Februargullet2013 Skrevet 27. oktober 2012 #2 Skrevet 27. oktober 2012 Hvor gammelt er det? sviskemos hvis det er over 4,mnd
Gjest peacock Skrevet 27. oktober 2012 #4 Skrevet 27. oktober 2012 Malt i MME frem til 4 mnd, ellers sviskemos/sviskesaft. Man kan også gi lactulose om det er et vedvarende problem... En gang måtte vi rett og slett gi klyster (miniklyx) siden det satt en propp inni der og lillemannen hadde fryktelig vondt i magen - det var effektivt. Lactulose virker forebyggende men hjelper ikke om proppen allerede er der... Ut over det har vi ikke gitt noe annet enn sviskemos og sørget for at mini drikker nok vann. Han har aldri fått MME.
Nymor1 Skrevet 27. oktober 2012 #5 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg fikk tips fra min farmor å ta tre dråper kaldpressa rapsolje i per flaske et par ganger om dagen i to-tre dager. Det satte i gang magen på lille gutt og har nå stabil avføring
Gjest Vicky Pollard Skrevet 27. oktober 2012 #6 Skrevet 27. oktober 2012 Hv lang tid siden sist da? Da min fikk mm + mme kunne det gjerne gå 3-4 dager. Elles bruker jeg kun sviskemos.
Puppemamma Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 Bytte ut mme merke eller kutte ut mme. Sviske mos eller saft :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå