Gå til innhold

Vanskelig å spise sunt


zassy ☆

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere andre, er dere flinke med kostholdet? Jeg er ikke noe flink å spise sunt..må virkelig skjerpe meg på det. I tillegg har jeg allerede gått opp to kg og jeg er bare 6 uker på vei! Uff må bli flinkere, noen som har noen gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det i rykk og napp og må spise akkurat det jeg har lyst på når jeg har lyst på det. Noen ganger er det sunt og andre ganger ikke. Matlysten er til tider helt på bunn og spiser bare for å ikke bli enda dårligere og slapp. Tar mulitvitamintablett, samt omega--3 for å kompensere. Blir litt ensidig kost merker jeg. Det er nok ganske vanlig å ha det sånn i 1 trimester og hvis du passer på å spise folat, omega 3 og en mulitivitamin tror jeg du ikke trenger å bekymre deg for mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme Zassy :) 3 kg opp og bare 13 uker på vei. Har allerede kjempestor mage på ettermiddag og kveld, livmora husker tydeligvis at den skal bli diger! :) Men jeg spiser bare mye mer MAT, ikke mye mer godteri. Husk at hvis du drikker alkohol så får barnet samme promille. Og slik er det med godteri også. Hvis du får høyt blodsukker så får barnet høyt blodsukker også, noe som blant annet ikke er bra for alle de fine blodkarene som dannes. Det er også større fare for at du føder et stort barn (AUUU) om du spiser veldig usunt i graviditeten. I tillegg til større fare for strekkmerker og du vil slite langt mer med å komme tilbake i form etter endt graviditet. For ikke å snakke om faren for svangerskapsdiabetes.

 

Her bløtkoker jeg gjerne et par egg på kvelden og har på brødskiver, det er knallgodt!! D Og spiser gjerne 2-3 hele tomater til. Anbefales! Bare få deg et fast "kosemåltid" på kvelden som ikke er så forferdelig usunt så trur jeg det blir til en vane :) Og husk å drikke MASSE vann!

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 6+3 å er og gått opp 2-3 kg allerede:/ spise hele veien, må nesten spise det som går ned før kvalmen kommer for eg e enda undervektig så eg jobber meg opp så eg sier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 6+3 å er og gått opp 2-3 kg allerede:/ spise hele veien, må nesten spise det som går ned før kvalmen kommer for eg e enda undervektig så eg jobber meg opp så eg sier:)

 

Grattis med spire i magen, for en lang vei du har måttet gå!! Husk at en del faktisk ikke opplever kvalme i svangerskapet da, kanskje er du heldig og slipper unna?? ;D Min kvalme gir seg hvertfall utslag i at jeg bare spiser enda mer...

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skremselsinnlegg Madolyn&muffin :D

 

Har prøvd å tenke at det jeg spiser ville jeg jo ikke gitt en baby osv, men virker liksom ikke, er ikke helt virkelig for meg enda at jeg er gravid tror jeg og vanskelig å kontrollere seg da.. men skal prøve haaardere! :)

 

Sist gikk jeg jo ned masse kg i begynnelsen pga kvalme/oppkast og var glad for alt som gikk ned selv om det ikke var sunt alt, får bare håpe jeg slipper det nå, da skal jeg heller ta noen ekstra kg!!

 

Men skal virkelig bli flinkere til å spise sunnere..ihvertfall fra mandag............! Er du kommer langt på vei nå? alt bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for skremselsinnlegg Madolyn&muffin :D

 

Har prøvd å tenke at det jeg spiser ville jeg jo ikke gitt en baby osv, men virker liksom ikke, er ikke helt virkelig for meg enda at jeg er gravid tror jeg og vanskelig å kontrollere seg da.. men skal prøve haaardere! :)

 

Sist gikk jeg jo ned masse kg i begynnelsen pga kvalme/oppkast og var glad for alt som gikk ned selv om det ikke var sunt alt, får bare håpe jeg slipper det nå, da skal jeg heller ta noen ekstra kg!!

 

Men skal virkelig bli flinkere til å spise sunnere..ihvertfall fra mandag............! Er du kommer langt på vei nå? alt bra? :)

 

Haha ja jeg jeg prøvde å smøre på ekstra tjukt med skremsel!

 

For mange starter jo kvalmen i uke 7 da, så kanskje det bare er lurt at du spiser deg opp litt? Men som sagt, det å kjøpe seg godteri hver kveld og det å se frem til å spise dette godteriet blir fort en inngrodd vane som er vanskelig å vende (I would know!! Haha). Prøv å få en annen koselig kveldsrutine med sunnere mat, så får du langt bedre samvittighet :)

 

Er 13+1 i dag, forhåpentligvis bare 25-26 uker igjen!! Tjohoi hehe... Ikke glad i å gå gravid jeg mao. Får dessverre ingen lykkehormoner, blir bare trøtt, kvalm, feit og nedstemt. Og "gleder" meg til nok en fødsel... Hehe... Men vet at jeg er utrolig heldig altså! ;) Ser bare veldig frem til å få ungen på utsida :)

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 6+3 å er og gått opp 2-3 kg allerede:/ spise hele veien, må nesten spise det som går ned før kvalmen kommer for eg e enda undervektig så eg jobber meg opp så eg sier:)

 

Grattis med spire i magen, for en lang vei du har måttet gå!! Husk at en del faktisk ikke opplever kvalme i svangerskapet da, kanskje er du heldig og slipper unna?? ;D Min kvalme gir seg hvertfall utslag i at jeg bare spiser enda mer...

 

Kvalmen er her hele veien men eg spyr ikke:) eg e livredd for å spy:/ spise hele veien for å holde kvalmen vekke :) ja har jobbet lenge for å få mirakel babyen vår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nokgår det ganske greit;) jeg spiser masse, dvs. omtrent hver andre/tredje time ordentlig mat. Har lyst på mat, og ikke godteri. Ganske uvanlig til meg å være. Men altså.. jeg spiser mye mer enn før. Mindre porsjoner, men oftere. Men faktisk har jeg gått ned 2 kg. Gjør ingenting siden jeg har noe å ta av synes jeg:D

Dilla på klementiner og endel knekkebrød går ned bare fordi det er kvalmsestillende. Kjøpte meg Ritz-kjeks for å ta kverken på eventuell kvalme.. men den byr meg bare imot. Så, den blir spist av andre her i huset;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kvalmen slått til her i huset, på presis fullgått 6 uker som forventet....så da slipper jeg å tenke på det med kosten :P for nå er det ikke så mye som går ned gitt.

 

Må innrømme at jeg føler meg ganske deprimert i dag..ser ut som det blir som sist gang da..føler meg konstant kvalm, prøver å spise ofte og lite og bare lettfordøyelig mat som går ned. Epler og slikt som smaker friskt er det som er lettest å få i seg. Kanskje jeg skal prøve klementiner jeg også.

 

Er spent på om jeg kommer meg på jobb mandag! Vet jeg svartmaler litt, men har så dårlig erfaring fra sist.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...