Gå til innhold

noen som kan dette med selvangivelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg har fått feilutbetalelse fra nav, og nå står det at jeg kan gå til skattekontoret for å rette opp i selvangivelsen.

Så står det at det skal føres på et beløp, eks. kr. -1500,- i punkt 2.2.1

Hva vil det si for skatteoppgjøret??

Jeg fikk igjen på skatten, om det har noe å si.

Blir denne summen en sum jeg må betale inn eller skal ha igjen?

Kan desverre alt for lite om dette, så dette er nytt og uforståelig for meg.

Håper det er noen som kan hjelpe meg!

#hilsen en som forstår lite om dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Er dette pensjon ? Den posten gjelder i hvert fall det :) Har NAV sagt noe om tilbakebetaling av det for mye utbetalt?

Hvis det er sånn at du har oppført for mye inntekt som den posten går under og korrigerer det så vil jeg anta at du skal ha refundert 28 % av det fra staten. Men om du også må betale tilbake til NAV så går du jo i minus...

Skrevet

jeg har fått at det skal betales tilbake ja.. Som er en annen sum selvsagt. :/

Men om dette er penger som jeg har muligheten til å få tilbake så blir det jo mindre å betale tilbake i utgangspunktet. eller hvordan blir dette?

Det gjelder en stønad fra nav, hvor de mener jeg har fått mer enn det jeg skulle. Så det overskytende skal betales tilbake. Og utover at det skal betales tilbake noe som står på selvangivelsen har jeg nå fått et brev om en sum jeg kan ta med meg til skattekontoret til post 2.2.1 som er en minussum.

Så er det da en sum jeg kan få utbetalt eller er dette nok en sum som må betales?

Litt utmattet etter alt med nav om dagen, så tenker ikke klart...

HI

Skrevet

Det er en sum som du får igjen ca 1/3 av siden du allerede har betalt skatt av det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...