Gå til innhold

Jeg får ikke lønna mi!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16 dager siden den skulle vært utbetalt. Nå har jeg snart ikke penger igjen å kjøpe mat for. Måtte til og med låne litt fra familie.

Og har mange regninger jeg ikke har betalt. Og ikke har jeg fått betalt vår kjære dagmamma pga dette.

Så flaut.....

Dette er en ny arbeidsgiver, så er min første lønn jeg venter på. De sier det er noe tull med banken, og hver eneste dag har de lovet jeg skal ha pengene innen fire, alle andre har fått lønn.

Skjønner ingenting, har jeg noen rettigheter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan type bedrift er dette? Bør gå rimelig kjapt med banken, de tuller litt til tider men aldri så heftig som 16 dager.

Da kan det være at arbeidsgiver ikke har meldt lønnen inn og at du må vente en mnd, med mindre de ber om et forskudd som pleier å komme halvveis til vanlig lønn.

Du kan prøve å forklare de situasjonen at nå må de løse det da det går ut over privatøkonomien.

Skrevet

Ta kontakt med den som står for lønnsutbetalingene og sjekk at de har registrert skattekort, riktig kontonummer og andre nødvendig opplysninger.

Skrevet

Jeg har sjekket, alt er korrekt.

Lønna kom ikke i dag heller selv om sjefen nok en gang lovet det.

Nå aner jeg ikke hva vi skal gjøre, dette går jo også utover barna. Vi har litt penger igjen, men jeg vet jo ikke hvor lenge jeg må få de til å strekke....

Takk for svar

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...