Gå til innhold

når begynner barna å gå på ski?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på litt over 2 og besteforldrene lurte på om de skal kjøpe ski i julegave men vet ikke om han er for liten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal tulle på 2 år og 4 mnd også få. Mamma er en skientusiast og jeg tenker at det skader jo ikke. Men blir bare noen meter i lysløypa og så blir det over i pulken.

Skrevet

Han er ikke for liten. Vår snupp stabbet rundt på ski før hun var 2. Det var ikke store turene selvsagt, men det var helt åpenbart moro. Staver er ikke nødvendig. De er bare i veien.

Det går selvsagt an å vurdere å kjøpe slike ski som bare tas utenpå de vanlige støvlene. De blir ikke så mye skigåing i starten, og det er mye bedre å gå på vanlig støvler mellom skigåingsforsøkene.

Skrevet

Begge mine prøvde ski fra de var 2 år eller litt før de ble 2 :)

Skrevet

Vi skal ønske ski til guttungen som blir 2 rett før jul. Om det blir så mye skigåing vet jeg nå ikke, men kan jo ikke skade å la ham få prøve seg:) Det blir vel mest sannsynlig sånne ski der man bruker vanlige sko oppi.

Skrevet

Min fikk ski til jul da han var 20 mnd! Men har ikke brukt de så mye enda da... Gikk noen runder i hagen til svigers, hehe...

Skrevet

De har prøvd ski første gangen det året de fyller 3, men å gå skikkelig på ski har de ikke gjort før de har vært 4 år.

Det siste året i barnehagen har de to eldste blitt ganske flinke, og begge gikk fint 4-5 km (en runde i lysløypa) da de gikk i 1.klasse.

I fjor vinter hadde jeg en i 2. og en i 5. klasse og begge freste uten problemer to runder i lysløypa, det blir 9 km til sammen.

Skrevet

Våre har vært 2 første gang de har hatt ski på bena. Har hatt gamle arveski, sånne til å spenne på vanlige støvler. Ikke mange meterne de har gått første året, men det har vært veldig stolte av å få prøve:)

Skrevet

De har prøvd ski første gangen det året de fyller 3, men å gå skikkelig på ski har de ikke gjort før de har vært 4 år.

Det siste året i barnehagen har de to eldste blitt ganske flinke, og begge gikk fint 4-5 km (en runde i lysløypa) da de gikk i 1.klasse.

I fjor vinter hadde jeg en i 2. og en i 5. klasse og begge freste uten problemer to runder i lysløypa, det blir 9 km til sammen.

Glemte å si, pass på å kjøpe skikkelige ski, de lekebutikkskiene til å snøre på utsiden av vanlige vintersko ødelegger skigleden for mange år fremover altså, de er helt pyton vanskelig å gå på.

Kjøp skisko og skikkelige sko, en barneskipakke koster ikke stort på de store sportsbutikkene eller OBS!, men det er også helt supert å kjøpe brukt. En 3 åring klarer ikke slite ut den minste skistørrelsen altså, så brukte ski i den størrelsen ser gjerne helt nye ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...