Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg og partneren sliter litt med kommunikasjonen kan man si, jeg føler jeg prøver å få igang god kommunikasjon, men han bare avviser meg til han finner ut at han vil være blid og fornøyd igjen. Dette kan fort gå et par dager. Utrolig slitsomt, spesielt for meg som hater konflikter, men samtidig havner rett i suppa ofte, fordi(jeg mener) han er alt for nærtagende. Kunne ønske vi hadde litt mer takhøyde hjemme hos oss, men det har vi da ikke. Forlag på hvordan man "bygger det"? Så vil jeg gjerne ha bedre kommunikasjon. Noen gode råd??:-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #2 Skrevet 27. oktober 2012 Det er egentlig bare en måte å gjøre det på, nemlig snakke sammen, øve seg. Dere kjenner vel hverandre godt etterhvert og vet hvordan det er best "å ta" partneren? De fleste går rett i forsvarsposisjon om de opplever å bli kritisert, noen er mye mer sårbar på dette enn andre og du har tydeligvis funnet deg en av ekstremsorten som overhodet ikke takler kritikk? Da må du vinkle samtalen annerledes, snakk om deg selv, hvordan du føler ting, hva du hadde blitt glad om han hadde gjort osv. Kanskje han blir enklere å snakke med etterhvert som han forstår at du ikke er ute etter å være slem med han, men bare ha en vennlig samtale?
MegSelv82 Skrevet 27. oktober 2012 #3 Skrevet 27. oktober 2012 Det er egentlig bare en måte å gjøre det på, nemlig snakke sammen, øve seg. Dere kjenner vel hverandre godt etterhvert og vet hvordan det er best "å ta" partneren? De fleste går rett i forsvarsposisjon om de opplever å bli kritisert, noen er mye mer sårbar på dette enn andre og du har tydeligvis funnet deg en av ekstremsorten som overhodet ikke takler kritikk? Da må du vinkle samtalen annerledes, snakk om deg selv, hvordan du føler ting, hva du hadde blitt glad om han hadde gjort osv. Kanskje han blir enklere å snakke med etterhvert som han forstår at du ikke er ute etter å være slem med han, men bare ha en vennlig samtale? Du treffer litt der ja:-) jeg er en litt sånn "buser ut med ting" type, mener ikke noe med det, men kjipt nok for han, og det tar laaaang tid før det går over. Jeg burde nok bli flinkere der... men føler også at jeg ikke har lyst til å gå "på tå hev" heller. Ikke lett dette:-) Vi krangler ikke så mye til vanlig, men i perioder der vi er slitene blir det mye. Spesielt nå som jeg er så innmari hormonell er det jo nesten krise. I tillegg sliter han med mye onder i kroppen som gjør han lettere irritabel. Men takk for svar, noen ganger er det godt bare å få skrevet om det og bli minnet på hvordan man kan gjøre det annerledes for å få det bedre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå