Gå til innhold

Hva gjør dere når dere er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger her influensasyk på fjerde dagen. Har vært så dårlig at jeg har vært sengeliggende, dessuten har jeg holdt meg unna mann og barn for å unngå og smitte dem. I dag begynner det å lette litt, men ligger fortsatt strak ut. Mannen er på jobb i dag, så har sendt lillemor på 21 mnd til mormoren sin. Hun elsker mormor og ser henne litt sjelden for tiden så for henne er dette supert, men jeg har så fryktelig dårlig samvittighet! Har vært så lite sammen med henne de siste dagene. Men tenker jo sånn at jeg ikke vil smitte henne også da, ikke bare at jeg er dårlig og ikke orker noe. Hvordan gjør dere det med barna når de er syke? Lar pappaen ta vare på dem? Har barnevakt? Biter tennene sammen og fortsetter hverdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stort sett biter jeg tenna sammen og tar meg av datteren min. MEN det er fordi jeg må.. En gang i blant henter foreldrene mine henne, men det er hvis jeg er syk når mannen er på jobb(nordsjøen). Er han hjemme har jeg null avlastning.

NYT dagen du, du får nok av tid til å være med barnet ditt når du er frisk igjen :)

Og masse god bedring!

Endret av HerGårDetUnna!!!
Skrevet

Når jeg er skikkelig syk tar mannen vare på ungen. Når jeg er sånn passe syk tar jeg min del av barnepasset likevel.

Skrevet

Hvis jeg er syk og mannen er på jobb så sender jeg barnet til sin tante eller besteforeldre. De elsker og ha henne og maser på meg hele tiden, så de er bare glad. Men nå er jeg sjeldent syk da. Hvis mannen er hjemme så lar han meg ligge og drar ut og finner på noe spennende med datteren vår. Standaren er vel at de drar i skogen og tenner bål og koser seg der, det pleier de forsåvidt å gjøre alene innimellom uansett om jeg er syk eller ikke. Etter hans ønske å kunne være alene med henne

Skrevet

Biter tennene sammen og gjør det som gjøres må. Men det blir mer tv-titting og bestikkelser med kjeks og rosiner når jeg er syk...

Vi har ingen som kan være barnevakt på vanlige hverdager, og vi har ikke råd til at mannen blir hjemme fra jobb, så da er det den eneste løsningen.

Skrevet

Jeg er kronisk syk og får sjelden hjelp. Samboeren tar barna om han er hjemme, men kommer sjelden hjem for å hjelpe om det ikke står veldig dårlig til. Da måtte han i så fall vært hjemme flere ganger i uka. Nå er barna mine i bhg og på skolen hele dagen, og klarer seg stort selv.

Når de var mindre og samboeren pendlet bodde vi så langt vekke fra familie og nære venner at jeg måtte bite tennene sammen uansett hvor ille det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...