Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Så at så mange liker dette til biff, og lurer på om jeg kan få noen gode oppskrifter? Jeg pleier vanligvis å ha rødvinssaus til, men alltid gøy å prøve noe nytt. Og så lurer jeg på, det blir ikke for mye fløte om man har fløtegratinerte poteter og soppstuing til?
Februargullet2013 Skrevet 27. oktober 2012 #2 Skrevet 27. oktober 2012 Nei er kjempe godt uansett det Jeg kjøper bare poser stort sett , og tilsetter fløte skal du lage den fra bunnen vet jeg ikke helt
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. oktober 2012 #3 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg har hatt pose noen ganger, men lager som regel bare en brun saus med fløte i. Smør i gryta, mel, fløte og litt typisk biff krydder. Gjerne litt kraft om jeg har. Får den brun med brunost og sukkerkulør i. Sikkert noen som har en mer utfyllende oppskrift Det er vel ikke for mye om du liker det?? Jeg spiser ikke soppstuing, men det høres ut som noe som vil passe fint til biff
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #4 Skrevet 27. oktober 2012 Jo, det synes jeg høres ut som veldig mye fløte på en gang. Jeg ville nok byttet ut feks fløtegratinerte poteter med bakt potet eller ovnsbakte potetbåter i stedet. Evt bytt ut soppstuing med en blanding av stekt eller wooket sopp, løk og evt andre grønnsaker. Men ser jo at andre synes det blir greit med alle tre tingene sammen, så det kommer jo an på smaken, selvsagt.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Takk for tips alle sammen Jeg veksler mellom pose og hjemmelaget selv alt ettersom tid og form. I dag hadde jeg tenkt å ha poseutgaven på rødvinssaus og bare smaksette den ekstra med kjøttkraften og litt skikkelig vin, men så glemte jeg det på butikken Orker ikke å kjøre ut igjen. Er alene med alle ungene hele dagen og verker i ørene, er sår i halsen og småbomull i hode, så orker ikke å slepe med meg hele gjengen ut igjen en gang til. Det får bli noe som er kjapp å lage hjemme fra bunnen av. Endret 27. oktober 2012 av Alva♂♂♂♀
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 Kan du ikke bare lage soppstuingen med mye mer væske (fløte, kjøttkraft og kanskje litt soyasaus eller noe sånt) enn du pleier, da blir det en soppsaus/fløtesaus også trenger du ikke annen saus. En klatt smør (gjerne hjemmelaget kryddersmør) på biffen er også godt. Jeg ville laget båtpoteter i langpannen (med olivenolje og urtekrdder), fløte/soppsaus og biff, det blir sikkert kjempegodt.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2012 Kan du ikke bare lage soppstuingen med mye mer væske (fløte, kjøttkraft og kanskje litt soyasaus eller noe sånt) enn du pleier, da blir det en soppsaus/fløtesaus også trenger du ikke annen saus. En klatt smør (gjerne hjemmelaget kryddersmør) på biffen er også godt. Jeg ville laget båtpoteter i langpannen (med olivenolje og urtekrdder), fløte/soppsaus og biff, det blir sikkert kjempegodt. Takk for tips Fløtepotetene viker jeg ikke på, jeg elsker fløtepoteter! Men å rett og slett bare ha litt smeltet kryddersmør over biffen var lurt. Det er jo kjapt og enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå