Gå til innhold

Spørmål om eldre damer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at så mange eldre damer ikke kan fatte seg i korthet? Når noe skal sies, må ALLE (ubetydelige) detaljer med. Og for ikke å glemme de voldsomme avsporingene underveis.

Andre med samme inntrykk?

Og en evt. fasit?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du skal fram til..

Sånn generelt, eller her inne?

Skrevet

Hehehe, det gjelder absolutt ikke bare damer.

Tror svigerfar setter ny rekord i antall bisetninger i en fortelling hver eneste gang jeg snakker med han. Jeg faller av lasset flere ganger i hver eneste fortelling han kommer med, det er nesten vittig, men bare nesten ;)

Om han skal fortelle om noe han har gjort sammen med tre andre menn kommer det minst 5-6 bisetninger om hver eneste mann, hvor de har jobbet, hvem de var gift med, hvor flinke de var i idrett eller hva det nå måtte være. Før han kommer til poenget må det gjerne skytes inn en setning eller tre om stedet det skjedde, bebyggelsen der i gamle dager, hva timelønnen var på den tiden og i det hele tatt. Blir svett i ørene bare av å tenke på det jeg...

Skrevet

Hehehe, jeg vet hva du mener. Aner ikke hvorfor det er slik, min mor gjør det også hver gang hun skal fortelle noe. Jeg stopper henne med å si: "Ok, dropp detaljene, poenget takk!" hver gang hun sporer av. Synd jeg ikke kan gjøre det med alle andre... :P

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du skal fram til..

Sånn generelt, eller her inne?

AHA! Da forstår jeg ;)

Tja, eldre mennesker og tenåringer :P

Dattera mi bruker en halvtime på å forklare noe som ville tatt meg 5 minutter. Her skal alt med, hvem sa hva, hvem gjorde hva, hun hadde sånn fordi sånn og sånn.. hehe

Skrevet

Hehehe, det gjelder absolutt ikke bare damer.

Tror svigerfar setter ny rekord i antall bisetninger i en fortelling hver eneste gang jeg snakker med han. Jeg faller av lasset flere ganger i hver eneste fortelling han kommer med, det er nesten vittig, men bare nesten ;)

Om han skal fortelle om noe han har gjort sammen med tre andre menn kommer det minst 5-6 bisetninger om hver eneste mann, hvor de har jobbet, hvem de var gift med, hvor flinke de var i idrett eller hva det nå måtte være. Før han kommer til poenget må det gjerne skytes inn en setning eller tre om stedet det skjedde, bebyggelsen der i gamle dager, hva timelønnen var på den tiden og i det hele tatt. Blir svett i ørene bare av å tenke på det jeg...

HAHAHA! Var akkurat en sånn (sam)tale som trigget innleggsfingeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...