Gå til innhold

Beregning av foreldrepenger, variert arbeidsmengde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i den uheldige situasjonen at et arbeidsforhold jeg hadde fått forespeilet å få forlenget, ikke kunne forlenges likevel. Det er fullt lovlig og har ingenting å gjøre med at jeg er gravid. Jeg har termin i juni og er nå fullt sykemeldt. Vikariatet varer ut året. Jeg vet ikke hvordan det blir med sykemelding eller arbeidskapasitet på nyåret, men det er vel relativt sannsynlig at jeg må over på dagpenger. Er derfor litt spent på hvordan NAV kommer til å beregne foreldrepengene. De siste 3 årene før termin ser ca. slik ut mtp. arbeidsmengde:

10 mnd 100 %

3 mnd 90 %

13 mnd 80 %

5 mnd 60 % (hvis det blir dagpenger etter jul)

4 mnd med noe jobbing, usikker på %

2 mnd uten jobbing

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du går over på dagpenger vil du kunne bruke de 6 beste mnd av de siste 10 som grunnlag for foreldrepengene. Om du fortsetter å være sykemeldt frem til permisjon vil du få samme grunnlag for foreldrepengene som du har for sykepengene. . Men det forutsetter at du har rett på fulle sykepenger - hvor lenge har vikariatet ditt vart? Er det et vikariat med varighet over 6 mnd vil du kunne fortsette med full sykepengeutbetaling, er det vikariat med under 6 mnd varighet vil du gå over på dagpengegrunnlag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...