Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #1 Skrevet 27. oktober 2012 Er så plaget med fet hud som lett får kviser, men som er såååå tørr at den flasser på nese, hake og litt i panna... Produkter for fet hud tørker ut enda mer, og produkter for fuktfattig hud gjør meg super SHINY. Og når jeg tar på huden sånn litt utpå dagen så kjennes det ut som jeg har voks på den. ÆSJ!!! Produktene jeg bruker er: Serum: MD continous renewal serum Ansiktskrem: Decleor Hydra Floral (Fuktighetsmasken deres bruker jeg som nattkrem) Rens: MD Foundation Må jeg ha: Mineralfoundation fra Tikei Noen tanker/tips??
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #2 Skrevet 27. oktober 2012 Kan jo også nevne at jeg er gravid, i 6 uke. Eneste som har funket for huden min før har vært p-piller, og med en gang jeg slutter så dukker problemene opp... HI
Medulla Skrevet 27. oktober 2012 #3 Skrevet 27. oktober 2012 Eneste som funket på meg var å slutte med produkter. Og begynte å skrubbe bort døde hudceller med hanske. Tok litt tid før huden ble vant til det, men nå er det ganske deilig å slippe både tørrfet hud og produkter:-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #4 Skrevet 27. oktober 2012 Eneste som funket på meg var å slutte med produkter. Og begynte å skrubbe bort døde hudceller med hanske. Tok litt tid før huden ble vant til det, men nå er det ganske deilig å slippe både tørrfet hud og produkter:-) Hvordan hanske er dette da?? HI
TPK Skrevet 27. oktober 2012 #5 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg bruker Biotherm aqusource dry skin. Har noenlunde samme hud som deg. I tillegg bruker jeg peeling fra Biotherm 1 gang i uken. http://www.biotherm.com/catalog/product.aspx?prdcode=003271&catcode=F3_WOMEN_FACE_CARE_SKINTYPE_DRY_HYDRATE&topcode=Category_Women_Face_Care_Moisturizers&catpath=AXIS_WOMEN_FACE_CARE&parentcatcode=&menu=soins
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #6 Skrevet 27. oktober 2012 Når huden ikke får nok fukt og/eller nok fett i forhold til hva den ternger og utsettes for, så vil den overkompensere med og produsere ekstra talg. Så feil produkt kan lett gjøre problemet verre. Vanskelig og si akkurat hva man kan gjøre, men prøv og feilmetoden funker som regel,- til slutt. Bruk gjerne en fetere nattkrem med fukt og fett. Så får huden iallefall mettet behovet sitt da,- også kan du prøve en krem for normal til tørr hud, istedet for normal til fet. Som du sikkert har brukt for og forhindre kviser og /eller blankhet. Jeg synes BB-kremen til Garnier er super for og dekke ujenvheter, kanskje klarer du deg med bare den som dagkrem, blir du tørr, så påfør litt av nattkremen på de punktene du flasser FøR du tar på BB-kremen. Jeg har begynt og fjerne sminke med simply wipes også bruker jeg flytende intimsåpe (Dr.Greve) til ansiktsvask dalig..Funker som bare det...Noe av det mildeste man kan vaske ansitkshuden med.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 Du må for all del IKKE bruke produkter for TØRR hud, for som du vet så har du en FET hud som er i fuktfattig tilstand. Dvs at behovet ditt for fukt er stort, men fett produserer hudne din nok av selv. Du bØr ha en mild rens som du bruker morgen og kveld, gjerne gelèbasert. Du bØr ha en dagkrem med mye fukt, og en nattkrem med enda mer fukt og gjerne salicylsyre/ evt salicyl og glycolsyre. Peel huden 1-2 ganger per uke, nå på vinteren bØr du bruke en fuktmaske 1-2 ganger ukentlig i etter peelingen. Hvis du er plaget med glinsende t-sone på dagtid, så har glomierals en genial ting kalt "blotting papers", utrooilig effektive små "ark" som du forsiktig presser mot det fete området, arket trekker da til seg den overflØdige oljen. Husk; masse fukt- ikke noe fett/olje! Lykke til Hilsen hudterapeut
Medulla Skrevet 27. oktober 2012 #8 Skrevet 27. oktober 2012 Eneste som funket på meg var å slutte med produkter. Og begynte å skrubbe bort døde hudceller med hanske. Tok litt tid før huden ble vant til det, men nå er det ganske deilig å slippe både tørrfet hud og produkter:-) Hvordan hanske er dette da?? HI Vanlig skrubbehanske til kropp, fås kjøpt f.eks på body shop. Den er veldig grov, så man må være litt forsiktig:-P
CaptainHindsight Skrevet 27. oktober 2012 #9 Skrevet 27. oktober 2012 Når jeg har hatt det problemet så har jeg most en avocado og brukt som maske, for deretter dotte over huden med olivenolje. Fungerer flott her iallefall, selv om jeg virker som en skikkelig hippie
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2012 #10 Skrevet 27. oktober 2012 Du må for all del IKKE bruke produkter for TØRR hud, for som du vet så har du en FET hud som er i fuktfattig tilstand. Dvs at behovet ditt for fukt er stort, men fett produserer hudne din nok av selv. Du bØr ha en mild rens som du bruker morgen og kveld, gjerne gelèbasert. Du bØr ha en dagkrem med mye fukt, og en nattkrem med enda mer fukt og gjerne salicylsyre/ evt salicyl og glycolsyre. Peel huden 1-2 ganger per uke, nå på vinteren bØr du bruke en fuktmaske 1-2 ganger ukentlig i etter peelingen. Hvis du er plaget med glinsende t-sone på dagtid, så har glomierals en genial ting kalt "blotting papers", utrooilig effektive små "ark" som du forsiktig presser mot det fete området, arket trekker da til seg den overflØdige oljen. Husk; masse fukt- ikke noe fett/olje! Lykke til Hilsen hudterapeut Signerer, hilsen hudterapeut nr 2:-)
Tigerpote Skrevet 27. oktober 2012 #12 Skrevet 27. oktober 2012 Dermalogica har fine og milde produkter. Hvorfor bruker du ikke pudder for å matte ned huden? Rens, peeling of krem som gir deg mye fuktighet er bra. Drikk masse vann, spis sunt og sov/stress ned.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2012 #13 Skrevet 28. oktober 2012 Bruker mineralfoundation, pudder gjør at jeg ser enda mer flassete ut Men jeg burde utelukkende bruke produkter for fuktfattig hud? Ingenting mot kvisene mine og den fete huden? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå