Gå til innhold

Gravid med sæddonor i Norge?


❤lille stjerne❤

Anbefalte innlegg

Nå er det noen år siden jeg ble gravid og fikk min nydelige storkejente. Den gangen var det ikke mange alternativer, det var Stork og et par andre mindre kjente klinikker i Danmark. Men har forstått det slik at nå er det muligheter også i Norge? Rikshospitalet har laaange ventetider, men det finnes privatklinikker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er muligheter hvis du er i et heterofilt eller lesbisk forhold. Som singel.. nada muligheter, så da spørs det hva du er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riksen har vel litt ventetid... kanskje ikke for alle, men donorer er det i perioder manko på. Dette er fordi man visstnok kan velge om man vil donere til lesbiske. Jeg har startet hos IVF-klinikken i Oslo, og der er de profesjonelle og vi trives med dem. Ruger nå :)

HeleneBeate:hva mener du med nye regler? Tenker du på single mødre? Er jo fritt frem for lesbiske par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riksen har vel litt ventetid... kanskje ikke for alle, men donorer er det i perioder manko på. Dette er fordi man visstnok kan velge om man vil donere til lesbiske. Jeg har startet hos IVF-klinikken i Oslo, og der er de profesjonelle og vi trives med dem. Ruger nå :)

HeleneBeate:hva mener du med nye regler? Tenker du på single mødre? Er jo fritt frem for lesbiske par.

 

Ja, det var single mødre jeg hadde i tankene med de reglene som er på trappene nå. Uansett ser jeg kanskje for meg ventelister på over 6 måneder, i og med at single skal konkurrere med heterofilt ektepar og lesbiske samt at det kun er lovlig med åpne donorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kan også anbefale IVF-klinikken Oslo på det varmeste. Vi følte oss veldig godt ivaretatt og de er utrolig flinke. Lille spire satt på 1. forsøk hos dem (vi hadde prøvd 6 ganger hos Stork) I dag er hun 3,5 mnd gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også IVF oslo. Satt på første forsøk, og er idag 5+3.

De er utrolig flinke, og man føler seg godt ivaretett.

Nå gjelder det bare å holde spira på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken behandling hadde dere, Stella og Jentene på haugen? Jeg hadde antagonist, altså kort behandling, men fikk ut kun to egg. Hadde masse eggposer, men ser at endel av dem var ganske små. Hva med dere? Er også på IVF-klinikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi føler oss veldig heldige. Hadde egentlig belaget oss mange omganger, så bestilte inn 4 strå i første omgang. men fordelen er at vi nå kan bruke de til søsken. Må bare kjøpe en barnerett til på samme donor.

 

Men hva er antagonisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagonist behandling/ kur er sprøyter i to uker ca før uttak. Agonist er den vanligste, med spray og greier, og denne behandlingen varer vel seks uker tror jeg? Vet man kan bli dårlig av sprayen, og det man gjør er jo å skape en falsk overgangsalder, så ønsket den korte pga jeg vil kunne jobbe uten å føle meg dårlig i ukesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 1200 for den første samtalen. Deretter koster det 7003 for et forsøk. Dette inkludere ultralyd den 10 dag etter mens, inseminasjon og evntuell ultralyd i uke 7 om man blir gravid.

Sæd må kjøpes fra european spermbank. Vi betalte ca 13000 for 4 strå og 4800 for barnerett.

Så ikke så ille egentlig.

Endret av jentene på haugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også vanlig inseminasjon. Som skrevet tidligere hadde vi før dette hatt 6 forsøk på Stork, ble ikke gravid noen av gangene. Vi hadde bestemt oss for å gå over til IVF hvis det ikke funket på den 7. gangen, men heldigvis så ble det full klaff :) Ble satt på enkel kur med pergo så kanskje det var det som gjorde susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 1200 for den første samtalen. Deretter koster det 7003 for et forsøk. Dette inkludere ultralyd den 10 dag etter mens, inseminasjon og evntuell ultralyd i uke 7 om man blir gravid.

Sæd må kjøpes fra european spermbank. Vi betalte ca 13000 for 4 strå og 4800 for barnerett.

Så ikke så ille egentlig.

Signerer på at prisen ikke er så ille, alt man får tatt i betraktning!

Jeg har måttet inn på ikke bare en, men gjerne 3-4 UL-undersøkelser i forkant av hvert forsøk, dette koster heller ikke noe mer. Og dersom man må avbryte forsøket (som jeg har måttet, av ulike årsaker), betaler man ingenting selvom man har hatt undersøkelser. Vaktording i helger og ettermiddagstimer er også noe som kommer oss som bruker dem til gode, og som må inn i regnestykket, men som ikke koster oss noe ekstra. Etter fire vanlige inseminasjonsforsøk har jeg ennå ikke blitt gravid, men det er iallfall ikke på grunn av manglende service hos IVF-klinikken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble gravide på andre inseminasjon på Rikshospitalet. Jeg oppfattet det som at ventetiden der kun var teknisk, altså papirmølle+sommerferie+venting på min mens. Vi betalte 1500 pr. forsøk, pluss 360kr for kontroll før inseminasjon, samt ca. 2000 for medisiner til de to forsøkene samlet.

 

Nå gjør jeg kvalm og trøtt og gleder meg til første kontroll om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble gravide på andre inseminasjon på Rikshospitalet. Jeg oppfattet det som at ventetiden der kun var teknisk, altså papirmølle+sommerferie+venting på min mens. Vi betalte 1500 pr. forsøk, pluss 360kr for kontroll før inseminasjon, samt ca. 2000 for medisiner til de to forsøkene samlet.

 

Nå gjør jeg kvalm og trøtt og gleder meg til første kontroll om en uke.

fikk du lutinus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan foregår det når man velger og bestiller fra european spermbank? Gjør man alt selv eller er det IVF-klinikken som gjør papirarbeidet? Velger man fritt blant alle de åpne donorene? Må man bestille for flere forsøk, eller kan man bestille for et og et? Og hva betyr IUI og ICI?

 

Anonym poster: ea6466de560029b499b778b53daa69b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...