Gå til innhold

Promper dere foran barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan bare huske å ha hørt min far prompe, og det va sjelden. Har aldri hørt min mor gjøre det.

Men selv gjør jeg det foran mine barn. (Også foran min mann). Jeg vil at de skal se på det som noe helt naturlig, og som er veldig nødvendig for alle mennesker å gjøre. Men jeg lærer de at en ikke gjør det når en spiser, når det er andre tilstede enn de som står en nær osv.

Mange har tarmproblemer pga at de holder luften inne. Det kan føre til store mageproblemer dersom en til stadig skal holde seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, alt folk lurer på :P

Det er ikke noe jeg har som vane å gjøre, men det hender.

Pappan derimot hører de nok prompe nesten hver dag :P

Skrevet

Ja, jeg promper, det gjør mannen min også, og barna, uten hemninger ;)

Men det er ikke lov å prompe ved matbordet og lærer de også at når man er på besøk, har besøk osv er det vanlig å gå på do å prompe så ingen kjenner møkklukta..

Skrevet

Nei, og jeg promper heller ikke forran sambo! trun off!

Skrevet

Nei, promper ikke foran folk, punktum.

Det er mye som er naturlig her i verden uten at jeg vil gjøre det foran andre altså!

Skrevet

nei det gjør jeg ikke. Mannen min har hørt meg prompe en eneste gang og det var kun fordi jeg skulle bevise at jeg faktisk kunne prompe. Han promper når han føler for det. Ungene også, dvs, de to eldste går på do eller ut for å gjøre det. Minsta tror foreløpig at promping er en selskapslek og gjør det akkurat som det passer henne. Men alle lærer at man skal gå bort for å prompe. Greit at det er en av kroppens naturlige funksjoner men det er alikevel en av de mindre sjarmerende funksjonene så jeg synes ikke det er noe man trenger å foran andre. uansett hvem.

Skrevet

Ja her promper vi kvar dag.. Er naturlig med litt utlufting...

Skrevet

Nei. Det er ikke lov i bhg heller. Det går an å gå på do hvis man må fise,det er skikkelig kvalmt å sitte og fise uhemmet i stua. Jeg synes det vitner om dårlig folkeskikk og ikke gå vekk.

Skrevet

Jeg gjør det, og de gjør det. Men om vi slipper en som lukter skal neste slippes på do ;) Viktig regel!

Skrevet

Foran barna mine, ja. Vi tuller mye med promp. Og tåfis eller tåpromp som jeg kaller det.

Jeg gjorde det foran han jeg var samboer med og han jeg var gift med også, men det tok jo slutt, så den nye taktikken er å ikke gjøre det foran den nye flammen min. Eller jo, jeg har gjort det på do, også var det sikkert så lytt at han hørte det, og da kom skamrødmen. Jeg har også gjort det i søvne, og våknet av det, mens jeg har bedt til høyere makter om at han ikke hørte det.

Skrevet

Jeg hater å gjøre det foran folk, og gjør det aldri foran mannen. Jeg synes det er turn-off. Hvor enn naturlig det er...

Men med tre små barn, og konstant med 1-2 barn hengende rundt meg, så MÅ jeg gjøre det foran barna. Ellers får jeg mageproblemer... ;-) Så lenge mannen ikke er der i hvert fall!

Skrevet

Jepp. Men har begynt å skjule det mer da 2- åringen min en gang gliste og så på meg, før han sa "bæsja?". LOL.

Skrevet

Jepp, og etterpå ler vi begge to :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jepp jeg promper og tisser og bæsjer foran henne jeg.

Skrevet

Jeg å Juliea. Selv om det egentlig er litt ekkelt, så bruker han å være med meg på do når jeg skal gjøre nr 2. Tenker at det er en del av prosessen med å bli tørr. Han lytter, har faktisk fått se bæsjen i do og at den forsvinner når man skyller ned. Deretter klapper vi for mamma som var så flink å bæsje på do. Kanskje litt sykt, men han er bare 2 år da. Satser på det gjør han mer forberedt på å gå på do selv, når han vet hvordan det foregår. Selv om jeg merker at jeg blir litt ubekvem av å fortelle om det her.. :|

Skrevet

Nei. Det er ikke lov i bhg heller. Det går an å gå på do hvis man må fise,det er skikkelig kvalmt å sitte og fise uhemmet i stua. Jeg synes det vitner om dårlig folkeskikk og ikke gå vekk.

Hva? Det er ikke lov i bhg heller? Du tuller?

Skrevet

Ja. Skulle prompens eier ha gått på badet hver gang luftebehovet meldte seg, hadde det vært mye dogåing;)

Skrevet

Enig med ærlig talt :-)

Syns synd på hun over her som sier at hun bråvåknet av at hun slapp en på natta, og var redd mannen hadde hørt den. Høres ikke sunt ut i det hele tatt.

Skrevet

Hva? Det er ikke lov i bhg heller? Du tuller?

De får selvfølgelig ikke kjeft for å slippe en ufrivillig fis, men de får ikke tulle med raping og fising. Da får de beskjed om å gå på do.

Sånn har vi det hjemme og. Heldigvis er ingen i vår familie plaget med gass i motsetning til de fleste av dere ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...