Gå til innhold

Er alene i dag. Hva spiser du når du er alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på noe godt som ikke tar for lang tid og er vanskelig å lage. Tips/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal bare sette noen kyllingvinger i ovnen å lage litt ris etter at barna er i seng :)

Skrevet

Hvor mye og hvor lenge skal de stå i ovn? Kjøper man det i ferskvaredisk? Bruker du saus?

Skrevet

Da lager jeg stekt ris, siden jeg er den eneste som liker det.. ;)

Koker ris.

Steker bogskinke og amerikansk grønnsaksblanding i panna. Krydrer med litt hvitløk og chili.

Har over et pisket egg.

Blander i den ferdigkokte risen, og strør over reker til slutt.

Server med sweet chilisaus og soyasaus.

;)

Gjest peacock
Skrevet

Når det er helg og samboer er på jobb lager jeg gjerne en stor porsjon gryterett (om jeg ikke har rester da), for da slipper jeg å lage mer mat på mange dager. Hehe. Latskapen lenge leve!

Ellers er det jo veldig lettvint å lage en burger med ovnstekte poteter eller noe - tar ikke mange sekunder å åpne en pakke karbonadedeig og steke biffen!

Skrevet

Om du kjøper sånn ferdig pizzabunn fra peppes (Har jo en som heter Nå, eller noe også, men den er ikke så god), så er det ganske kjapt å smelle sammen en pizza ;) Jeg synes det er veldig godt å ha ekstra tynn pizzabunn og bare ta på ost, skinke og tomater. Når den kommer ut av ovnen strøs sånt eksklusivt salt over (husker ikke hva det heter i farten, men det er liksom sånne store saltflak) og ruccola-salat. Veldig enkelt, og veldig godt!;)

Nammm....

Skrevet

Da kjøper jeg take away sushi. Jeg er den eneste i huset som spiser sushi, så jeg benytter anledningen når jeg er alene.

Gjest overlord
Skrevet

Hver eneste gang jeg er alene lager jeg en rett som bare jeg liker. Jeg marinerer scampi i hvitløk, chili, olivenolje, maldonsalt og ingefær. Freser det i pannen sammen med div. grønnsaker, har over cashewnøtter og sweet chili. Serveres sammen med litt risnudler. Med unntak av marinering tar hele prosessen 10 min:)

Skrevet

Her var det mye godt! Kom gjerne med flere tips, jeg drar ut for å handle snart :-)

Skrevet

Jeg er så lat at jeg lager enten grøt, kjøper en ferdig rett eller tar opp 1-2 pitabrød og har oppi kjøttdeig og ost :P

Ev. rester.

Skrevet

Da blir det ofte ferdigpizza... Kanskje like greit at jeg ikke spiser middag alene så ofte, hehe. Glimter kanskje til med en omelett hvis jeg får ånden over meg.

Skrevet

Tusen takk for alle tips. Jeg valgte chiliburgere, salat, Chunky salsadip og pomefritz.

Skrevet

I dag ble det bare hamburger med brød. Enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...