Gå til innhold

Er Dock boots en fullverdig vintersko til 7-åring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nja. de påstår jo det da. Jeg foretrekker likevel å ha et par til, så vi har noe å bytte på når de blir våte.

Skrevet

Alle trenger 2 par vintersko. Anbefaler også å kjøpe et par tykke sko (sorel e.l.)

Skrevet

Hi

Vi har flere sko. Minst 3 par. Men gutten nekter å ta på andre enn Dock bootsene.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De er vel gode ned til -5 vel? Etter det kan det bli litt kaldt. Men klart, om du har oppi f.eks en ullsåle og tykke ullsokker så klarer han vel selv å kjenne når det blir for kaldt?

Skrevet (endret)

De er vel gode ned til -5 vel? Etter det kan det bli litt kaldt. Men klart, om du har oppi f.eks en ullsåle og tykke ullsokker så klarer han vel selv å kjenne når det blir for kaldt?

Det er sherrox det. Dockboots holder temperaturen til -20 :)

Hi

Vi har flere sko. Minst 3 par. Men gutten nekter å ta på andre enn Dock bootsene.

Bare la han gå med de :) Sjekk at de er tørre vel og merke, men de er veldig gode å gå med.

Endret av den perfekte mor
Skrevet

Han i lokale skobutikken her jeg bor, sa at man fint kunne bruke dock boots som vinterstøvel. Men da burde man legge nedi en tykk ullsåle.

Om han har rett vet jeg ikke. Men han kan mye om sko.

Du kan jo prøve, og ha ullsokker på 7 åringen, så sier barnet fra når/om det blit kaldt på føttene

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi bor i et kuldehøl hvor det ofte er under -20, så her fungerer de ikke som vintersko. De blir brukt på høsten og våren, men ikke midt på vinteren. Men hvis dere bor et sted hvor det er mye "slaps og søle", så ser jeg ikke noe problem med å bruke dem hele vinteren. Går jo også an å legge inn en ullsåle

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er sherrox det. Dockboots holder temperaturen til -20 :)

Hi

Bare la han gå med de :) Sjekk at de er tørre vel og merke, men de er veldig gode å gå med.

Jeg blanda de med en annen type jeg har kjøpt. Annet merke, samme type støvel. Sorry! ;)

Skrevet

Mine brukte bare Dock Boots hele vinteren ifjor.

Iår har jeg kjøpt Friends i tillegg, men det er kun fordi jeg savnet noen litt finere vintersko innimellom.

Skrevet (endret)

Nei, det er ett alternativ til cherrox.

----

Kommer jo an på hvor en bor da - hvis man har milde vintre så går det sikkert.

Endret av shoppemamma
Skrevet

Personlig kan jeg ikke skjønne at det kan være bra for foten å gå med støvel-lignende sko hele vinteren, men det er kanskje bare meg? Foretrekker å ha regulerbare sko til ungene mine (altså med borrelås eller knyting). Så her går vi for viking eller ecco goretex. 7-åringen min elsker viking-skoene sine ;) Har cherrox som nødløsning til minstefrøkna.

Skrevet

Vi har hatt dock boots et par vintre no, og sønnen min liker dei godt. Men har vanlige vintersko som hovedsko. Dock boots gir ikkje akkurat god støtte til foten, er nesten som å gå med tøfler... Så dei er ok inniblant når det er våt snø men ellers er vel vintersko et bedre alternativ.

Skrevet

Du mener at 7 åringen skal ha kun et par Dockboots til å bruke hele vinteren? Det blir da altfor knapt, vel? Jeg syns han minimum må ha et par ordentlige vintersko i tillegg. Hva når dere skal gjøre noe som krever at han har litt bedre/penere sko enn dockbootsene?

Skrevet

Nei, foten bør få litt luft også, dockboots er jo helt tette i foten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...