Gå til innhold

Hvorfor kjøper dere Kaks dresser???

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et forferdelig makkverk. Sliter jo oss ut i barnehagen med å sloss med de trange armene... Og hva er det med de stramme greiene rundt hendene.

Dere aner ikke hvor mye vi som jobber i barnehagen hater de dressene. Spesiellt til små barn under 2 år!!! Dette gjelder også alle andre trange ekle dresser.....

Dagens frustrasjon..

Videoannonse
Annonse
Gjest stårma
Skrevet

Høres ut som om du jobber i bhg og har erfaring med dresser? Hvilken vinterdress vil du anbefale til en på rett over 1 år?

Skrevet

Høres ut som om du jobber i bhg og har erfaring med dresser? Hvilken vinterdress vil du anbefale til en på rett over 1 år?

Jeg er ikke HI.

Hvis jeg skal anbefale noen ville jeg gått for Reima eller Troll. Berghans sine er også veldig gode.

generelt: Ikke kjøp dresser med teddyfor eller annet tykt for. Ungene går rundt som pingviner og har vanskeligheter med å bevege seg-

Skrevet

Jeg er ikke HI.

Hvis jeg skal anbefale noen ville jeg gått for Reima eller Troll. Berghans sine er også veldig gode.

generelt: Ikke kjøp dresser med teddyfor eller annet tykt for. Ungene går rundt som pingviner og har vanskeligheter med å bevege seg-

Var ikke Troll testtaper i år? Og Coop vinner sammen med Reima?

Skrevet

Jeg vurderte Kaks, men ombestemte meg siden den ser så trang ut. Noen som vet hvordan Po.p er i forhold?

Skrevet

Jeg hadde kjøpt Reima (til deg som spurte til 1 år), hvis du ikke vil betale 1000,- så se på finn.no :-)

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt Kaxs til små barn, de er litt for stive og vanskelige å få på for de minste.

Men til litt eldre barn er de kjempefine.

Både 4 og 5 åringen min har en Kaxs dress og de har ingen problemer med å få den på selv, og de trange snøstopperne rundt armen gjør at det aldri kommer våt snø på innsiden av dressen. Veldig fornøyd med den til såpass store barn. Har også både Reima og Stormberg-dresser til godt over 1000 kr og de er ikke noe bedre hverken når det gjelder å holde ungene varme eller tørre, så jeg har ingen problemer med å anbefale Kaxs (men skjønner hva du mener, ville ikke anbefalt den til en unge på 2 år som skal lære kle seg selv).

Skrevet

Jeg er ikke HI.

Jo det tror jeg den var.

Allikevel har jeg bare gode erfaringer med Troll. Spesielt siden de er så lette i materiale samt at de har ullfor eller løs ulldress som holder ungene gode og varme selv på veldig kalde dager. Velger du en med løs ulldress, kan du bruke dressen både høst, vinter og vår. Troll hevder at dressen tåler mye vann og sier det er reklamasjon dersom dressen ikke holder barnet tørt:)

Reima er også veldig letter i materialet som gjør at ungene enkelt kan bevege seg selv om de er ute i kulda

Stormberg sine synes jeg er veldig stive, men mulig de har en helt ny type i år. De jeg har hatt erfaring med tidligere har iallefall vært veldig stive og tunge Coop dressen synes jeg er lett og fin å ha på og den har god passform. Men den er ikke så god på å holde barnet varmt.

Skrevet (endret)

Jeg er ikke HI.

Vi har en trolldress med fast for til snart treåringen, kjøpt i januar - altså fjorårets modell. Brukte den forrige sesong også. Kjempefornøyd! Aldri vært våt gjennom eller kald. Fått bare skryt.

Den som kom dårlig ut i testen var den med løst for. Jeg ville uansett ikke kjøpt med løst for til de under 4 år. Redigert: fordi den kan være litt styrete å ta på. Men vi har også den med løst for altså, og bruker den til høst/vinter og ekstradress hjemme om vinteren. Har aldri opplevd at den er våt gjennom, men det er fjorårets modell altså - vet ikke om de endret noe på årets?

Endret av T82
Skrevet

Ja jobber i bhg. og får vondt i skuldrene av å dra disse kaxs dressene på de små... Huff skjønner det er praktisk med snølås altså, men ikke til de minste.

Spiller ingen rolle hvordan merke dressene er. Men sørg for at det er lett å få dem på og at vottene går lett utenpå eller inni.

Det verste er jo at man kjøper de korte reimavottene som da må inn under den trange dressen og snølåsen. Huff....

Dressen jeg liker best er Reima, men alle myke og behagelige dresser duger:) Troll har jeg aldri blitt helt fortrolig med. Går fort i stykker.

