Fiemamma Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Tett kabuki av naturhår, gjerne ponnihår. De tette hårene holder produktet inne i kosten og dekker godt siden du slipper støvsky rundt deg. Jeg bruker MAC sin. Rengjør med vanlig hårshampoo og la tørke flatt på kjøkkenpapir.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Tett kabuki av naturhår, gjerne ponnihår. De tette hårene holder produktet inne i kosten og dekker godt siden du slipper støvsky rundt deg. Jeg bruker MAC sin. Rengjør med vanlig hårshampoo og la tørke flatt på kjøkkenpapir. http://www.coverbran...e-kabuki-brush/ https://www.blush.no...buki-brush.aspx Hvilken ville du valgt? Beklager at jeg maser fælt nå..
Fiemamma Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Den kosten med mindre diameter og lengre skaft Praktisk å ha en kost du kommer til med i øyegrop og rundt nesen med osv. Det blir litt mindre påføringsflate så tar nok et minutt lenger å påføre, men det er verdt det! Den ser ut som en kurrant kost for markering av kinnbein og!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #5 Skrevet 26. oktober 2012 Det er samme kost sånn ca. Bare skaftet som lengre.
Aliena Skrevet 26. oktober 2012 #6 Skrevet 26. oktober 2012 Bruker sigma sin F82. Den er super. Har en mistanke om at den er ganske lik den fra mac som ble nevnt lenger oppe. Den dekker godt, er tett og myk i busten, i motsetning til de fra bare minerals som er så stive og harde at du får en peeling med på kjøpet. Tett og myk bust er tingen tror jeg.
Fiemamma Skrevet 26. oktober 2012 #7 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg synes også bare minerals sine er stive.. Man får det man betaler for også i sminkeverdenen, men det er ingen dårlig kost til den prisen da
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #8 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg synes også bare minerals sine er stive.. Man får det man betaler for også i sminkeverdenen, men det er ingen dårlig kost til den prisen da ånei.. :/ Jeg bestilte nettopp bare minerals sin kost HI
Fiemamma Skrevet 26. oktober 2012 #9 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg synes også bare minerals sine er stive.. Man får det man betaler for også i sminkeverdenen, men det er ingen dårlig kost til den prisen da ånei.. :/ Jeg bestilte nettopp bare minerals sin kost HI Jeg trodde det sto mellom de to for deg Liker best MAC sin selv, men den koster over 400 kr. Den kosten du har bestilt er bra til prisen å være altså. Jeg er makeupartist så jeg har bare high-end merker i min makeup-kolleksjon, jeg har kanskje andre preferanser enn deg i forhold til jobben min og at jeg må ha proft utstyr:)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #10 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg synes også bare minerals sine er stive.. Man får det man betaler for også i sminkeverdenen, men det er ingen dårlig kost til den prisen da ånei.. :/ Jeg bestilte nettopp bare minerals sin kost HI Jeg trodde det sto mellom de to for deg Liker best MAC sin selv, men den koster over 400 kr. Den kosten du har bestilt er bra til prisen å være altså. Jeg er makeupartist så jeg har bare high-end merker i min makeup-kolleksjon, jeg har kanskje andre preferanser enn deg i forhold til jobben min og at jeg må ha proft utstyr:) Får håpe den er bra Håper jeg kan få stille deg et spm siden du er make-up artist? Alle fundationer jeg har hatt gjør meg bare gul i fjeset og fargeforskjell fra halsen. Jeg er veldig blek på kroppen og rosa store deler av annsiktet Jeg har blek hud med LITT kviser, mange store porer og rødheter. Huden veksler mellom å være tørr og fet. Kan aldri ha på fundation uten krem, da blir huden før tørr. Jeg ønsker en fundation som jeg kan ha under bare minerals funation. Syntes ikke den dekker godt nok rundt neseparti, kviser, øyne osv. Trenger en fundation med god dekkevne. Har du noen forslag til fundation? har lett og lett men finner ikke noe.. Kan så lite om makeup men prøver å bli flinkere og ordne i toalettmappen Om du kommer med flere forslag så jeg har noe å velge i så blir jeg superglad!! På forhånd takk.
Fiemamma Skrevet 26. oktober 2012 #11 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg synes også bare minerals sine er stive.. Man får det man betaler for også i sminkeverdenen, men det er ingen dårlig kost til den prisen da ånei.. :/ Jeg bestilte nettopp bare minerals sin kost HI Jeg trodde det sto mellom de to for deg Liker best MAC sin selv, men den koster over 400 kr. Den kosten du har bestilt er bra til prisen å være altså. Jeg er makeupartist så jeg har bare high-end merker i min makeup-kolleksjon, jeg har kanskje andre preferanser enn deg i forhold til jobben min og at jeg må ha proft utstyr:) Får håpe den er bra Håper jeg kan få stille deg et spm siden du er make-up artist? Alle fundationer jeg har hatt gjør meg bare gul i fjeset og fargeforskjell fra halsen. Jeg er veldig blek på kroppen og rosa store deler av annsiktet Jeg har blek hud med LITT kviser, mange store porer og rødheter. Huden veksler mellom å være tørr og fet. Kan aldri ha på fundation uten krem, da blir huden før tørr. Jeg ønsker en fundation som jeg kan ha under bare minerals funation. Syntes ikke den dekker godt nok rundt neseparti, kviser, øyne osv. Trenger en fundation med god dekkevne. Har du noen forslag til fundation? har lett og lett men finner ikke noe.. Kan så lite om makeup men prøver å bli flinkere og ordne i toalettmappen Om du kommer med flere forslag så jeg har noe å velge i så blir jeg superglad!! På forhånd takk. Du har mest sannsynlig en foundation med feil undertone hvis du blir gul Det høres ut som du kanskje har varm undertone i huden din siden du sier du er lys og rosa i huden. Er du skandinavisk? Prøv å trykk på blodårene på innsiden av håndleddene dine litt hardt med et par fingre og slipp opp og se der du har trykt. Hvilken farge får blodårene? Blir de blå/lilla har du varm (rosa) undertone i huden, blir de grønne har du gul undertone i huden. Du må velge en foundation som har samme undertone som deg, hvis ikke blir du enten gul eller grå Jeg har tidligere jobbet hos MAC, så jeg har mest peiling på sminke fra MAC egenlig. Jeg vet ikke hvor lett det er for deg å få tak i produkter fra MAC hvis jeg skal anbefale noe derfra isåfall?
mrsrogaland. Skrevet 26. oktober 2012 #12 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg synes også bare minerals sine er stive.. Man får det man betaler for også i sminkeverdenen, men det er ingen dårlig kost til den prisen da ånei.. :/ Jeg bestilte nettopp bare minerals sin kost HI Jeg trodde det sto mellom de to for deg Liker best MAC sin selv, men den koster over 400 kr. Den kosten du har bestilt er bra til prisen å være altså. Jeg er makeupartist så jeg har bare high-end merker i min makeup-kolleksjon, jeg har kanskje andre preferanser enn deg i forhold til jobben min og at jeg må ha proft utstyr:) Får håpe den er bra Håper jeg kan få stille deg et spm siden du er make-up artist? Alle fundationer jeg har hatt gjør meg bare gul i fjeset og fargeforskjell fra halsen. Jeg er veldig blek på kroppen og rosa store deler av annsiktet Jeg har blek hud med LITT kviser, mange store porer og rødheter. Huden veksler mellom å være tørr og fet. Kan aldri ha på fundation uten krem, da blir huden før tørr. Jeg ønsker en fundation som jeg kan ha under bare minerals funation. Syntes ikke den dekker godt nok rundt neseparti, kviser, øyne osv. Trenger en fundation med god dekkevne. Har du noen forslag til fundation? har lett og lett men finner ikke noe.. Kan så lite om makeup men prøver å bli flinkere og ordne i toalettmappen Om du kommer med flere forslag så jeg har noe å velge i så blir jeg superglad!! På forhånd takk. Du har mest sannsynlig en foundation med feil undertone hvis du blir gul Det høres ut som du kanskje har varm undertone i huden din siden du sier du er lys og rosa i huden. Er du skandinavisk? Prøv å trykk på blodårene på innsiden av håndleddene dine litt hardt med et par fingre og slipp opp og se der du har trykt. Hvilken farge får blodårene? Blir de blå/lilla har du varm (rosa) undertone i huden, blir de grønne har du gul undertone i huden. Du må velge en foundation som har samme undertone som deg, hvis ikke blir du enten gul eller grå Jeg har tidligere jobbet hos MAC, så jeg har mest peiling på sminke fra MAC egenlig. Jeg vet ikke hvor lett det er for deg å få tak i produkter fra MAC hvis jeg skal anbefale noe derfra isåfall? Jeg er ganske lys. Har rødbrunt hår og lyse øyevipper. Er ikke helt hvit med knallrødt hår, altså. Men har en del rødtoner i meg. Både i hud og hår. Jeg er skandinavisk og blodårene mine ble blå. Har røde/rosa skinn og rødt neseparti... Har så lyst å finne en fundation som ser JEVN ut og ikke gul. Det har jeg hatt problemer med. Som ikke fremhever porene, klistrer seg som olje og legger seg på tørre steder og glitrer på kvisene, liksom Har ingen anelse på fundation men jeg vet at de jeg har brukt til nå ser ikke mye naturlige ut... Ut i fra det jeg har skrevet, har du noen forslag til en bra og lett fundation med god dekkevne? Jeg har ikke så god økonomi. Kan gjerne investere men er så synd om jeg bruker penger på noe som ikke fungerer, så derfor vil jeg ikke bare bestille i hytt og pine. Blir veldig glad om du kan komme med forslag hos både mac og noen andre. I tilfelle den du kommer med som forslag ikke frister/ikke passer/er for dyr eller noe, så kan jeg velge en annen. Hvor kjøper man mac? En annen ting jeg syntes er vanskelig er å finne rett farge på fundation når jeg bestiller på nett (som er billigst) :S Det er bare om du orker altså. Skjønner om det blir litt mye. Men jeg hadde blitt veldig takknemlig.
Fiemamma Skrevet 26. oktober 2012 #13 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg synes også bare minerals sine er stive.. Man får det man betaler for også i sminkeverdenen, men det er ingen dårlig kost til den prisen da ånei.. :/ Jeg bestilte nettopp bare minerals sin kost HI Jeg trodde det sto mellom de to for deg Liker best MAC sin selv, men den koster over 400 kr. Den kosten du har bestilt er bra til prisen å være altså. Jeg er makeupartist så jeg har bare high-end merker i min makeup-kolleksjon, jeg har kanskje andre preferanser enn deg i forhold til jobben min og at jeg må ha proft utstyr:) Får håpe den er bra Håper jeg kan få stille deg et spm siden du er make-up artist? Alle fundationer jeg har hatt gjør meg bare gul i fjeset og fargeforskjell fra halsen. Jeg er veldig blek på kroppen og rosa store deler av annsiktet Jeg har blek hud med LITT kviser, mange store porer og rødheter. Huden veksler mellom å være tørr og fet. Kan aldri ha på fundation uten krem, da blir huden før tørr. Jeg ønsker en fundation som jeg kan ha under bare minerals funation. Syntes ikke den dekker godt nok rundt neseparti, kviser, øyne osv. Trenger en fundation med god dekkevne. Har du noen forslag til fundation? har lett og lett men finner ikke noe.. Kan så lite om makeup men prøver å bli flinkere og ordne i toalettmappen Om du kommer med flere forslag så jeg har noe å velge i så blir jeg superglad!! På forhånd takk. Du har mest sannsynlig en foundation med feil undertone hvis du blir gul Det høres ut som du