Gå til innhold

Da får jeg engangstønad :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig fornøyd med det :) Fikk brev idag :). tok bare 2 uker får jeg fikk svar, hvor langt tid nok det for dere og få svar?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal til for å få det egentlig? Kan alle søke om det ?ikke satt meg inn i det, men trodde det var mest alenemødre uten jobb som fikk det..

Skrevet

Nei, det er vel ikke alenemødre uten jobb som får engangsstønad?

Hvorfor tror en det?

Ja, de får jo også får jeg inderlig håpe, men hovedkriteriet må vel være at vedkommende ikke har nok opptjent ifht rettigheter for svangerskapspenger. Jeg jobber og vet at en må ha vært i arbeid eller hatt inntekt som er pensjonsgivende i 6 av de siste 10 mnd før fødsel.

Har en ikke klart å opparbeide seg det, så kvalifiserere en nok da til å søke om å få engangsstønad - og godt er det.

Har ingenting å si om en er alenemamma eller uten jobb (tror jeg da). Det hørest uansett veldig negativt og stigmatiserende ut, så la oss håpe det er andre ting som er avgjørende.

Skrevet

Er vel ikke negativt, var ikke ment sånn iafall .. Men lurte på om alle kan søke, eller om det er da for de som du sier ikke har opptjent seg til permisjonspenger.

Skrevet

Et for de som ikke har krav på permisjonspenger.

Skrevet

Trodde du jobbet jeg snartmamma2013?

Skrevet

Trodde du jobbet jeg snartmamma2013?

Så lenge hun ikke har jobbet 6 av de siste 10 månedene har hun krav på engangsstønad.

Skrevet

Hva skal til for å få det egentlig? Kan alle søke om det ?ikke satt meg inn i det, men trodde det var mest alenemødre uten jobb som fikk det..

Engangsstønad er for de som ikke har opptjent foreldrepenger i permisjonstiden og alle kan selvsagt søke om det såfremt de ikke har jobbet 6 av de 10 siste månedene for da skal man jo søke foreldrepenger.

Skrevet

Veldig fornøyd med det :) Fikk brev idag :). tok bare 2 uker får jeg fikk svar, hvor langt tid nok det for dere og få svar?=)

Variarer litt, men jeg har tidligere fått det ganske raskt (max 1 uke), men jeg har alltid søkt etter uke 26.

Skrevet

Jeg jobber jo,men tjener ca 1500 i lønn for og jobbe,så har jeg trygd,så ikke krav på foreldre penger :). Er i uke 26 idag, så da fikk jeg litt før. Vet ikke hvordan det er for alenemammaer

Skrevet

Kanskje noen kan svare meg da ?:P jeg har prøvd å Google men jeg skjønner det rett å slett ikke !! Jeg begynte og jobbe 2 juli og har termin 28 februar, men har jeg da krav på foreldre penger ? Eller får jeg bare engangsstønad da ?:)

Skrevet

Kanskje noen kan svare meg da ? :P jeg har prøvd å Google men jeg skjønner det rett å slett ikke !! Jeg begynte og jobbe 2 juli og har termin 28 februar, men har jeg da krav på foreldre penger ? Eller får jeg bare engangsstønad da ? :)

Jada, du har krav på foreldrepenger så lenge du holder deg i arbeid frem til og med 2.januar 2013 - da har du jobbet 6mnd mnd før fødsel og din permisjon som starter 7.februar 2013.

Du regner fra 02.07.12 -> 6 mnd frem og da kommer jeg til 02.01.12 - og da er det enda 5 uker til permisjonen din starter.

Nesten likt regnestykket som mitt dette ;)

Lykke til!

Psssst......ikke føde for tidlig nå da ;)

Skrevet

Kanskje noen kan svare meg da ? :P jeg har prøvd å Google men jeg skjønner det rett å slett ikke !! Jeg begynte og jobbe 2 juli og har termin 28 februar, men har jeg da krav på foreldre penger ? Eller får jeg bare engangsstønad da ? :)

Jada, du har krav på foreldrepenger så lenge du holder deg i arbeid frem til og med 2.januar 2013 - da har du jobbet 6mnd mnd før fødsel og din permisjon som starter 7.februar 2013.

Du regner fra 02.07.12 -> 6 mnd frem og da kommer jeg til 02.01.12 - og da er det enda 5 uker til permisjonen din starter.

Lykke til!

Tusen takk for svar :D jeg er jo 100%sykemeldt nå pga bekkenløsning og ekstrem kvalme ennå, men jeg er jo ansatt så da regner jeg me det ordner seg:) hahah, nei jeg får knipe igjen beina :D

Skrevet

Lykke til!

Tusen takk for svar :D jeg er jo 100%sykemeldt nå pga bekkenløsning og ekstrem kvalme ennå, men jeg er jo ansatt så da regner jeg me det ordner seg:) hahah, nei jeg får knipe igjen beina :D

Har vært sm lenge jeg også....først 50% og 100% de siste 2mnd. Har termin om 4 små uker, så det blir ikke noe mere jobbing her, men får svangerskapspenger likevel, så det virker ikke inn heldigvis.

Ja, knip igjen du, så går det nok godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...