisk. Ingen sekt her i gården heller ;)

Skrevet

Er det teit å gå i på hverdager om høsten/vinteren?

Syntes ikke det er teit å gå med høst og vinter, men man bruker gjerne ikke skikkelig sommerskjørt på vinteren eller?

Jeg kan ikke fordra det så går i det en eller to ganger i året når/om det er noe spesielt.

Jentene mine bruker det derimot ofte hele året.

Ene bruker muligens bukse noen få dager i løpet av et år og andre bruker skjørt/kjole minst en gang per uke.

Så lenge man trives i det så er det vel bare å gå i det.

Hadde aldri i verden reagert for at noen brukte skjørt.

Men trenden her jeg bor med å kle seg i horestil derimot.......

Var ille nok å se det i sommervarmen men disse 14-20 åringene løper fortsatt rundt i nettingstrømper og hotpants eller en tskjorte som knapt dekker rompa. Det er noe jeg ikke klarer å venne meg til.

Skrevet

Det er vel lov å spørre ;)

Smiths venner var det, de går alltid i skjørt!

Var ikke noe frekt ment, bare oppriktig nysgjerrig.. som sagt, jeg er ikke vant til at folk går med sånt hver dag :P Og jeg TRODDE ikke hun var med i en sekt ;)

Skrevet

Stramt strech skjørt til rett over knærne med en videre topp - som er stappet oppi fremme og lenger bak - liker jeg veldig godt.

Finslig, men likevel hverdagslig

Skrevet

Noen som kan linke til fine hverdagskjoler? :)

Skrevet

Jeg bruker vel skjørt, kjole og bukser like mye om hverandre hele året, men når det er kaldt så bruker jeg ull. På høsten/vinteren synes jeg det er spesilet fint med strikketøy både i enkle nøytrale farger, men også morsomme farger eller med spennende mønstre. fks strømbebukser, leggings, skjørt en bluse og med en cardigan over, eller en ull strømebukse og en ull kjole over. Så lenge du er varm og det er komfortabelt og praktisk å bevege seg i så er vel det meste greit.

Skrevet

Jeg bruker kjoler både titt og ofte. Har kontorjobb, og liker å føle meg litt "velkledd!

Bruker jo ikke akkurat fest-kjoler da:)

Her går det mye i Cream og Fransa. Synes de har mye fint til hverdagsbruk

Skrevet

Hver fredag! :)

Blir som oftest skjortekjoler med tights eller jeansskjørt/cordskjørt nå på høsten.

Boots el støvletter til, men når jeg kommer jobb bytter jeg til ballerina el sneakers(converse, nike free etc kommer an på hva jeg har på)

Skrevet

Jeg bruker nesten ikke bukse. Trives best i skjørt og kjoler hver dag hele året :-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Til jul, nyttår, 17.mai og en og annen bursdag

Skrevet

Hver dag - hele året :) Føler meg ganske så alene om det, men har vært inspirator for et par venninner som også har lagt om stilen.

Helst i dongeri :)

Når det gjelder de som snakker om sekt ol. Forstår godt at det spørres, tenker på det selv når jeg ser jenter som er kledelig dekket og med mørke fotsidt skjørt. Læstadianere eller Smith, begge? Hm..ikke sikker der.

Men jeg er ateist ihvertfall ;)

Skrevet

Og jeg som var så sikker på at du gikk i 50-tallskjoler hver dag :P

Jeg har hatt perioder der jeg har gått en del i skjørt og støvletter, men på jobb og i babytiden blir det bare upraktisk. Hadde jeg hatt en kontorjobb feks så hadde jeg nok gått mye i både kjole og skjørt ja :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Og jeg som var så sikker på at du gikk i 50-tallskjoler hver dag :P

Jeg har hatt perioder der jeg har gått en del i skjørt og støvletter, men på jobb og i babytiden blir det bare upraktisk. Hadde jeg hatt en kontorjobb feks så hadde jeg nok gått mye i både kjole og skjørt ja :)

Hihi! Alt er bare fake, fake, fake og det som ikke er fake kan retusjeres.

:D

Skrevet

jeg bruker det også hver dag. syns kroppsfasongen min passer best til det, pluss at jeg har dilla på støvletter :D

Skrevet

Skifter til skjørt hver dag jeg kommer hjem fra jobb og i helgene. Elsker å gå i skjørt, men det er ikke praktisk på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...