HI

Skrevet (endret)

Ja jobber i bhg. og får vondt i skuldrene av å dra disse kaxs dressene på de små... Huff skjønner det er praktisk med snølås altså, men ikke til de minste.

Spiller ingen rolle hvordan merke dressene er. Men sørg for at det er lett å få dem på og at vottene går lett utenpå eller inni.

Det verste er jo at man kjøper de korte reimavottene som da må inn under den trange dressen og snølåsen. Huff....

Dressen jeg liker best er Reima, men alle myke og behagelige dresser duger:) Troll har jeg aldri blitt helt fortrolig med. Går fort i stykker.

HI

Jeg er enig med deg i at den med løst for er så tynn og i ett stoff som gjør at den kan gå i stykker på større barn. Små barn sliter vell ikke like mye på dressene uansett. (Den har iallfall ikke gått i stykker som høst/vårdress med oss.) Den med fast for virker mer solid.

Endret av T82
Skrevet

HI

Jeg er enig med deg i at den med løst for er så tynn og i ett stoff som gjør at den kan gå i stykker på større barn. Små barn sliter vell ikke like mye på dressene uansett. (Den har iallfall ikke gått i stykker som høst/vårdress med oss.) Den med fast for virker mer solid.

Etter mye prøving og feiling med nr 1, bruker vi nå bare troll med løst for til ungene. Med førstemann prøvde vi både Reflex, HH, coop og ulike billigdresser fra Cubus, Kappahl og HH.

Ungene våre går i naturbarnehage og vi er godt fornøyd med Troll. de blir ikke våte, og de holder seg varme pga ullen:) I løpet av nå 7 barnehageår har vi kun opplevd EN trolldress som har blitt ødelagt. Da røk det tynne innerforet på ytterdressen. Dette reklamerte vi på og fikk ny dress på dagen:)

og her blir dressen brukt MYE siden de er ute fra morgen til ettermiddag hver dam:)

Skrevet

Har Kax både til en stor 2-åring og en på 4. Finnes ikke vanskelig å få på noen av dem. Helt knall dress jeg lett anbefaler.

Brukte Reima før, men har nå helt gått over til Kax.

Men er enig med vottene. Til den dressen er det kun lange votter som skal trekkes utenpå som gjelder.

Skrevet

Kaxs selges forøvrig på KappAhl, hvis ikke det er nevnt.

Skrevet

Jeg er fornøyd, ungen er fornøyd. Den er myk, ledig, tørr og varm, samt slitesterk. Da bryr jeg meg fint lite om hva du synes, HI.

Skrevet

Jeg har hatt reima, troll, kaxs, lego-tec og barn og leker sin. Utenom barn og leker som lakk som en sil, synes jeg de er like gode alle sammen. Kan ikke skjønne at kaxs skal være vanskelig å ta på, synes den glir like lett på som de andre. Troll er heller den som er litt styr med.

Skrevet

Ta det med ro folkens! Dette er EN persons mening, ikke dermed sagt at hun sitter på fasiten. Mange andre har en helt annen mening om denne dressen. Den har kommet høyt på forskjellige tester, og sikkert ikke uten grunn. Man får vurdere de forskjellige sysnpunktene, men så får man ta et eget valg uavhengig av hva en person på DIB synes. Gjelder jo ikke bare denne saken, men sånn generelt:)

Skrevet (endret)

Enkelte foreldre tenker ikke særlig når de velger dresser.

- Har man en unge som trekker så velger man ikke en smal modell.

- Har man en unge som trenger fleece under dressen så kjøper man ikke ett tykt fleecesett som gjør sånn at dressen ikke er lett å verken ta av eller på.

Plass burde være første prioritering hos folk og at ungene får plass og faktisk kan bevege seg bra i dem.

Endret av shoppemamma
Skrevet

- Har man en unge som trenger fleece under dressen så kjøper man ikke ett tykt fleecesett som gjør sånn at dressen ikke er lett å verken ta av eller på.

Plass burde være første prioritering hos folk og at ungene får plass og faktisk kan bevege seg bra i dem.

Hva mente du med: Har man en unge som trekker, så kjøper man ikke en smal modell. Fantasien min strekker ikke til :P

Skrevet

Hva mente du med: Har man en unge som trekker, så kjøper man ikke en smal modell. Fantasien min strekker ikke til :P

Jeg trekker f.eks over rumpa. Noen kan trekke over skuldrene, magen osv. Noen dresser er smale i armene og hvis ungen trekker rundt armene da så blir det ikke store plassen til noe mer under før den blir sittende litt fast når armene skal inn og utav.

Skrevet

Nei, det er riktig, man må se litt på passformen i forhold til sitt barn.

Kaxs dressene passer nok best for slanke/spinke barn, og til dem er den super.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...