kanskje har varm undertone i huden din siden du sier du er lys og rosa i huden. Er du skandinavisk? Prøv å trykk på blodårene på innsiden av håndleddene dine litt hardt med et par fingre og slipp opp og se der du har trykt. Hvilken farge får blodårene? Blir de blå/lilla har du varm (rosa) undertone i huden, blir de grønne har du gul undertone i huden. Du må velge en foundation som har samme undertone som deg, hvis ikke blir du enten gul eller grå Jeg har tidligere jobbet hos MAC, så jeg har mest peiling på sminke fra MAC egenlig. Jeg vet ikke hvor lett det er for deg å få tak i produkter fra MAC hvis jeg skal anbefale noe derfra isåfall? Jeg er ganske lys. Har rødbrunt hår og lyse øyevipper. Er ikke helt hvit med knallrødt hår, altså. Men har en del rødtoner i meg. Både i hud og hår. Jeg er skandinavisk og blodårene mine ble blå. Har røde/rosa skinn og rødt neseparti... Har så lyst å finne en fundation som ser JEVN ut og ikke gul. Det har jeg hatt problemer med. Som ikke fremhever porene, klistrer seg som olje og legger seg på tørre steder og glitrer på kvisene, liksom Har ingen anelse på fundation men jeg vet at de jeg har brukt til nå ser ikke mye naturlige ut... Ut i fra det jeg har skrevet, har du noen forslag til en bra og lett fundation med god dekkevne? Jeg har ikke så god økonomi. Kan gjerne investere men er så synd om jeg bruker penger på noe som ikke fungerer, så derfor vil jeg ikke bare bestille i hytt og pine. Blir veldig glad om du kan komme med forslag hos både mac og noen andre. I tilfelle den du kommer med som forslag ikke frister/ikke passer/er for dyr eller noe, så kan jeg velge en annen. Hvor kjøper man mac? En annen ting jeg syntes er vanskelig er å finne rett farge på fundation når jeg bestiller på nett (som er billigst) :S Det er bare om du orker altså. Skjønner om det blir litt mye. Men jeg hadde blitt veldig takknemlig. Da har du rosa undertone Du må derfor velge en foundation som har rosa undertoner Ut fra beskrivelsen av huden din med porer og litt urenheter, samt tørre partier, virker det som du har blandingshud/fet hudtype. Det som er viktig for din hud er at du bruker gode renseprodukter (gå til et parfymeri å få anbefalt et sett for blandingshud dersom du føler du trenger det for acnen din). Bruk også ALLTID en god fuktighetskrem under foundation. Når man har fet hud er det viktig å bruke fukt, selv om det er en kjent misforståelse at fukt bare gjør huden fetere. Huden er litt stressa når den produserer olje, så hvis man ikke bruker fukt, vil den stresse enda mer og produsere mer olje for å kompensere. Jeg og du har samme hudtype Min favoritt foundation fra MAC er Studio Fix Fluid. Det er en flytende og oljekontrollerende foundation som har medium til full dekkevne. Den er byggbar så du kan legge et lag til der du trenger det mest. Jeg bruker ikke concealer når jeg bruker denne. Den inneholder et pudder som har en oljekontrollerende membran, derfor blir du senere blank i huden enn med annen foundation. Du trenger en NW farge som betyr NeutralWarm. Sikkert NW15 eller NW20 nå på vinteren kan jeg tenke meg. Blir den for lys kan du justere med matt bronzer. Det er mye bedre enn å velge en for mørk foundation. Hvis du vil ha en foundation i presset pudder konsistens, vil jeg anbefale Studio Fix i NW15 eller NW20. Den har utrolig god dekkevne og føles lett på huden! Den er matt og vil ikke klinse opp acne og porer. Viktig å huske på at denne må brukes alene på huden, da den kan skifte farge hvis den legges oppå annen foundation. Trenger du en touch up utover dagen må du fjerne den gamle foundationen først før du puddrer på ny, ellers blir den bare mørkere og mørkere for hver touch up Dette er MAC sin mest solgte foundation. De koster oppimot 300 kr, men det er drøye produkter som ikke er testet på dyr, ergo verdt det Det er MAC i Trondheim, 2 i Oslo + en på Gardermoen, en i Bergen og en i Stavanger. Du kan fint ringe til parfymeriene eller MAC butikkene og be de sende i postoppkrav hvis du ikke bor i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #14 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg synes også bare minerals sine er stive.. Man får det man betaler for også i sminkeverdenen, men det er ingen dårlig kost til den prisen da ånei.. :/ Jeg bestilte nettopp bare minerals sin kost HI Jeg trodde det sto mellom de to for deg Liker best MAC sin selv, men den koster over 400 kr. Den kosten du har bestilt er bra til prisen å være altså. Jeg er makeupartist så jeg har bare high-end merker i min makeup-kolleksjon, jeg har kanskje andre preferanser enn deg i forhold til jobben min og at jeg må ha proft utstyr:) Får håpe den er bra Håper jeg kan få stille deg et spm siden du er make-up artist? Alle fundationer jeg har hatt gjør meg bare gul i fjeset og fargeforskjell fra halsen. Jeg er veldig blek på kroppen og rosa store deler av annsiktet Jeg har blek hud med LITT kviser, mange store porer og rødheter. Huden veksler mellom å være tørr og fet. Kan aldri ha på fundation uten krem, da blir huden før tørr. Jeg ønsker en fundation som jeg kan ha under bare minerals funation. Syntes ikke den dekker godt nok rundt neseparti, kviser, øyne osv. Trenger en fundation med god dekkevne. Har du noen forslag til fundation? har lett og lett men finner ikke noe.. Kan så lite om makeup men prøver å bli flinkere og ordne i toalettmappen Om du kommer med flere forslag så jeg har noe å velge i så blir jeg superglad!! På forhånd takk. Du har mest sannsynlig en foundation med feil undertone hvis du blir gul Det høres ut som du kanskje har varm undertone i huden din siden du sier du er lys og rosa i huden. Er du skandinavisk? Prøv å trykk på blodårene på innsiden av håndleddene dine litt hardt med et par fingre og slipp opp og se der du har trykt. Hvilken farge får blodårene? Blir de blå/lilla har du varm (rosa) undertone i huden, blir de grønne har du gul undertone i huden. Du må velge en foundation som har samme undertone som deg, hvis ikke blir du enten gul eller grå Jeg har tidligere jobbet hos MAC, så jeg har mest peiling på sminke fra MAC egenlig. Jeg vet ikke hvor lett det er for deg å få tak i produkter fra MAC hvis jeg skal anbefale noe derfra isåfall? Jeg er ganske lys. Har rødbrunt hår og lyse øyevipper. Er ikke helt hvit med knallrødt hår, altså. Men har en del rødtoner i meg. Både i hud og hår. Jeg er skandinavisk og blodårene mine ble blå. Har røde/rosa skinn og rødt neseparti... Har så lyst å finne en fundation som ser JEVN ut og ikke gul. Det har jeg hatt problemer med. Som ikke fremhever porene, klistrer seg som olje og legger seg på tørre steder og glitrer på kvisene, liksom Har ingen anelse på fundation men jeg vet at de jeg har brukt til nå ser ikke mye naturlige ut... Ut i fra det jeg har skrevet, har du noen forslag til en bra og lett fundation med god dekkevne? Jeg har ikke så god økonomi. Kan gjerne investere men er så synd om jeg bruker penger på noe som ikke fungerer, så derfor vil jeg ikke bare bestille i hytt og pine. Blir veldig glad om du kan komme med forslag hos både mac og noen andre. I tilfelle den du kommer med som forslag ikke frister/ikke passer/er for dyr eller noe, så kan jeg velge en annen. Hvor kjøper man mac? En annen ting jeg syntes er vanskelig er å finne rett farge på fundation når jeg bestiller på nett (som er billigst) :S Det er bare om du orker altså. Skjønner om det blir litt mye. Men jeg hadde blitt veldig takknemlig. Da har du rosa undertone Du må derfor velge en foundation som har rosa undertoner Ut fra beskrivelsen av huden din med porer og litt urenheter, samt tørre partier, virker det som du har blandingshud/fet hudtype. Det som er viktig for din hud er at du bruker gode renseprodukter (gå til et parfymeri å få anbefalt et sett for blandingshud dersom du føler du trenger det for acnen din). Bruk også ALLTID en god fuktighetskrem under foundation. Når man har fet hud er det viktig å bruke fukt, selv om det er en kjent misforståelse at fukt bare gjør huden fetere. Huden er litt stressa når den produserer olje, så hvis man ikke bruker fukt, vil den stresse enda mer og produsere mer olje for å kompensere. Jeg og du har samme hudtype Min favoritt foundation fra MAC er Studio Fix Fluid. Det er en flytende og oljekontrollerende foundation som har medium til full dekkevne. Den er byggbar så du kan legge et lag til der du trenger det mest. Jeg bruker ikke concealer når jeg bruker denne. Den inneholder et pudder som har en oljekontrollerende membran, derfor blir du senere blank i huden enn med annen foundation. Du trenger en NW farge som betyr NeutralWarm. Sikkert NW15 eller NW20 nå på vinteren kan jeg tenke meg. Blir den for lys kan du justere med matt bronzer. Det er mye bedre enn å velge en for mørk foundation. Hvis du vil ha en foundation i presset pudder konsistens, vil jeg anbefale Studio Fix i NW15 eller NW20. Den har utrolig god dekkevne og føles lett på huden! Den er matt og vil ikke klinse opp acne og porer. Viktig å huske på at denne må brukes alene på huden, da den kan skifte farge hvis den legges oppå annen foundation. Trenger du en touch up utover dagen må du fjerne den gamle foundationen først før du puddrer på ny, ellers blir den bare mørkere og mørkere for hver touch up Dette er MAC sin mest solgte foundation. De koster oppimot 300 kr, men det er drøye produkter som ikke er testet på dyr, ergo verdt det Det er MAC i Trondheim, 2 i Oslo + en på Gardermoen, en i Bergen og en i Stavanger. Du kan fint ringe til parfymeriene eller MAC butikkene og be de sende i postoppkrav hvis du ikke bor i nærheten. ååh, tusen takk! Nå opplyste du meg mye!! Jeg skal prøve den mac i flytende form som du annbefalte. Er det et sted på nett jeg kan bestille som du vet er billig og bra?
Fiemamma Skrevet 26. oktober 2012 #15 Skrevet 26. oktober 2012 No prob Du kan prøve ebay eller www.maccosmetics.com. Usikker på prisene og hva som er mest gunstig, har aldri bestilt derfra selv
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2012 #16 Skrevet 26. oktober 2012 No prob Du kan prøve ebay eller www.maccosmetics.com. Usikker på prisene og hva som er mest gunstig, har aldri bestilt derfra selv Tusen takk til deg!! Nå gleder jeg meg til å prøve. Skal se om jeg får tatt turen inn til Bergen å kjøpe. Ehmm, et siste spørsmål: kan jeg bruke den under bare minerals fundation? Syntes ikke den dekker godt nok alene på røde partier. Tror du det blir en bra match?
Fiemamma Skrevet 26. oktober 2012 #17 Skrevet 26. oktober 2012 Du kan prøve og se hvordan det blir Husk at mineralsminke ofte inneholder et mineral som heter mica. Mica er shimmer. Shimmer forsterker acne, linjer osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå