Gå til innhold

Dere som ikke fiser hvorsomhelst i eget hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

får dere ikke vondt i magen da? Blir oppblåst? Jeg fiser mange ganger i timen, og hadde fått store smerter hvis jeg skulle holdt meg. Eller skal jeg sitte på do hele tiden?

Jeg får luft i magen uansett, av sunn mat, usunn mat....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal innrømme det at jeg er plaget med oppblåst mage, og luftsmerter. Men aldri om jeg kommer til å slippe det ut foran andre uansett.

Skrevet

Om du har så mye problemer med luft og smerter ville jeg tittet litt på kostholdet altså. Jeg var ofte slik helt til jeg kuttet kjøtt, egg og hvete fra menyen. Promper sjeldent, og er fin i magen.

Skrevet

Etter jeg ble gravid denne gangen så har jeg blitt en gassfabrikk.. uansett hvor sunt jeg prøver å spise.

Så jeg får forferdelig vondt i magen hvis jeg holder meg.. men jeg prøver å holde meg til jeg kommer på et bad eller ut fordi jeg synes det ekkelt å gjøre det på stua, kjøkken eller ute blandt folk..

Skrevet

Hi her:

jeg spiser mye fiber, frukt, grønt, fisk...

synes dere ikke det er flaut å gå på toalettet da? for å fise? og om det er en brakfis så hører alle det?

Skrevet

Hvis du promper FLERE ganger i timen har du kanskje flatulens? Jeg klarer bare å prompe når jeg sitter på do jeg, og det synes jeg igrunn er helt greit ;-)

Skrevet

Hvis du promper FLERE ganger i timen har du kanskje flatulens? Jeg klarer bare å prompe når jeg sitter på do jeg, og det synes jeg igrunn er helt greit ;-)

Absolutt alle mennesker har flatulens. Vet du over hode hva det betyr?
Skrevet

Jeg slet skikkelig med irritert mage før, og fiste hele tiden. Nesten bokstavelig talt. Jeg hadde derimot etter mange års erfaring lært meg å kontrollere lyden. Jeg trodde også de var luktfrie, helt til jeg i studietiden fikke en kommentar at det luktet så surt. Haha, pinlig. (Men de skjønte ikke at det var meg, tror jeg)

Jeg hadde irritert mage pga angst og stress, men etter stressmestring og diverse behandlinger, har det blitt svært mye bedre!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Er nok du som er på bærtur. Alle mennesker har IKKE rikelig forøket med tarmgass. :)

Skrevet

Er nok du som er på bærtur. Alle mennesker har IKKE rikelig forøket med tarmgass. :)

Det betyr bare tarmgass.

"Når gassen slippes ut av endetarmen refereres det vanligvis til som fis eller promp eller noe «finere»: fjert. Det medisinske og teknisk korrekte begrepet er flatulens"

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Dessverre tar du feil igjen. Dobbeltsjekk gjerne Snl og diverse andre kilder og ikke bare den første du fant da du googlet et ord du nettopp lærte...

Skrevet

For min del blir det en konstruert problemstilling da jeg heldigvis ikke er plaget med gass. Hadde jeg måtte fise flere ganger i timen?! så hadde jeg likevel ikke sittet i sofaen og sluppet meg hele kvelden. Da hadde jeg fått en lege til å utrede meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...