Gå til innhold

dere som har hatt svangerskapsforgiftning.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge gikk det fra diagnose til fødsel? ble dere satt igang eller ble det keisersnitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 3 uker, fra begynnende til KS.

ble du akutt innlagt eller ble det planlagt? hvilken uke var du i?

Skrevet

Flere mnd. Fikk diagnosen rundt 24 uker på vei, men ble ikke satt i gang før i uke 37:) heldigvis! Ble akutt ks med første. Fikk eclampsi:(

Skrevet

2 dager omtrent. Men mistanken hadde vært der noen dager. Ble ks pga eklampsi.

Skrevet

Fikk diagnosen 3 dager før termin og ble igangsatt på termindagen (fødte noen timer etterpå). Hadde det ikke så veldig alvorlig (170/110 i BT og +2 på proteiner og ekstremt mye ødem (3++)), så kunne nok gått en liten stund slik, men siden jeg var så nær termin var det egentlig ikke noe å utsette.

Skrevet

3dager før ks fikk jeg diagnosen. det var i uke 37 Var rask forverring med protein som økte fra +2 til +4 på de dagene og blodtrykk som var rundt 158/120 dagen og protein +3 på innleggelse dagen, som var dagen før ks.

Skrevet

Fra det ble oppdaget gikk det 6 dager med innleggelse på obs post før barnet kom. Ble igangsatt, ergo vaginal fødsel.

Fødte i uke 33.

3+ på urin og Bt var 200/140 på det verste!

Skrevet

Jeg begynte kontroll mot mulig svangerskapsforgiftning i uke 30 tror jeg. Da måtte jeg til sykehuset og det ble planlagt kontroll hos fastlegen en gang i uken. I uke 33 ble jeg lagt inn. Lå til uke 36 og fikk KS etter at igangsettingen ikke fungerte.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ks 6 timer etter stilt diagnose. Egentlig ville de ta han før.

Skrevet

hadde dere mange symptomer, følte dere skikkelig syke.. jeg har høyt bt og protein i urin, men ingen andre symptomer. føler meg ikke syk. men legene ser på meg med bekymret blikk og det virker som jeg skal legges inn når som helst. er i uke 33.

Skrevet

Fikk diagnosen rundt uke 30, litt før trur je, husker ikke helt :D

Ble lagt inn på sykehus pga det uke 36+5, satt i gang 37+1, og fødte 37+2 :)

Skrevet

Fikk diagnosen rundt uke 30, litt før trur je, husker ikke helt :D

Ble lagt inn på sykehus pga det uke 36+5, satt i gang 37+1, og fødte 37+2 :)

håper det blir slik med meg og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...