Gå til innhold

Gruer meg til jul. Fordi det blir rett og slett for mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinnfolk som går helt i spagat. Engler, hjerter, konger, nisser og bla, bla, bla.

Det er rett og slett traumatisk om man ikke er like fjollete og nipsete som majoriteten av kvinner.

Det blir bare et evinnelig mas. Heldig de som levde før hvor de bakte litt, vaska rundt og pynte en liten stund før med noen få ting. Thats it!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjer det slik som før då vel. Kjenner fleire som ikkje er med på karusellen..

Skrevet

Gjer det slik som før då vel. Kjenner fleire som ikkje er med på karusellen..

Jo greit det. Men føler meg aleine om det. Så da hjelper det lite. Vi har et stort nettverk og blir helt kvalt.

Skrevet

Så fint at du selv bestemmer hvor mye du vil gjøre utav jula da...

Om du har 2 eller 200 julenisser på display i heimen mener jeg...

Skrevet

Men du trenger vel ikke gjøre som hele nettverket ditt gjør? Du er vel voksen, og kan bestemme selv?

Skrevet

Men du trenger vel ikke gjøre som hele nettverket ditt gjør? Du er vel voksen, og kan bestemme selv?

Jeg vet hva jeg vil gjøre. Men synes det er slitsomt når så mange tar helt av. Derfor får jeg jula opp i halsen.

Skrevet

Enig med deg at det har tatt litt vel av.

Skrevet

Tilbring tid med menn. De gir katten i jula ;)

Skrevet

Kvinnfolk som går helt i spagat. Engler, hjerter, konger, nisser og bla, bla, bla.

Det er rett og slett traumatisk om man ikke er like fjollete og nipsete som majoriteten av kvinner.

Det blir bare et evinnelig mas. Heldig de som levde før hvor de bakte litt, vaska rundt og pynte en liten stund før med noen få ting. Thats it!

Hvorfor må du ta del i alt maset da?

Jeg har aldri vært spesielt julemenneske. Engler og nissefigurer kan være søte men de kan like godt bo i butikken for min del.

Så jeg fyller ikke huset med sånt.

I fjor var første året jeg hadde juletre for da var unga store nok til å spørre etter det.(vi har hatt julegave åpning hos familie.

Jeg har minimalt med julepynt oppe. Setter fram litt som unga har laget så har de noen få figurer til sine rom, julegardiner (som er veldig nøytrale) juleduker som er ensfargede og en enkel julestjerne. Ja og så pepper kakehuset vi lager og pynter sammen noen dager før jula setter inn.

Unga er fornøyde og jeg er fornøyd. Man trenger ikke overøse huset med alt mulig nips bare fordi det er jul. Men klart mine barn forventer heller ikke det da vi har null av slikt i huset ellers, kan ting ikke brukes til noe får det ikke plass i hyller eller skap her enkelt og greit.

La andre pynte slik de vil uten at du bruker din tid til tenke på det og konsentrer deg om ditt så slipper du å irritere deg over det

Og du hvorfor er damer som liker å bruke mye julepynt fjollete?

Jeg ser ikke sammenhengen.

Skrevet

Jeg elsker julen, men er nok heller minimalistisk med pynten slik som du er ;) Jeg har lite (litt blir det jo siden ungene storproduserer dette) og diller lite med julen sånn sett. For det er ikke det som er julen for meg uansett. For meg er det mer den generelle stemningen, familien, varmen og indre gleden. Hvorfor ikke bare glede seg over julen på dine egne premisser?

Skrevet (endret)

Jeg vet hva jeg vil gjøre. Men synes det er slitsomt når så mange tar helt av. Derfor får jeg jula opp i halsen.

Da puster du med magen, og så gir du bæng i hva alle andre styrer og stresser med;-)

Eventuelt holder deg mest mulig unna disse i førjulstida:-P

Endret av Kari Mari
Skrevet

Før i tiden,- DA var det stress da. Hele huset, skuffer og skap og uthus og garasje,- ALT skulle være skinnende rent. Man begynte på senhøsten med og slakte,/kjøpe hel/halv gris, og lagde leverpostei, ribbe, sylte osv osv. Man bakte kaker så melet lå tykt i hele huset, man lakket gulv, man lagde julepynt og man lagde alle gavene selv...

Nei, takke meg til og handle gaver på nettet og få de i posten. Vaske litt nå og da, og ha rent (nok) hus til 1.desember,- også pynte litt etter litt :) Og ikke minst, kjøpe alt man vil ha ha snack, kake,r mat for en billig penge og ikke bruke dager på og svette over stekeovnen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...