Gå til innhold

Lurer på hvor mye dere spiser ila en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-) Jeg har slanket meg ca ti kilo iløpet av et par år, uplanlagt kan dere si. Mindre mat og mer trening. Lurer på om jeg spiser veldig lite og hva som er normalt? Om man kan si det sånn. Trener ca 3-4 dager i uka på treningssenter ( styrke og kondisjon).

Frokost: Vanligvis en brødskive med pålegg og en kaffe eller et glass skummet melk.

Lunsj; Kaffe, en brødskive/ evt en salat på ca 190 gram. Isberg, agurk, tomat, paprika, tynt lag med dressing og litt vann.

Middag: Vanlige middager men i små mengder. Kanskje en "barneskål" med middag som er en del karbohydrater i ( Pasta bolgnese, lasagne) eller f.eks et stykke fisk, en potet og litt grønnsaker + vann.

Kvelds: En lettyoughurt eller mager 100 gram kesam med sukrin og kanel.

Jeg er egentlig normalvektig, men får altså dårlig samvittighet å spise stort mer enn det der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser mer enn deg, og ligger på 1650 kalorier i døgnet. Slanker meg. Trener tre økter i uka.

Spis litt frukt, nøtter, og øk mengden grønnsaker ila dagen. Egg, fisk ol er også sunne måter å øke inntaket litt på:-)

Trenger ikke spise søppel, bare spis litt mer;-)

Skrevet

Synes det er tull! spis variert og vanlig er det beste

Skrevet

Det var veldig lite, hvordan orker du finne energi til jobb, barn, trening osv på så lite "bensin".

Jeg vil tro du er undervektig, eller så har du skjulte kaloribomber i kostholdet ditt, kaffe latte, brus, e.l. kanskje?

Jeg spiser:

Frokost: En lettyoghurt i en skål med havregryn og rosiner, pluss juice.

Lunsj: Enten to knekkebrød og en frukt, eller f.eks to kyllinglår og en frukt.

Mellommåltid: En bar av noe slag, har jeg vært i Sverige i det siste blir det gjerne en slags Kellogs-bar (elsker dem), ellers blir det Nutrislim, Nutrilett e.l.

Middag: Minst en porsjon, gjerne to, med vanlig middag, inkudert karbohydrater som fullkornspasta, potet, ris osv. Alltid grønnsaker eller salat, spiser saus men aldri dressing.

Kvelds: Enten en skive eller et knekkebrød, er jeg søtsugen blir det gjerne en skål med f.eks honnikorn med lettmelk.

Jeg drikker vann hele dagen, også til måltidene, bortsett fra til middag, da drikker jeg saft.

Skrevet

Glemte å nevne at jeg har slitt med mandlene et år ( store mandler) og greier derfor ikke store porsjoner eller enkelte typer mat før mandlene hovner skikkelig opp. Tror det har vært en stor killer for matlysta.. HI

Skrevet

Det var veldig lite, hvordan orker du finne energi til jobb, barn, trening osv på så lite "bensin".

Jeg vil tro du er undervektig, eller så har du skjulte kaloribomber i kostholdet ditt, kaffe latte, brus, e.l. kanskje?

Jeg spiser:

Frokost: En lettyoghurt i en skål med havregryn og rosiner, pluss juice.

Lunsj: Enten to knekkebrød og en frukt, eller f.eks to kyllinglår og en frukt.

Mellommåltid: En bar av noe slag, har jeg vært i Sverige i det siste blir det gjerne en slags Kellogs-bar (elsker dem), ellers blir det Nutrislim, Nutrilett e.l.

Middag: Minst en porsjon, gjerne to, med vanlig middag, inkudert karbohydrater som fullkornspasta, potet, ris osv. Alltid grønnsaker eller salat, spiser saus men aldri dressing.

Kvelds: Enten en skive eller et knekkebrød, er jeg søtsugen blir det gjerne en skål med f.eks honnikorn med lettmelk.

Jeg drikker vann hele dagen, også til måltidene, bortsett fra til middag, da drikker jeg saft.

Kan drikke en iskaffe ila en dag, ellers ikke brus etc. Drakk en del redbull før, men takler ikke smaken mere. Er ikke undervektig, sånn at det er sagt :) Veier ca 56 kilo. Vil ha et sunt kosthold bare, og har generelt lite energi.. Men KLARER ikke spise mer?! Her en dag var jeg svimmel siden jeg kun hadde spist en banan og en brødskive til klokken var 15, og da innså jeg at jeg må spise mer. HI

Skrevet

Jeg går på Grete Roede og fullammer, spiser ca 1900 kcal daglig. Eksempel på min dag:

Frokost: 1 porsjon havregrøt med rosiner, lettsyltetøy, cottage cheese og kanel. Vann og kaffe.

Eple

Lunch: 3 brødskiver med masse grønt og makrell i tomat, lettost, egg etc. 60 gram med pålegg.

1 lettyoghurt

Mellommåltid: 1 knekkebrød med lettost og paprika, 1 pære

1 glass Biola

Middag: 1,5 porsoner, feks 225 g laks, litt fullkornspasta og grønnsaker.

Kveldsmat: Havregrøt, 3 knekkebrød eller 2 brødskiver etc. 1 lettyoghurt. Gulrøtter.

Skrevet

Syns det var lite, du kan nok spise mer med god samvittighet. Ikke at jeg er noe "bedre". Er undervektig og ammer, spiser sjeldent mer enn tre måltider.

Frokost: 2 brødskiver, 1 glass melk

Lunsj: Ofte det samme som frokost

Middag: Spiser mye her, mye grønnsaker, 2-3 poteter og kjøtt eller fisk.

Burde spist mye mer, og mer variert men syns det er kjedelig å lage mat de måltidene jeg spiser alene. Dårlig unnskylding men.

Skrevet

Jeg synes du spiser fryktelig lite. Da går kroppen i sparebluss og du får veldig dårlig forbrenning.

Skrevet

Om du ikke klarer å spise mye til hvert måltid må du jo spise flere måltider. Du kan fint spise både 5 og 6 måltider om dagen når du ikke spiser mer enn du gjør til hvert av dem.

Det er overhodet ikke rart du er lav på energi med det kostholdet der, kroppen din trenger mer å gå på.

Sett telefonen på ringen og spis etter klokken, aldri mer enn 3 timer mellom hvert måltid!

For ekstra energi kan du på dager matlysten er dårlig kan du drikke energidrikker fra apoteket, de gir mye energi og er riktig sammensatt erneringsmessig.

http://www.vitusapot...%A6ringsdrikker

Skrevet

Om du ikke klarer å spise mye til hvert måltid må du jo spise flere måltider. Du kan fint spise både 5 og 6 måltider om dagen når du ikke spiser mer enn du gjør til hvert av dem.

Det er overhodet ikke rart du er lav på energi med det kostholdet der, kroppen din trenger mer å gå på.

Sett telefonen på ringen og spis etter klokken, aldri mer enn 3 timer mellom hvert måltid!

For ekstra energi kan du på dager matlysten er dårlig kan du drikke energidrikker fra apoteket, de gir mye energi og er riktig sammensatt erneringsmessig.

http://www.vitusapot...%A6ringsdrikker

Tusen takk :-) Familiemedlemmer har sagt at jeg hvertfall ikke burde gå mere ned i vekt enn det jeg har gått ned til nå, men klarer ikke helt å se det selv.. Føler meg enda feit og dvask :(

Skal vurdere de energidrikkene! :) HI

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Tja, jeg kan gi deg 3 forskjellige måltider:

Meg på 125 kg:

Frokost: 2 brødskiver med pålegg (ala hvitost, leverpostei, salami eller annet) 1 yoghurt, 2 glass melk, 1 kopp te + et eple eller en banan.

