Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Ifjor kjøpte jeg gave til barnefar og dama hans ( Fra datteren min) som skulle feire jul med datteren min hos besteforeldrene hennes. Kjøpte også gaver til søsken til barnefar + besteforeldre. Fikk INGEN takk fra barnefar og dama, men derimot fikk jeg det fra besteforeldre og søskene hans ( Som også påpekte at far hadde blitt glad, men aldri sa takk til meg). Så til mitt spm: Skal man kjøpe gave til far når man blir vist null takknemlighet? Fikk ingenting tilbake, gjør meg ingenting.. Men når han er så utakknemlig er det da vits?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg gjør det for det betyr mye for ungene. Det er ingen stor gave, og ungene er med på å bestemme hva det skal være innimellom. Noen ganger så har de noe de mener vi må kjøpe, mens andre ganger har de ingen formening.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Samme sier jeg.... jeg kjøpte gaver når han fikk barn med nydama, og dåpsgave til de begge. Kjøper og når vi er ute å reiser. Det er jo fra datteren min, men mine penger.... Aldri fått takk. Spurte om det her inne husker jeg, og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne forvente det, de hadde jo sikkert takket datteren min.... Ho ho.
LeTwinsA Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg synes du skal gjøre det for å GNI det inn
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 Hahah, ja særlig.. Tviler på at de sier takk til datteren min på 3 år. For hun er aldri med på å bestemme gavene heller, det er det jeg som gjør! Vetta pokker om jeg gidder å bruke penger i år på dem når jeg ikke får et takk engang.. HI
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 Hvor gammel er barnet? Jeg synes ikke det er nødvendig før barnet er stort nok til å velge ut gaven selv egentlig. Når barnet er gammelt nok til å få 100 kr og kan gå inn i butikken og velge noe til pappa, da kan pappa få gave fra deres husholdning. Jeg ville antagelig latt ungen lage noe, en trolldeigfigur som hun/han selv kan male, male et bilde på lerret, dekorere en porselenskopp og brenne eller noe i den duren. Billig, personlig og fra barnet selv. Jeg hadde ikke kjøpt gaver til fars familie fra barnet, det er da virkelig fars oppgave å orden selv.
Februargullet2013 Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Synes det er viktig du forsatt gjør det pga datteren din ellers så hadde jeg ikke brydd meg
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg ville kjøpt noe symbolsk (et innrammet 13x18 bilde pluss noe sjokolade f.eks). Greit å ha litt velvilje fra alle parter I fjor lagde jeg kalender av datteren min og bestilte også til eks-svigerfamilien og gav det fra henne. Til oldeforeldrene gav jeg et innrammet bilde av henne og fra henne. Tenker at selvom de ikke tenkte så langt i fjor så kan det jo hende han gjør noe i år Og om ikke så er det jo ikke store summene det er snakk om. Da får du bare tenke at du gjør det for barnets del.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #9 Skrevet 26. oktober 2012 Hvor gammel er barnet? Jeg synes ikke det er nødvendig før barnet er stort nok til å velge ut gaven selv egentlig. Når barnet er gammelt nok til å få 100 kr og kan gå inn i butikken og velge noe til pappa, da kan pappa få gave fra deres husholdning. Jeg ville antagelig latt ungen lage noe, en trolldeigfigur som hun/han selv kan male, male et bilde på lerret, dekorere en porselenskopp og brenne eller noe i den duren. Billig, personlig og fra barnet selv. Jeg hadde ikke kjøpt gaver til fars familie fra barnet, det er da virkelig fars oppgave å orden selv. Enig, gaver til fars familie fra barnet, må da virkelig være hans oppgave?? Tviler på at han ordnet til din familie..?
Heada Skrevet 26. oktober 2012 #10 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg tenker her at pappa har sikkert sagt takk til ungen. Og det teller jo mest. Men hvis han er smart og vil ha et godt forhold til deg så bør han være høflig til deg og. Det sysn jeg. Fra nå av kan jo pappa få gaver ungen har laga til han så slipper du å legge så mye penger i det kanskje.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #11 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg ville kjøpt noe symbolsk (et innrammet 13x18 bilde pluss noe sjokolade f.eks). Greit å ha litt velvilje fra alle parter I fjor lagde jeg kalender av datteren min og bestilte også til eks-svigerfamilien og gav det fra henne. Til oldeforeldrene gav jeg et innrammet bilde av henne og fra henne. Tenker at selvom de ikke tenkte så langt i fjor så kan det jo hende han gjør noe i år Og om ikke så er det jo ikke store summene det er snakk om. Da får du bare tenke at du gjør det for barnets del. I fjor ha jeg bort et bilde av datteren min til besteforeldre på farsiden + noe stearinlysgreier ( Vet min ex-svigermor liker sånt) Far fikk en sportstrøye fra adidas + en drikkeflaske og dama hans fikk en fin topp og noe ørepynt. Syntes det var rett å gi å gi gaver til mine ex-svigerforeldre siden de ga ting til meg og datteren min. Vet jeg gjør det for datteren min, men vanskelig å gi vekk gaver til barnefar når han oppfører seg så barnslig og utakknemlig..