Gå til innhold

2. trimester :)


mei87

Anbefalte innlegg

Kan ikke si annet enn HURRA :D I dag er jeg 12+0.

 

Det er vel en god del andre damer som har tatt fatt på 2. trimester nå? Hvordan har dere det? Merker dere at formen blir bedre? Selv synes jeg å påstå at formen faktisk har blitt litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg stod opp 12+0 regnet jeg med at formen skulle gå fra O til 10. Det gjorde den ikke, og har aldri vært så kvalm og dårlig som 12+0....

 

Så dypt sukk - jeg vil så gjerne bli i bedre form.

Men er super happy for at babyen forhåpenligvis vokser

og koser seg.

 

Har ultralyd 12+4 til uken, så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vi har samme termindato mei87 (13.05.2013), men jeg er ikke uke 12+0 før imorgen... Såååå: da kommer jeg tilbake hit imorgen og joiner 2.trimester ;) hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at vi har samme termindato mei87 (13.05.2013), men jeg er ikke uke 12+0 før imorgen... Såååå: da kommer jeg tilbake hit imorgen og joiner 2.trimester ;) hehe :)

 

Ja, jeg har feil termindato på terminlista. Har bare ikke oppdatert den. Min termin er 12.05 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg stod opp 12+0 regnet jeg med at formen skulle gå fra O til 10. Det gjorde den ikke, og har aldri vært så kvalm og dårlig som 12+0....

 

Så dypt sukk - jeg vil så gjerne bli i bedre form.

Men er super happy for at babyen forhåpenligvis vokser

og koser seg.

 

Har ultralyd 12+4 til uken, så det blir spennende.

 

Jeg har også ultralyd neste uke, 12+5 her da. Jeg er superspent! Gleder meg masse, og gruer meg litt. For man vet jo ikke hva som venter der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm ... jeg har regna og regna på disse ukene, og mente jeg var 11+0 i dag. Har termin 15.05, altså bare tre dager seinere enn deg, mei87, men jeg ligger allikevel ei uke bak deg i "tellinga" -?

Jeg har brukt prøverør, og egget ble satt inn 24.08. Har da regna det til å være uke 2 + 0, og det er 9 uker siden i dag, så mente jeg var 11 + 0 i dag. Men egget har jo vokst et par dager før det settes inn (i alle fall et døgn før det ble frosset, og et døgn etter det ble tint igjen - mener det var delt i 8 da det ble satt inn og det indikerer vel 3 dager?), så kanskje jeg skulle regnet 21. eller 22. august som "startdato" istedet? Noen andre prøverørere som har fundert mye på dette? :)

Det er jo ingen stor sak, da, bare fram til de magiske 12 + 0 så teller man jo ukene ganske ivrig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ... jeg har regna og regna på disse ukene, og mente jeg var 11+0 i dag. Har termin 15.05, altså bare tre dager seinere enn deg, mei87, men jeg ligger allikevel ei uke bak deg i "tellinga" -?

Jeg har brukt prøverør, og egget ble satt inn 24.08. Har da regna det til å være uke 2 + 0, og det er 9 uker siden i dag, så mente jeg var 11 + 0 i dag. Men egget har jo vokst et par dager før det settes inn (i alle fall et døgn før det ble frosset, og et døgn etter det ble tint igjen - mener det var delt i 8 da det ble satt inn og det indikerer vel 3 dager?), så kanskje jeg skulle regnet 21. eller 22. august som "startdato" istedet? Noen andre prøverørere som har fundert mye på dette? :)

Det er jo ingen stor sak, da, bare fram til de magiske 12 + 0 så teller man jo ukene ganske ivrig ...

 

Jeg hadde eggløsning ca 17. august i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+1, men trodde ikke jeg skulle over til 2.trimester før 13+0. Ja,ja har vel ikke så mye å si.

 

Ja, i følge det som står på forumet her inne, så er det 13+0. Men i følge legen min, og andre kilder og terminkalkulatorer jeg finner på nettet, så er det ved 12 fullgåtte uker, og det er jo 12+0. For nå er jeg jo inne i min 13. uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har fått noen veldige stikkinger i magen? Hos meg er det mest på høyre side akkurat nå. Det gjør så vondt at jeg er nødt til å lene meg litt fremover når smertene kommer.

 

For min uke (13. uke) så står dette på uke for uke:

 

"Magen vokser. Den oppleves ofte størst på kveldene, og du kan også oppleve akutte, stikkende smerter på sidene av magen. Dette er strekk i senene som livmoren henger i og er helt ufarlig. "

 

Greit å vite det er ufarlig, men det er litt slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ... jeg har regna og regna på disse ukene, og mente jeg var 11+0 i dag. Har termin 15.05, altså bare tre dager seinere enn deg, mei87, men jeg ligger allikevel ei uke bak deg i "tellinga" -?

Jeg har brukt prøverør, og egget ble satt inn 24.08. Har da regna det til å være uke 2 + 0, og det er 9 uker siden i dag, så mente jeg var 11 + 0 i dag. Men egget har jo vokst et par dager før det settes inn (i alle fall et døgn før det ble frosset, og et døgn etter det ble tint igjen - mener det var delt i 8 da det ble satt inn og det indikerer vel 3 dager?), så kanskje jeg skulle regnet 21. eller 22. august som "startdato" istedet? Noen andre prøverørere som har fundert mye på dette? :)

Det er jo ingen stor sak, da, bare fram til de magiske 12 + 0 så teller man jo ukene ganske ivrig ...

Hei Mira76.

Har også hatt prøverør, er nå 10+2.. Når vi var på "utsjekking" hos Riksen i uke 8+1 så fikk vi beskjed om å kun regne fra uttaksdatoen.. Nå vet jeg ikke om du hadde frys eller fersk?! Hadde du fersk ble egget ditt evt befruktet 22 aug.. Vis du går på babyverden sin termikalkulator og regner å trykker på unnfangelse og skriver 22.aug så får du din nøyaktige termin :)

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var frysforsøk, men jeg kan nok anta at unnfangelsen skjedde et par dager før innsett, i likhet med ferskforsøk. Slo inn 21.08, da fikk jeg 16. mai som termin. Prøvde også med 24.08 (innsettingsdatoen), da fikk jeg 19. mai som er det lege har kommet fram til. Det blir nå i de traktene der et sted, uansett hvordan man regner :)

 

Det beste med terminkalkulatoren var denne kjekke opplysningen:

 

Kvalmen avtar for de fleste: 6. november 2012

 

Ahhhh, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14+6....kvalmen ble borte i uke 12(kan komme til tider nå å, men det er mer fordi det går for lenge mellom mat) Sliten og trøtt fortsatt men noe bedre. Men derimot har bekkenet satt i gang for fullt og tar snart livet av meg. Tror jeg også har to der inne..for større mage i uke 14 kan man da ikke få..

 

Med tanke på at formen ikke ble bedre for liilleb, så sies det at kvalmen ofte er værst fra uke 10-14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...