Gå til innhold

Gode tips til nattmatavvenning baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har en datter på 9 mnd., som jeg ønsker å avvenne nattmaten for nå.. I alle fall fram til 4-6 tiden på morgenen. Hun legger seg i 8-9 tiden på kvelden, våkner som regel i 8-9 tiden på morgenen. Hun spiser som en helt om dagen, så jeg tror ikke hun har behov for så mye mat på natten nå lengre.

For en stund tilbake hadde vi en god rutine på maten om natten, men etter sykdom har dette sklidd ut. Hun har fått mer vilje og jeg vil tro det er vanskeligere å venne henne av puppen nå. Har forresten et mislykket forsøk på nattmatavvenning bak oss (for et par måneder siden).

Nå våkner hun 4-6 ganger fram til klokken 03.00, og etter det våkner hun et par ganger fram til hun våkner opp i 8-9 tiden. Om pupper ikke kommer raskt nok, eller jeg legger henne ned igjen, blir hun helt hysterisk og roer seg ikke før hun får pupp.

Er det noen som har gode tips til hvordan jeg kan starte og gjennomføre nattmatavvenningen? Kan nevne at samboeren er ute å reiser på jobb, og kommer hjem om et par uker, men jeg tenkte å starte dette så smått nå likevel.

Tusen takk for alle svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å gi vann istedenfor er mitt tips :-) også bare legge henne ned å si at nå er det natta, sove godt uten noe mer oppmerksomhet. Vi har brukt denne metoden og det har fungert bra, men de har jo uansett perioder med tenner og div... Lykke til :-)

Skrevet

Du må gå inn igjen etterpå altså, men la det gå bittelitt tid, 1-2 minutter i starten og 5 minutter etterhvert som det går bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...