Gå til innhold

Guttesymptomer vs jentesymptomer - stemmer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist fikk jeg gutt. Var litt kvalm, fikk fin hud og nydelig hår, hadde en enorm sult (fra før positiv test).

Denne gangen er jeg superkvalm, kviser og fett hår. Ingen matlyst. Typisk jentesymptomer. Blir spennende å se om det stemmer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt det du beskriver som "guttesymptomer" hadde jeg under graviditeten. Det ble en nydelig jente...

Skrevet

Alt sånt er bare tull. Symptomene kan sprike i alle retninger samme hva slags kjønn barnet får. Bare slutt å prøve å olke alle mulige tegn, det har ingenting å si uansett.

Skrevet

Høres ut som meg ved henholdsvis nr 1 og 3. Begge gutter. Med jenta var jeg ikke kvalm i det hele tatt og hadde ingen endringer i hud og hår.

Jeg tror ærlig talt ikke noe på dette med hvilken form man har og kjønn jeg...

Skrevet

Jeg har hatt forskjellige symptomer i alle svangerskapene, og har bare jenter. Kviser og fett hår har jeg derimot hatt i alle svangerskapene. Kvalm kun i det siste, men og sulten i første og siste. Ingen av svangerskapene har liknet hverandre.

Skrevet

Har hatt 5 helt like svangerskap. 4 jenter og 1 gutt. Moren min spydde i 9 mnd. med søsteren min, var ikke syk en dag med meg...

Skrevet

Tror heller ikke på det - tror det er tilfeldigheter og opp til hva man fortolker og legger vekt på.

Men til o g med en jm jeg snakket med sa at veldig forskjellig kvalmenivå i graviditet (da både lite og høyt) kan bety ulike kjønn.

HI

Skrevet

Bare tull alt det der ja :P Skjønner ikke dem som tror på sånt, hehe. Grunnen til at formen min var verre med nr.2 (jenta) var at jeg da hadde en 2-åring som krevde sitt + krevende studier.

Skrevet

Var ekstremt kvalm med nr 1, kastet opp minst fem ganger daglig gjennom hele svangerskapet. Fikk økt hårvekst på beina og litt hvitt din på magen (som forsvant etter fødsel) og mistet ekstremt mye hår. Jeg hadde forsåvidt veldig tykt hår fra før, så nå er tykkelsen normal. Mistet også krøllene i håret. Fikk jente.

Med nr to var jeg litt kvalm, kastet opp et par ganger i uka gjennom hele svangerskapet. Mistet ikke like mye hår (men hadde ikke like mye å miste heller), strukturen i håret forandret seg ikke, og hadde ikke økt hårvekst på beina (men det skulle vanskelig landet gjøre å få det til å øke mer). Fikk gutt.

Hadde de samme lystene og kroppen oppførte seg ellers likt begge gangene. Visste ikke kjønnet på barna før etter uke 30 begge gangene.

Skrevet

Stemte ikke på meg :) To totalt ulike svangerskap, med mer jentesymptomer nå sist. Har to gutter :-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Var ikke kvalm, fikk ingen kviser eller uren hud, hadde veldig lyst på noe salt (spiste mye Saltsild) og var eller som vanlig.

Fikk jente.

Skrevet

Tror det der er bare tull. Kunne hvertfall ikke sagt hvilket kjønn det ble ut i fra mine symptomer, stemte ikke i det hele tatt.

Skrevet

Har hatt like symptomer alle 3 gangene, jente-gutt-jente.

Skrevet

Like teit som at man får halsbrann om ungen har hår ;)

Men morsomt med sånne gamle myter da..

Fikk hele tiden høre at jeg hadde guttemage jeg da, en sånn tutmage som ikke synes bakfra, men jammen var det jente.

Jeg har også hatt veldig forskjellig svangerskap og fått samme kjønn, så tror det er mye tilfeldigheter her. Slike gamle myter vil jo alltid stemme for noen, derfor det fremdeles er liv i dem..

Skrevet

Første svangerskap var jeg kvalm, trøtt, hadde bred mage og var fryktelig sugen på salt. Fin hud og hår

Andre svangerskap var jeg hverken kvalm eller trøtt, hadde rett fram-mage og var sugen på søtt. Kviser og matt hår.

Jeg har to gutter.

Skrevet

Første svangerskap: kvalm fra uke 5-17 med oppkast flere ganger dagen, var mye trøtt og mye vann i kroppen. Mye hodepine. Fikk jente.

Andre svangerskap: kvalm i ca 2 uker, lite oppkast. Fikk kjempe fin hud. Fikk gutt

Skrevet

Jeg har tre gutter, og har vært ekstremt kvalm i tre svangerskap. Ikke noen strålende hud og hår. "Jentemage" i to av de tre svangerskapene.

Har liten tro på gutte- og jentetegn;-)

Skrevet

Første: litt trøtt, fikk tykt hår, liten mage, halsbrann. mye kynnere. Gutt.

Nå: EKSTREMT trøtt og kvalm og uggen. En stund var jeg overbevist om at jeg var dødssyk, helt seriøst. Mister hår på hodet og mer hårvekst på bena. Tidlig kynnere. Lagt på meg mer, ser feit ut bakfra. Kviser! Vet ikke hva det er og håper detikke er mer enn en ;-)

Skrevet

Hehe, jeg har tre jenter og har ikke vært kvalm en dag under noen av svangerskapene. Hadde heller ingen andre graviditetssymptomer. Hvis ikke magen hadde vokst, og jeg hadde merket sparkene etterhvert hadde jeg nesten ikke kunne trodd at jeg var gravid ;) Jeg mener i allefall at alt dette med jente- guttesymptomer er bare tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...