Mellommåltid: en yoghurt, litt druer (eller 1 banan) og sjokolade

Lunsj: Salat (ekstra stor) 2 brødskiver, 1-2 epler + drikke (cola eller juice)

Mellomåltid: 1 banan og 1/2 pose potetgull

Middag: Helst pizza (1/2 - 1 stor big one alene) eller kylling (en hel) med stekte potetbåter, saus og salat.

Kvelds: 3 brødskiver og en banan.

Kunne lett dytte i meg en stor plate sjokolade og en pose potetgull på kvelden. Drakk alt i alt 1-3 liter cola pr dag.

Meg når jeg innså spise problemet, og utviklet anoreksia med bulimiske tendenser:

Frokost: 1 eple + 4 glass isvann

Lunsj: En knyttneve stor hånd med salat + 6 mandler og 3 glass vann

Middag: Om det var noe, så ble det 4 kyllingvinger uten skinn (ikke fritert eller ferdig stekt) eller noe salat + 3-5 glass isvann

Meg pr dags dato:

Frokost: 1 posjon havregrøt med hakede mandler og kanel + 1 glass melk/vann

Mellom måltid: 1 eple eller pære

Lunsj: 2 brødskiver med mager ost, kinakål, agurk og grønn paprika

Mellommåltid: 1 yoghurt eller en håndfull mandler (dette måltidet hopper jeg ofte over)

Middag: Kalkunfilet med salat og litt stekt potetbåter til eller annet karbohydrat fattig/proteinrik mat med salat + litt potet eller pasta.

Kvelds: 1 posjon havregrøt, med grønne epler, hakkede mandler og litt pære i, eller 2 brødskiver som lunsjen.

Drikker vann til hvert måltid, melk til frokost og kvelds, drikker av og til pepsi max til middag.

Skrevet

Jeg spiser ofte, men lite. Er veldig slank.

frokost: 2 Knekkebrød med kokt skinke, paprika og agurk.

Lunsj: litt cottage cheese med lettsyltetøy.

Mellommåltid: 1 gulrot

Middag: kylling/fisk eller lignende. 60% av middagen er grønnsaker eller salat. Små porsjoner, lite saus og dressing, lite potet/pasta/ris.

Mellommåltid: noen skiver fiskepudding.

Kvelds: 1 liten yoghurt med litt havregryn i.

Et eksempel bare. Spiser veldig variert, men lite. Mellommåltid kan også være et kokt egg o.l. Er glad i å lage mat, men spiser utrolig lite i uka. Lørdager er det biff med bernaise, pommes frites osv. Men i uka spiser jeg kun for å få litt magefyll (bortsett fra middagen som jeg nyyyter) :)

Når jeg plotter inn maten på grete roede f.eks ser jeg at flere dager kan jeg ligge på 800-1000 kalorier. Men orker ikke spise mer så lenge jeg ikke går sulten.

Skrevet (endret)

- Frokost 07.00: 1 knekkebrød med noe godt på og 1 glass melk.

- Mellommåltid 10.00: Banan og en yoghurt

- Lunsj 13.00: 4 knekkebrød med noe godt på og ei pære

- Middag: 16.30: Alt diverse, men varierer mellom 400 til 600 kcal alt etter hva som står på menyen.

- Kvelds 19.30: 2 knekkebrød, 1 glass melk og 1 eple.

Spiser veldig lite brød da jeg blir så oppblåst + 2 liter vann ilp av dagen.

Hvis jeg skal i klubb eller kvelds besøk med middag eller noe godt så hopper jeg over middagen og spiser ett lunsj måltid og forsyner meg alltid en gang med kake i selskaper.

Har og lov til å skeie ut en gang i uken hvis jeg får lyst på noe godt eller blir invitert med på noe :-)

Så erstattet jeg mat med energibarer når dagene er hektiske.

Endret av shoppemamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...