Gå til innhold

Barnevogn tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ser jeg at flere butikker har kjempe gode tilbud på barnevogner, og siden vi venter en liten i vår så tenker vi at vi bør slå til nå :)

Men jeg er førstegangsmamma og er helt grønn på hvilken barnevogn vi bør kjøpe... Så her trenger jeg råd i fra dere! :)

Kriterier:

- Må være lett å kjøre i mye snø, slaps

- Tåle vinterklima, f. eks ikke lett ruste

- Lett å legge sammen og håndtere

- God og rommelig plass i vognbagen

Så tusen takk for smarte tips av dere ifra :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som er best i snø/slaps har ihvertfall 4 hjul :) Vi har Emmaljunga Edge Duo og er strålende fornøyd mtp alle kriteriene du nevner. Men den er ganske tung, så ikke av de letteste å få inn i bila ;) Simo vognene blir vel noe av det samme.

Lykke til!

Skrevet

Elsker min Emmaljunga Mondeal. Let etter en vogn med store lufthjul og stor bag. både emmaljunga og simo har det anbefaler en duo vogn ikke kombi da disse er tyngre. Dra ut og se bruk tid på å bestemme deg. Det finnes visst noen danske vogner som har enda større bag enn emmaljunga og simo

Skrevet

Har Simo duo (veldig stor bagdel) og Emmaljunga classic sport, begge er store og romslige vogner med fire lufthjul. Har ikke testa Simo på snøføre enda, men ser for meg den passer ypperlig til det. Emmaljunga gjør i hvert fall det. Ulempen med vognene er at de er store og tunge, men har du plass i bilen så er det nok ikke noe problem :)

Skrevet

Har Brio happy duo (duo vogn er når du har en del i bagdelen, når den blir for liten så tar du bagdelen av og setter på sportsdelen)

Den har 4 brede hjul som gjør den fantastisk og kjøre på snø, is, slaps og grusveier :D

Den er solid samtidig som den er nett og dermed passer den like godt som by og sentervogn som tur vogn på grusveier. Styret er vendbart. Absolutt en vogn du bør vudere :D

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Brio Go.

4 hjul to av de er roterende, men kan festes. God på sne det hadde jeg ikke trodd!

Lett å klappe sammen og bære ut og inn av bil.

Lang bag og sportsdel.

Lun og fin. Pen og nett ikke stor og klumpete. Det er en Duo vogn.

Skrevet

Har tfk joggster twist med multi x bag! Elsker den vogna! Stor og god bag og sportsdel. God og trille i både skog og mark, asfalt og snø/slaps. Kan låse fremhjulet i snø f.eks. Blir relativt liten sammenlagt og er lett. :)

Skrevet

Emmaljunga combi sportsvogn:)

Skrevet

Vi har en simo kombi som brukes til tredje barn nå. Superfornøyd ifht alle kriteriene dine. I tillegg finnes det ingen andre vogner med så god fjæring som simo. Det setter du utrolig stor pris på om du får et barn som må rugges i søvn. F eks pga kolikk, kiss mm...

Skrevet

Emmaljunga city cross! Utrolig lett! God vogn med god plass!:)

Skrevet

Emmaljunga Edge Duo er helt super :)

Skrevet

Nå ser jeg at flere butikker har kjempe gode tilbud på barnevogner, og siden vi venter en liten i vår så tenker vi at vi bør slå til nå :)

Men jeg er førstegangsmamma og er helt grønn på hvilken barnevogn vi bør kjøpe... Så her trenger jeg råd i fra dere! :)

Kriterier:

- Må være lett å kjøre i mye snø, slaps

- Tåle vinterklima, f. eks ikke lett ruste

- Lett å legge sammen og håndtere

- God og rommelig plass i vognbagen

Så tusen takk for smarte tips av dere ifra :D

Emmaljunga Citycross helt klart! Fantastisk vogn på alt slags føre. Bodde i nord-norge med den og har brukt den på alt fra snø og slaps til skogsveier. Har til og med jogget med den.

Mindre bag enn Mondial og Edge, men min store gutt på 6 mnd (10 kg og 70cm lang) fikk plass oppi der i skinnposen sin. Byttet til sportsdelen nå siden han vil opp å se ;)

Har nå brukt den sammenhengende i 2,5 år pga to tette barn og vogna ser strøken ut, null slitasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...