tuppa81 Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 vet ikke om jeg skal kjøpe 3ds eller dsi til min 4 åring
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 3ds anbefales ikke for barn under 7 år, så jeg ville nok kjøpt dsi. Vi har begge deler i hus, og det er ærlig talt ikke den store forskjellen for ungene sitt bruk uansett. De eldste osm har 3ds pleier å skru av 3D-effekten uansett, og begge DS'ene har kamera og sånt og kan spilles spill på. 3ds er kompatibel med spill for vanlig ds, men ikke omvendt, det er kanskje det eneste negative, men det er mer enn nok spill til vanlig ds å velge mellom uansett. Når vår yngste skal få egen DS til jul får hun dsi og ikke 3ds.
Fire småtroll Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Ville kjøpt DSi, der har du alle funksjonene som opptak av lyd, ta bilder, og selvfølgelig spille. Men du har ikke 3D. Som Alva sier her er ikke 3D anbefalt før synet er ferdig utviklet, før det kan det være direkte skadelig, særlig om barnet har anlegg for skjeling (noe du ikke kan vite på forhånd, men barnet kan begynne skjele av å se på 3D). Såvidt jeg har forstått fungerer 3D sånn at øynene våre registrerer to forskjellige ting, også setter hjernen sammen de to inntrykkene til et 3D-bilde. Men når ungen er for liten til at den evnen er utviklet vil jo 3D være helt bortkastet, om som sagt kan det skade utviklingen av synet. Synet er ferdig utviklet en gang mellom 6 og 8 år, før det er det ikke anbefalt med 3D kino heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå