Gå til innhold

Noen som har peiling på lån her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi eier en leilighet hvor totalkostnadene var 1,3 så derfor hadde vi 130 000 i ek. og har 460 000 i boliggjeld.

Nå har vi veldig lyst på enebolig og har funnet en som koster 1,4 mill.

Vi har en inntekt på tilsammen ca. 600 000. Tror dere det er mulig for oss og få lån til den boligen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier vel at man bør ha et sted mellom 10-15% egenkapital.

Men hvis dere allerede har et forhold til banken deres, og de ser at dere betaler inn når dere skal, så er det sikkert veldig greit å forhøre seg med dem.

Skrevet

Jeg fikk alene på meg for et par år siden 1,7 ,inntekt 350000 kr. Hadde egenkapital på 250000kr. Hadde kausjonist på 200000kr av de 1,7 mill.sparebank 1. Jeg tror det kommer Ann på hvilken bank og hvor man bor. Jeg fikk ikke i Nordea den gangen bla.tror generelt sparebank 1 er en bra bank, hørt flere som får får gjennomslag der men ikke andre steder.

Skrevet

Det burde gå fint! Vi har vel ca 500.000 i inntekt tilsammen (vi jobber redusert begge to fordi vi er studenter) og har 1,8 i boliglån pluss studielån.

Men det er veldig forskjellig fra bank til bank da.

Skrevet

Men er det ikke et krav om 15% egenkapital og dette er ufravikelig? Altså det er vel finanstilsynet eller noe som har satt kravet?

Skrevet

Men er det ikke et krav om 15% egenkapital og dette er ufravikelig? Altså det er vel finanstilsynet eller noe som har satt kravet?

Er ikke det også litt opp til bankene? En venninne av meg fikk nettopp lån, 2 mill, uten noe egenkapital.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...