Gå til innhold

Irrasjonelle tanker...


Let's hear it for the boys!

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har termin 6. juli med nr 3 :) Fra før har vi to friske gutter!

 

Men nå sliter jeg litt med irrasjonelle tanker. I juli 2008 mistet jeg i uke 6, og da hadde jeg termin i april. Begge mine barn er født i januar (faktisk med samme termindato!), og nå tenker jeg at det ikke er meningen at vi skal få barn andre mnd i året... Haha, det virker jo helt absurd! Men det føles "feil" å ha termin på sommeren.

 

Er jeg helt gal nå? Vil så gjerne slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg tenker også litt sånn. Har en født tidlig på året, og hadde begynt å vende meg til å få enda en i april neste år, men så ble det sa... Synes det er helt rart å skulle få sommerbaby, i tillegg passer det liksom litt for bra, i forhold til jobb og alt, at jeg ble så fort gravid igjen osv. Tenker liksom litt at jeg kan da ikke være så heldig..

 

Føler du noe annet når det gjelder symptomer, da? I forhold til graviditeten som endte med sa, kjenner jeg mer nå, og symptomene kom veldig tidlig. Jeg prøver å berolige meg litt med det, selv om det ikke hjelper sånn kjempemye. Her blir det tidlig ul snart, så da vil jeg forhåååpentligvis bli veldig avslappet og letta. Kanskje det hadde hjulpet for din del også? Tidlig ul eller litt ekstra sjekk av hcg-nivå med blodprøver? Ikke bra å stresse for mye heller.

 

Kjenner jeg blir litt irritert på meg selv uansett da :P Hvorfor skal jeg være ekstra bekymret fordi jeg har hatt sa? Jeg har jo friskt barn også, så det er jo ikke sånn at sjansen er større for at det skal gå galt, liksom. æsj, altså.. la 1.tri gå fort!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godt" å høre at det er flere raringer der ute! :P

 

Det er nok lurt for min egen del å ta en tidlig ultralyd, men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle trenge det denne gangen. Da jeg var gravid med mitt yngste barn, etter SA, var jeg helt rolig og hadde ingen UL før den ordinære. Men tror det hadde noe å gjøre med at jeg hadde samme termin som førstemann... Haha.

 

Jeg har mye mer symptomer nå enn jeg hadde da det endte i SA. Sånn sett er jeg rolig. Tror nok vi bare må prøve å tenke positivt! Enda så vanskelig det er.

 

Lykke til i svangerskapet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener! Jeg har hatt termin april 2012 og april 2013 (5. og 12. tror jeg) - og begge endte i SA... de to barna jeg har er født i juli og august, så jeg har tenkt mange ganger at det er meningen at jeg skal ha sommerbarn :) Det er helt merkelig å tenke slikt føler jeg, men godt å høre at det er flere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at flere sliter med sånne leie tanker. Selv har jeg ikke mistet før, men har to barn som jeg ble gravid med på 1.pp begge gangene. Nå er jeg igjen gravid på 1.pp (mest sannsynlig, skal teste når mannen kommer hjem etter helga, men jeg VET det).

Jeg klarer ikke å glede meg en gang for jeg er så overbevist om at "ingen er så heldige" og forventer nesten å miste denne gangen. Måtte disse månedene gå fort....og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3AlleGodeTingE-

rTre<3:

 

Hvis den følelsen stemmer taler det jo veldig positivt for deg denne gangen :) Håper du får babyen din denne gangen!

 

<3 + <3 + ?:

 

Huff, slike tanker er ikke bra... Jeg tror dette går bra :) Men det tror jeg jo alltid så lenge det ikke handler om meg selv. Jeg prøver å "fylle livmoren med kjærliget"... Haha. Kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er heeelt med deg:) Vi brukte så lang til med første og et par bomturer på veien.... Nå er gutten vår blitt et år og vi tenkte ja... det kan jo gå an å tenke i de baner at vi ikke prøver å forhindre noe ihvertfall med tanke på en til. Og vips... tenkte i det stille at et juli barn hadde jo bare vært det mest perfekte mtp på veldig mange planer vi har. Og her sitter jeg, tok tilfeldigvis en test for var så skikkelig trøtt og litt uggen. Og så er det to streker.?!? KAN vi virkelig ha så flaks denne gangen...??? Jeg er helt paff... og lykkelig da:P Haha tenker på det nå. Har vært litt småkvalm og greier, men tenkte det bare var omgangssjuken vi alle hadde for noen uker siden som hang litt igjen... Og mensen? neida, den har bare vært innom en gang eller to siden jeg ammer en del - så den har jeg ikke savna heller... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at flere sliter med sånne leie tanker. Selv har jeg ikke mistet før, men har to barn som jeg ble gravid med på 1.pp begge gangene. Nå er jeg igjen gravid på 1.pp (mest sannsynlig, skal teste når mannen kommer hjem etter helga, men jeg VET det).

Jeg klarer ikke å glede meg en gang for jeg er så overbevist om at "ingen er så heldige" og forventer nesten å miste denne gangen. Måtte disse månedene gå fort....og bra.

 

Åh, jeg og tenker sånn, er det mulig å være så heldig!! Vår sønn ble til på 1. pp (rett etter pilleslutt!) og nå har jeg blitt gravid rett etter pilleslutt igjen. Føler oss så heldige, nesten så jeg ikke tør å kjenne på det helt enda i tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...