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #12 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg ville kjøpt noe symbolsk (et innrammet 13x18 bilde pluss noe sjokolade f.eks). Greit å ha litt velvilje fra alle parter I fjor lagde jeg kalender av datteren min og bestilte også til eks-svigerfamilien og gav det fra henne. Til oldeforeldrene gav jeg et innrammet bilde av henne og fra henne. Tenker at selvom de ikke tenkte så langt i fjor så kan det jo hende han gjør noe i år Og om ikke så er det jo ikke store summene det er snakk om. Da får du bare tenke at du gjør det for barnets del. I fjor ha jeg bort et bilde av datteren min til besteforeldre på farsiden + noe stearinlysgreier ( Vet min ex-svigermor liker sånt) Far fikk en sportstrøye fra adidas + en drikkeflaske og dama hans fikk en fin topp og noe ørepynt. Syntes det var rett å gi å gi gaver til mine ex-svigerforeldre siden de ga ting til meg og datteren min. Vet jeg gjør det for datteren min, men vanskelig å gi vekk gaver til barnefar når han oppfører seg så barnslig og utakknemlig.. Og dette var da HI! Altså, jeg ga gaver til mine ex-svigers fordi jeg faktisk liker de og de er flink med dattern min og det har de alltid vært..Og de ga jo gave til meg selvom de faktisk ikke måtte. Mine foreldre ga jo ikke gave til min ex-kjæreste..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #13 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg ville kjøpt noe symbolsk (et innrammet 13x18 bilde pluss noe sjokolade f.eks). Greit å ha litt velvilje fra alle parter I fjor lagde jeg kalender av datteren min og bestilte også til eks-svigerfamilien og gav det fra henne. Til oldeforeldrene gav jeg et innrammet bilde av henne og fra henne. Tenker at selvom de ikke tenkte så langt i fjor så kan det jo hende han gjør noe i år Og om ikke så er det jo ikke store summene det er snakk om. Da får du bare tenke at du gjør det for barnets del. I fjor ha jeg bort et bilde av datteren min til besteforeldre på farsiden + noe stearinlysgreier ( Vet min ex-svigermor liker sånt) Far fikk en sportstrøye fra adidas + en drikkeflaske og dama hans fikk en fin topp og noe ørepynt. Syntes det var rett å gi å gi gaver til mine ex-svigerforeldre siden de ga ting til meg og datteren min. Vet jeg gjør det for datteren min, men vanskelig å gi vekk gaver til barnefar når han oppfører seg så barnslig og utakknemlig.. Og dette var da HI! Altså, jeg ga gaver til mine ex-svigers fordi jeg faktisk liker de og de er flink med dattern min og det har de alltid vært..Og de ga jo gave til meg selvom de faktisk ikke måtte. Mine foreldre ga jo ikke gave til min ex-kjæreste.. Skjønner det, men jeg tror likvel jeg ville hevet meg over det og iallfall gitt et innrammet bilde av barnet. Tipper iallfall dama hans pusher på å kjøpe noe til deg i år, det hadde jeg iallfall gjort om situasjonen hadde vært sånn her. Og da tenker jeg det er bedre å bruke en 50-lapp i stedet for å føle seg kjip
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #14 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg ville kjøpt noe symbolsk (et innrammet 13x18 bilde pluss noe sjokolade f.eks). Greit å ha litt velvilje fra alle parter I fjor lagde jeg kalender av datteren min og bestilte også til eks-svigerfamilien og gav det fra henne. Til oldeforeldrene gav jeg et innrammet bilde av henne og fra henne. Tenker at selvom de ikke tenkte så langt i fjor så kan det jo hende han gjør noe i år Og om ikke så er det jo ikke store summene det er snakk om. Da får du bare tenke at du gjør det for barnets del. I fjor ha jeg bort et bilde av datteren min til besteforeldre på farsiden + noe stearinlysgreier ( Vet min ex-svigermor liker sånt) Far fikk en sportstrøye fra adidas + en drikkeflaske og dama hans fikk en fin topp og noe ørepynt. Syntes det var rett å gi å gi gaver til mine ex-svigerforeldre siden de ga ting til meg og datteren min. Vet jeg gjør det for datteren min, men vanskelig å gi vekk gaver til barnefar når han oppfører seg så barnslig og utakknemlig.. Og dette var da HI! Altså, jeg ga gaver til mine ex-svigers fordi jeg faktisk liker de og de er flink med dattern min og det har de alltid vært..Og de ga jo gave til meg selvom de faktisk ikke måtte. Mine foreldre ga jo ikke gave til min ex-kjæreste.. Skjønner det, men jeg tror likvel jeg ville hevet meg over det og iallfall gitt et innrammet bilde av barnet. Tipper iallfall dama hans pusher på å kjøpe noe til deg i år, det hadde jeg iallfall gjort om situasjonen hadde vært sånn her. Og da tenker jeg det er bedre å bruke en 50-lapp i stedet for å føle seg kjip Takk for svar! Ja, kanskje jeg bare bør gjøre det da.. Selvom det ikke frister maksimalt kan man si. Får finne en symbolsk gave fremfor dyre gaver. Brukte faktisk 3-400 kr på barnefar og ca 200-300 på dama hans, så kom resten av familien hans utenom.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #15 Skrevet 26. oktober 2012 DA skjønner jeg det sved ja. Finn noe billig Unisex: http://www.xxl.no/dameklaer-/friluftsklaer-dame/fleece-dame/inndal-xe-microfleecegenser-unisex-1070909
HeleneBeate Skrevet 26. oktober 2012 #16 Skrevet 26. oktober 2012 Plukk noen kongler i skogen og sett på skjegg og nisselue og øyner, fin fin gave. Det er tanken som teller, hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå