Gå til innhold

Når tar dere frem vinterdressen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være 1-2 grader i hele dag ser jeg på værmeldinga, er det fortsatt tidlig å ta med vinterdressen til barnehgagen? Nå bruker han høstdress, fleece og ull

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta den med i tilfelle. Greit å ha begge deler der så kan personalet vurdere selv når de skal ut :)

Skrevet

Når snøen kommer.

Inntil videre holder det i massevis med et par varme lag under parkdressen, hals, lue og votter.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har tatt den med i dag. Var 2 minus når jeg dro på jobb

Skrevet

I går brukte de vinterdressene hjemme. Var velddig kald vind og jeg gidder ikke kle på en haug med lag under om jeg ikke må. Når vi våknet i dag var det 0 grader og snø så da ble vinterdressene med i barnehagen. Så da kan de velge etter hvordan det er når de skal ut.

Skrevet

Er litt snø her også, så da lar jeg begge deler henge i barnehagen. HI

Skrevet

Tror vi tar den med i dag. Er litt snø her. De i bhg. får heller avgjøre hva de vil kle på de.

Skrevet

Vi har brukt den et par uker allerede, for her har det vært minusgrader hver morgen. Eldstejente dro til og med på skolen i den i dag og i går, for i går var det 40cm snø da vi sto opp.

Ta den med i barnehagen, så velger de som jobber der! Bedre å ha litt å velge i, enn å være for dårlig kledd:-)

Skrevet

De minste har hatt vinterdress i par uker alt her. Han er 1,5år. Og fikk også med tykke gode vinter sko. De er ikke Så mye i bevelgelse som 3åringer er f.eks.

De eldste på 6 og 9 får vente litt til.

Skrevet

Det er vel ikke snøen som avgjør det?

Skrevet

Her har jeg sendt med en vattert dress i barnehagen, som ikke er like tykk som Reima vinterdressen. Har lagt merke til at den har vært i bruk i barnehagen de siste par dagene. Han har og regntøy samt en uforet HH dress hengende. Greit med litt valgmuligheter for personalet og.

Skrevet

Dressen ble brukt for første gang i går! Begynte å snø for 2 dager siden men da var det så lite at jeg sa ifra til bhgen at jeg ville avvente med å bruke dressen siden den blir så slitt av sand o.l. Han hadde allikevel boblejakke og tykk utebukse.

Nå har det derimot blitt 20-30 cm snø på 2 dager, så vi er i full vintermodus alle sammen ;)

Skrevet

Tatt den frem for en god stund siden, men det er fordi jentungen bare krabber enda så blir litt kaldt med bare parkdress da. Har så klart ull under da. Hjemmestrikka :D

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Det er vel to uker siden nå. Har vært satans kaldt her i nord de siste ukene. Og nå har det snødd masse.

Skrevet

Vi har brukt den i noen uker. Nå er det full vinter her.

Skrevet (endret)

Vi har ikke tatt den ut ennå; bruker høstdressen fortsatt, med ull innerst og fleece mellom. Men det er nok ikke så lenge til den kommer frem, da, det begynner å bli kaldt her i Oslo også. :)

Det er såpass fullt med klær/lite plass i barnehagen at vi ikke kan ha begge dressene hengende der (har jo regntøy og jakke også).

Endret av minni75
Skrevet

Vi har ikke tatt den ut ennå; bruker høstdressen fortsatt, med ull innerst og fleece mellom. Men det er nok ikke så lenge til den kommer frem, da, det begynner å bli kaldt her i Oslo også. :)

Det er såpass fullt med klær/lite plass i barnehagen at vi ikke kan ha begge dressene hengende der (har jo regntøy og jakke også).

Det er ikke store plassen hos oss heller, men de vi har hengende både regntøy, parkdress (eller nei den tok jeg hjem nå fordi den er for liten) og vinterdress store deler av året, pluss ;) I tillegg jakken hun kommer i, støvler, Cherrox og vintersko :D Her vi bor er det kjekt å være forberedt på alle mulige værtyper! Alltid ull i hylla, hele året igjennom.

Skrevet

I går, de skulle på tur med skolen og det snødde trollkjærringer :D

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Tok den med i barnehagen. Da var det rundt -5/-6 på dagtid og oppe i -8 på natta og på morgenen

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Ikke tatt den med enda. Bor i Oslo. Spurte ped.leder hun sa det er mer komfortabelt for de minste å ha tynn dressen så lenge så mulig med fler lag under. De blir så stappa at tykkdressen sahun. ikke vet jeg, men nå venter jeg et ar uker til :)

Skrevet

Tok den med i går, for da var det snø ute og rundt null grader. Vi tar den alltid med når det er snø og/eller minusgrader. Liker ikke å bruke vinterdressen uten at det er snø på bakken da, for da blir den så fort slitt.

Skrevet

tok dem med tidlig denne uka. Det er 0-2 grader her om dagen og rimelig sur vind. Parkdressene er for tynne. Bruker ullundertøy og tynn fleece.

De blir mer stappa av mange lag inntil kroppen enn i vinterdressen med kun undertøy og mellomlag. Men nå har begge ungene her tynne vinterdresser som gir dem god bevegelighet i tillegg til å holde dem varme og tørre.

Vi har ikke gått over til vintersko enda. Barna har sorel og det blir altfor varmt foreløpig. De bruker høstskoene (ser ut som vintersko, de er bare ikke like tykt foret) og cherrox til våte dager.

Skrevet

Her har vi en parkdress fra POP som godt tåler null grader og to lag under. Vinterdressen kommer ikke frem enda. Bor i Akershus.

Skrevet

Her har vi brukt den en ukes tid. Mest fordi vår-/høstdressen lekker som en sil (så den har vi ikke brukt på en stund), og regntøy blir for kaldt nå. Han bruker skallbukse og vanlig parkas på de fineste dagene. Men nå har snøen kommet, så det er vel slutt på det nå...

Skrevet

Vi tok den med for 2-3 uker siden sammen med vinterskoene. Så nå står det ett vintersett og ett høst - så velger de selv etter været.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...