Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 26. oktober 2012 #1 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg er 100% sykemeldt, men arbeidsplassen min går igjennom en utfordrende og vanskelig prosess, og da må jeg stille opp på en del møter, lage til en del grunnlag til diverse møter/ oversendelser, etc. etc. siden det er jeg som har best kontroll på denne plassen her.. Hva gjør man da, blir det å regne som overtid i forhold til sykemeldingen, eller blir det trekk i sykemeldingen?
mbea Skrevet 26. oktober 2012 #2 Skrevet 26. oktober 2012 Nå kan jeg ikke garantere at dette stemmer, men i sist svangerskap næring var sykemeldt. Fikk jeg beskjed for arbeidsgiver at jeg var ikke dekket av deres forsikringer dersom jeg var på jobb, siden jeg var syk skulle jeg være hjemme, jeg skulle ikke jobbe. Anbefaler å sjekke at du er dekket av forsikringer osv dersom du fremdeles jobber når du er 100% sykemeldt. Kanskje andre vet mer om dette? Evt kan du jo ta en prat med NAV ?
Lulle_06_09_13 Skrevet 26. oktober 2012 #3 Skrevet 26. oktober 2012 Hvis du jobber når du er sykemeldt, kan du fylle ut timene du har jobbet på eget skjema slik at du ikke får utbetalt for mye sykepenger. Forhørte meg om dette da jeg vurderte og gå gradert, og siden aktiv sykemelding ikke eksisterer lenger. Kan jo hende det er andre regler når du er 100% sykemeldt da...
Mamman til Dutte venter #2 Skrevet 26. oktober 2012 #4 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg er 100% sykemeldt, og har vært det i snart to måneder. Men har alikevel også måttet jobbe litt for å hjelpe arbeidsgiver med ting jeg har best kontroll over. Da har jeg bare ringt legen og blit friskemeldt i noen prosenter. Så jeg har noen uker hvor jeg har vært friskemeldt 20%. De dagene hvor jeg bare har vært tilstedet og hjulept til med opplæring etc og ikke direkte jobbet har vi ikke gjort noe med dette.
NoraLill82 Skrevet 27. oktober 2012 #5 Skrevet 27. oktober 2012 Du må finne ut ca hvor mange timer du jobber i uka, og gå til legen og be om gradert sykemelding i henhold til hvor mye du jobber. Jobber du 7,5 timer i uka er det 20 % og sykemelding må være på 80 %. Du kan også gjøre som du gjør nå, at du får alt som sykepenger også jobber du litt i tillegg, men i mine øyne er ikke det moralsk riktig. Fordi gjør du en jobb skal arbeidsgiver betale lønna, ikke NAV.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2012 Er vel for så vidt arbeidsgiver som må betale de første 16 dagene uansett, så er vel ikke så nøye.. Blir uansett bare denne første uka. Men takk for svar damer.
tyr82 Skrevet 27. oktober 2012 #7 Skrevet 27. oktober 2012 Så lenge du er sykemeldt pga svangerskap (som jeg antar her siden du venter i mai) så får faktisk arbeidsgiver også dekket arbeidsgiverperioden. Men om arb.giver ikke betaler ut lønn under sykdom må de gjøre dette de første 16 dagene før NAV overtar. Det som er korrekt er å oppgi antall timer du har jobbet når du/jobben sender inn sykemeldingen din. Jobber du under 7,5 timer pr uke så har det ikke noe å si, for den høyeste graderingen du kan ha på sykemeldingen er 80% sykemeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå